annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
0 registrerede 450 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Admin
Emne: Re: Kristus

Citat:
Min pointe var blot at pege på, hvor meget denne debat i spørgsmålet om synes på homoseksualitet kredsede om bibelcitater, og jeg mener ikke, at vi kan give Bibelen et så stort ansvar. Det er selvfølgelig et problem i og med, at kirkens grundlag - i hvert fald ifølge Højlund og ligesindede - er Bibelen. Jeg vil snarere sige, at kirkens grundlag er Kristendommen, dvs. Kristus-dommen, der bygger på evangeliet om Jesus Kristus. Her kan du som Højlund vælge den bogstavelige læsning (hvilket du jo ofte i din kritik gør) eller som andre at vægte Helligånden, som er det, der giver troen dens kraft.


Kære Anne

Hvis jeg som kristen kommer i tvivl om hvad der er rigtigt eller forkert, skal jeg så spørge helligånden til råds, eller søge svar i bibelen, eller spørge min min præst til råds.

Hvad mener du?

Når jeg spørger på den måde, er det fordi jeg som kristen også kommer i tvivl om hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Det kan være i spørgsmål om kvindelige præster, homseksuelle vielser, himmel, helvede, frelse osv.

Ofte sidder jeg alene og tænker/mediterer over nogle spørgsmål, og ønsker at helligånden vil give et klart og konkret svar på mine spørgsmål, men jeg møder kun tavshed.....
Så sker det, at jeg tager bibelen frem og læser i den, og her oplever jeg som oftest at kunne finde svar på mine spørgsmål idet jeg tror at helligånden inspirerer mig igennnem det jeg læser.

Ud af dit svar virker det som om du henter inspiration fra helligånden, men mener du så, at der godt kan være uoverensstemmelse imellem inspirationen fra helligånden og det der står i bibelen, eller skal der altid være overensstemmelse?
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Nyheder fra Religion.dk