annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15782875
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392200
Et andet syn 1998506
Åndelig Føde 1556692
Jesu ord 1530005
Galleri
Lazarus' opvækkelse
Hvem er online?
0 registrerede 62 gæster og 174 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad vi lærer hos Paulus

Opråb:

Læs Gerth!

Læs ABC!

Læs Thomas!

Jeg kunne også skrive læs Arne, manden der bevidst forsøger at tie mig ihjel. Som om manden tænker, hvis jeg ikke åbner øjnene for hvad HansKrist skriver, hvis jeg ikke konfronterer mig selv med mandens tanker, så forsvinder han og alt hvad han står for nok. Men det gør det ikke Arne, kun i dit eget univers kan du forsøge en undertrykkelse.



Linus på 24 skriver disse ord til os på sit dødsleje

Jeg finder disse tanker fra døende Linus på 24 år, at være så meget på linje med den måde Thomas beskriver min tro og spiritualitet at jeg bringer dem her.

Håber I kan følge det link og læse Linus's tanker om livet han skænkede os kort før han skulle herfra.

Ellers tror jeg de er her:

Disse kloge ord skrev min søn Linus Magnusson, før han døde. Jeg deler, så hans stemme ikke vil tie. Det er, hvad vi alle bør leve af:

Jeg er kun 24 år gammel. Alligevel har jeg allerede valgt mit sidste slips. Det er den, jeg skal bære til min begravelse om et par måneder. Det matcher måske ikke mit jakkesæt, men jeg tror, det er perfekt indtil videre.
Kræftdiagnosen kom for sent til selv at give mig en snert af håb om et langt liv, men jeg har indset, at det vigtigste, når det kommer til døden er, at du forlader denne verden lidt bedre, end den var før dig og dine bidrag Du kan ikke lide det. Den måde, jeg levede mit liv indtil videre, min eksistens eller rettere dets ophør, vil ikke betyde noget, fordi jeg levede mit liv uden at gøre noget, der gjorde en forskel.
Før var der så mange ting, jeg tænker på. Da jeg fandt ud af, hvor lidt tid jeg havde tilbage, stod det klart for mig, hvilke ting der er virkelig vigtige. Så jeg skriver til dig af egoistiske årsager. Jeg vil give mening med mit liv ved at dele med dig, hvad jeg forstår:

* Spild ikke din tid på arbejde, som du ikke kan lide. Det er tydeligt, at du ikke kan lykkes med noget, du ikke kan lide. Tålmodighed, lidenskab og engagement kommer nemt, kun når du elsker det, du gør.

* Det er dumt at være bange for andres meninger. Frygt svækker og lammer dig. Hvis du lader det, kan det vokse og blive værre hver dag, indtil der ikke er noget tilbage af dig. Lyt til din indre stemme og følg den. Nogle kalder dig måske skør, men andre tror måske, at du er en legende.

* Tag kontrol over dit liv, tag det fulde ansvar for de ting, der sker for dig. Begræns dårlige vaner og prøv at leve et sundere liv. Find en sport, der gør dig glad. Lad dit liv blive formet af beslutninger, som du har truffet, ikke af dem, du ikke gjorde.

* Sætter pris på de mennesker omkring dig. Dine venner og pårørende vil altid være en uendelig kilde til styrke og kærlighed. Derfor skal du ikke tage dem for givet.

Det er svært for mig at udtrykke vigtigheden af disse enkle indblik, men jeg håber, at du vil lytte til nogen, der har oplevet, hvor værdifuld tid er.
Jeg er ikke ked af det, fordi jeg forstår, at de sidste dage af mit liv er blevet meningsfulde. Jeg fortryder bare, at jeg ikke kan se en masse fede ting, der snart burde ske, som skabelsen af kunstig intelligens. Jeg håber også, at krigene i Syrien og Ukraine snart slutter.
Du kan flyde gennem et liv skabt af omstændighederne, miste dag efter dag, time efter time. Eller du kan kæmpe for det, du tror på og skrive dit livs store historie. Jeg håber, du vil træffe det rigtige valg.
Lav et aftryk på denne verden. Lev et meningsfuldt liv, uanset hvordan du definerer det. Gå hen imod det. Stedet vi forlader er en smuk legeplads, hvor alt er muligt. Vores liv er en kort gnist på denne smukke lille planet, flyver med utrolig fart til det uendelige mørke for det ukendte univers. Så nyd lidenskabeligt din tid her. Gør det interessant. Få det til at tælle!

(Jeg ved, at Linus gerne vil have, at I deler 😍 / Kia)
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
04/05/2024 23:14
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Ung kvinde anholdt for knivstikkeri
05/05/2024 09:50
Kendt krænker er blevet anholdt i ny sa..
05/05/2024 09:18
Verdens største vindmølle får vinger
05/05/2024 08:43
Australsk politi skyder og dræber knivb..
05/05/2024 07:54
Dykker forsvundet ved Skagen
05/05/2024 07:35
Nyheder fra Religion.dk