annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658771
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380208
Et andet syn 1989590
Jesu ord 1522457
Åndelig Føde 1514772
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tror du på, at du har en Sjæl?

Ja måske en go ide om du kan komme på selvet.dk igen

Men igen jeg kan sige dig at Jesus og Paulus ikke lagde låg på deres frustrationer og vrede, og stod de overfor bibelfundamentalisme ville de begge tænde fuldstændig af da det strider imod Ånden i alt de stod for, længere kan man ikke bevæge sig væk fra hvad Jesus og Paulus stod for, bibelfundamentalisme er en kæmpe eklatant misforståelse det Gudsliv, den Helligåndens Gudsliv ind i verden med begivenheden KRISTUS ved mennesket Jesus.

Nej så må man sørme sige bare fx folkekirken gør det tusind gange bedre. Så godt vi har disse universitets uddannede præster

Om kristendom har langt langt de fleste et moderne syn på tingene som jeg har hvor Ånden kan rigtig udfolde sig

Dog har Kirken altid brug for religionskritik, det sørgede Paulus for, og jeg mener selv jeg har et spændende bidrag, som jeg burde seriøst påtænke at få udgivet på skrift.

Allerede nu ser jeg at mine synspunkter vinder frem indenfor new age mindfulness buddhismen, vores dages folkereligiøsitet. Hvad jeg begyndte at spå ville og måtte ske indenfor disse miljøer er begyndt at ske. Det er 30 år siden jeg sagde præcist hvori deres fejl bestod og at disse miljøer blev tvunget til at ændre på mange ting, af deres dogmer.

Jeg har et vældigt bidrag til det kristne trosliv og dets ENTUSIASME (i Gud Værens) SPIRITUALITET hvis vi går ned og kigger på Jesus og Paulus, ikke så meget Bibelen, men mere på den ENTUSIASME - i Gud Værens - SPIRITUALITET de to personligt praktiserede. Hvor meget har vores gudstjeneste kirke liv af dette formået at tage til sig og hvor kunne vi gøre det bedre. Måske fastholde det liturgiske traditionsbestemte faste form om søndagen og så åbne op for den mere personlige stærke ENTUSIASME SPIRITUALITET om onsdagen og lørdagen.

Nedsætte grupper under folkekirke regi der seriøst studerede og praktiserede HELLLIGÅNDENS ENTUSIASME SPIRITUALITET - måske udarbejde plancher og oversigtskort hvor den nyeste neurovidenskabs forståelse forklarede hvad pokker det er der sker i forbindelse helbredelser, recovery og omvendelser, hvor folk får en ny retning for deres liv der er meget mere livsbekræftende kreativ og produktiv.

Den paulinske spiritualitet er meget sekulær og er at finde i udtalt grad i kulturlivet og de mange fritidstilbud der eksisterer og ja i socialdemokratismen finder vi den. Så den paulinske spiritualitet har sejret ad helvede til sig selv ihjel. Dette er kun godt og skal vi fandeme være glade for her i Vesteuropa med EU fx, men der begynder at ske noget farligt politisk i verden, Putin Erdogan Trump og brexit og det knager og det kan gå rigtig galt, så den urkristne paulinske spiritualitet må ha en renæssance og tá kampen op med den højre populisme der nu bryder frem.

Højre populismen misbruger kristendommen og her er en forståelse den ENTUSIASME SPIRITUALITET Jesus og Paulus og de første kristne praktiserede vigtig. Etik og moral skal ses i lys af SPIRITUALITETEN, stik mod vor tids tendens til at tro kristendommen er primært etisk moralsk, men nej den er primært den ENTUSIASME SPIRITUALITET i KRISTUS hvor vi er nye skabninger og så affødt deraf følger Guds vilje handlingerne, Guds retfærdighed, retfærdige adfærd.

Det menneske der i KRISTUS er fyldt af Gud, af ÅNDEN af hvidglødende ENTUSIASME SPIRITUALITET behøver ikke loven, for han gør nu den liv Gud til enhver tid har nedlagt i hjertet af det menneske der tilhører Gud og Livets Træ midt i haven, cor = hjertet, hvor vi er i overensstemmelse Livets Åndelige Lovmæssigheder som Paulus omtaler i Rom 8. Her kan kristendommen matche new age spiritualiteten, hvilket ikke mange rigtig har opdaget.
Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 07:19
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Kevin Magnussen misser point
20/04/2024 05:53
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Nyheder fra Religion.dk