annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 438 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Antallet af præster,kaldet er ophørt.

Hej Arne.

Det ser ud til at slagmarken er helt overladt til os to, det er lidt uforståeligt at ingen ønsker at bryde ind med nogle synspunkter eller kommentarer.
Jeg kigger af og til på Religion.dk, det er ikke der vores medlemmer/brugere debatterer ret meget, hvis det kan være en trøst.

Jeg læste lige i KD, at man nu giver ateisterne skylden for at færre får døbt deres børn,begravet deres døde i hellig jord og møder op i kirken,bla. på grund af fadervor sagerne, som ateisterne/humanisterne har "kørt"på.

Det er da utroligt at disse hellige mænd i deres før så mægtige kristendom,ikke tiltror at folk selv efterhånden tænker lidt mere over hvad de egentlig giver deres penge ud på og hvad det er for nogle "mærkelige" foreninger de støtter,
hvis det endelig var ateisterne der var skyld i den manglende tilslutning, må præsterne vågne op og se de ikke er de eneste der missionerer, der er ingen der har monopol på missioneren, hvilket de sure gamle mænd må finde sig i.

Nu vil Århus biskoppen gå til kamp mod "uvidenheden" og fremtrylle nogle flere minikonformationer, børn i den alder er jo lette ofre for inddoktrineringen, så det er vejen, mener han, jeg håber så at forældrerne tager skeen i den anden hånd og kræver kirkens mænd ud af skolen, hvor de jo intet har at gøre.

Jo Arne, det er en hel ærlig sag at tro på et eller andet eller ikke at tro på noget, men i sin iver skal man altså ikke gå ud over stregen og "tvinge" nogle til at tro, mærkeligt nok er der ingen der tvinger deres børn til at have en politisk mening fra de bliver født, her venter man med at fortælle børn om politik til de bedre forstår det, men som de "kloge" mænd i KD udtalte sig, hvis vi ikke fanger dem i dåben bliver de svære at fange (lettere omsat) for ikke at sige umulige at fange.

Jeg forstår ikke at man med vold og magt absolut vil kristne mennesker der ikke vil det, for mig er det noget sygeligt hos missionærer, men det ser ud til at det heller ikke mere lykkes, tak for det, måske vi nu får en bedre verden, når resten af verden vågner op, det er jo ikke kun i Danmark der er grøde i religionerne, der er flere og flere der råber ad paven bl.a.og falder fra det pavelige styre.

Jeg tror ligeledes ikke at de milliarder af muslimer der ligger med rumpen i vejret 5 gange om dagen, er videre troende, men i den grad inddoktrinerede så de ikke ved hvad der op eller ned, de stakler.

Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Den olympiske flamme fortsætter rejsen ..
27/04/2024 12:22
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk