annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvis et menneske mister TROEN


Citat:
Er du sikker på at hvad du skriver ovenfor har været din TRO? altså dengang du var kristen

Hvis du dengang du var kristen mistede TROEN var det så virkelig på hvad du skriver ovenfor du mistede troen på, du ville miste troen på?

Jeg har aldrig troet på treenighedslæren, som jeg sent fik kendskab til, og som jeg forstår, de forskellige kristne trosretninger mener er nødvendigt for at kunne kalde sig kristen.


*


Jamen, kristen ???? Jeg er opvokset i en tid hvor man blev døbt, som ,,alle,, andre og levede et kultur kristent liv så man derved var med i klubben så længe man fulgte traditionerne og ikke udmeldte sig af folkekirken.

I mit ungdomsliv blev meget i tiden vendt på hovedet, og jeg blev bekendt, mere eller mindre, med andre tros forståelser.
Jeg har været ,,søgende,, fra skoletiden, hvor min søgen startede som undren, da jeg hørte ordet gud.

Dét jeg troede var fortællinger, erfarede jeg, troede de der fortalte dem selv på, så jeg fik begrebet gud ind i min bevidsthed, som jeg var skeptisk overfor, men, gerne ville undersøge om var sand info.
Derved blev jeg opmærksom på min bevidsthed, som jeg også har arbejdet med ved at ændre holdning til forskelligt.

Alt det der med ,,ånden,, en højere bevidsthed har jeg nok første gang stiftet bekendtskab med fra østens lære. En tanke som tiltrak mig, da tilstanden kunne lukke af for negative tanker, og give en bedre hverdag.


Citat:
Er TROEN ikke at erfare Åndens eller Guds nærværelse og at miste TROEN så ikke længere at have disse erfaringer af Åndens eller Guds nærværelse.

Helligånden er bibelsk noget de som hører kristus til (arvingerne), kan modtage som hjælper, nu Jesus ikke er hos dem men er i himmelen, men kender også mennesker der mener at følge Jesus lære som tror, de ind i mellem ledes af englene.

Folk tror forskelligt, og menneskers bevidsthed bearbejder ,,det de hører,, forskelligt, men vægten ligger ofte på Jesu ord (og gerning), som Paulus også selv siger troen kommer af.

Citat:
Troen kommer altså af det, der høres, og det, der høres, kommer i kraft af Kristi ord.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/rom/10

Troens grundlag er Jesu død og opstandelse. Uden denne erkendelse, ingen kristen tro

.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk