annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Vi læser det Nye Testamente

uha Arne, den med Matthæus sved ;)

nej hvor fint Arne, som sædvanligt har du ikke læst hvad jeg skriver,

fantastisk, men hvorfor svarer du så????


bare for at skrive for gud hvilken gang, at du nægter at forholde dig tekstnært til hvad jeg skriver,,

du indrømmer egentlig uanset hvad, at du ikke er interesseret i debat,,,

jamen du sad jo også fra 2003 og årene frem og brægede højt om at du ikke læste HansKrist, og spurgte om der var andre der gjorde,

uha uha, gud hvor var du til grin (for jeg var i den nok mest livlige debat nogensinde set med stort set alle), dengang stillede du dig ubegavet op overfor mig hvilket du forsætter med til den dag idag hvor du også nægter at læse hvad jeg skriver

iøvrigt belært af erfaring, er jeg ligeglad med om du læser hvad jeg skriver (og reagerer tekstnært intelligent herpå) Arne,,,, engang troede jeg du læste hvad jeg skrev og at du mente dine mange spørgsmål, men som årene gik jeg lærte det var på skrømt fra din side, det skyldtes forsøg på retoriske taktiske manøvre og manipulation fra din side

-0-0-0-0-

-0-0-0-0-

Arne:

Citat:
Som jeg skrev, har du - set med mine øjne - diskvalificeret dig selv.
Dermed mener jeg, at dine personangreb på mig nu er gået så vidt, at jeg ikke længere vil spilde tid på at forsøge en dialog med dig om diverse emner - for mig handler det jo om emner - ikke personer.


1)

det er dig der begynder person angrebene når jeg skriver mine længere uddybende indlæg

2)

du forstår ikke "emner" altså at kunne opstille principielle interessante drøftelser,,, dertil er du slet ikke godt nok inde i stoffet, eller du mangler overblik, du er kun interesseret i dit eget syn på tingene, og du nægter at åbne fx nye testamente og læse fx Paulus og du nægter at lytte til hvad andre skriver,,,

du grunder i dig selv, og magter ikke til trods dine utallige wikipedia opslag, at sætte dig ind i hvad andre siger

du tror dette at du har et synspunkt og meninger om alt, også er det samme som at du har fået overblik over tingene og forstår tingene,,

hermed bliver det hele til snik snak en million milliard ord om snart det ene og så det andet, om alt mellem himmel og jord man kan mene noget om

virkeligheden er ikke uden struktur, og det er disse strukturer vi skal kunne identificere og hjælpe hinanden med at forstå og få gavn og nytte af, fx helbredelse, healing og forløsning og frihed og ånd, nye frihedsgrader og overskud af energi, vitalitet, og intelligens og inspiration, fylde, guddomsfylde (sjælsfylde og åndsrigdom (inspiration og intelligens)), altså mening og vitalitet modsat vakuum (tomhed og ligegyldighed, apati) og svækkelse, sygdom

jamen er det så ikke nok som Arne at mene og synes noget og påstå en smule anelse et og andet bag og i verdens væren???? Nej ikke 2020 hvor vi har haft en Heidegger, en Freud og Jung (lære om det ubevidste (også kollektiv ubevidste og det ubevidste på jeg'plan vi kan komme i dialog med), etc

så mange strukturer eller eksistential ontologiske forhold såvidt menneskets liv har vi styr på idag, at vi skal kunne tale ind i vor nutid på en relevant og aktuel måde om de her spirituelle religiøse forhold,,,


Vi skal kunne forklare hvorfor og hvorfra alle disse helbredelser og omvendelser og recovery tilfælder findes i forbindelse begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus, den GudHelligÅndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden var et udtryk for, som nye testamente er et stort vidnesbyrd om, hvad der skete med folk som de nye skabninger i Kristus,,,

også idag foregår der helbredelser og omvendelser og recovery af mennesker og menneskers levevis (livsstil og misbrug og afhængigheder),,,, og der er tale om de samme mekanismer og de samme strukturer eller eksistential ontologiske forhold ved den menneskelig eksistens der er aktiveret, i spil

Vi skal kunne forklare Gud Helligåndens frugter i et menneskes liv

Vi skal kunne forklare Gud Helligåndens karismatiske nådegaver,

og det altsammen i en nutidig moderne naturvidenskabelig forstand, altså vi skal tværvidenskabeligt kunne redegøre for at det vi finder hos Maslow og Jung ikke er langt fra hvad Paulus siger om Gud Helligåndens frugter og karismatiske nådegaver over et menneskes liv og eksistens,,

det skyldes altsammen at det er de samme eksistential ontologiske strukturer der er aktiveret og i spil
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk