annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532799
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372063
Et andet syn 1980567
Jesu ord 1518192
Åndelig Føde 1464805
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret ABC 147 gæster og 285 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Jeg indoktrinerer ?

Morgen Treram..

”Ang. indoktrinering hörte jeg i radioavisen idag at man har opdaget at unge umodne börn under 18 år bliver påvirket af reklamer på varer og ydelser på nettet og det vil man nu sätte en stopper for.
Börn under 18 er let påvirkelige og bör derfor ikke udsättes for denne form for påvirkning för de er over 18 og voksne og selv kan skabe deres egen mening om annoncerne”.

- Det er ellers den gruppe erhvervslivet tjener styrtende på, udfra en viden om bevist påvirkning der er tudsegammel, og politisk har man jo gjort alt for at stimulere erhvervslivets vilkår. Men guderne må vide hvordan man havde tænkt sig at beskytte de unge, det lyder nærmest som endnu en tosset idé med kun det formål at sætte endnu et kostbart bureaukrati i sving, det er snart det eneste politikere ka’ finde ud af. Men når taburetterne er i fare for at skifte navne, er der som bekendt ingen grænser for deres opofrelse overfor samfundsborgeres og selv børns vilkår, ja tilmed de syge får gerne lidt opmærksomhed med på vejen, ved du nok.
Måske de havde tænkt sig at bede DUF lave et ungdoms-reklamepoliti, fx med iphones forbudt for børn under 18 år, og CPR-nummer for at logge ind på YouTube osv. Det ska’ nok blive sjovt ;)
Men de har jo længe skidt højt og flot på alt og alle, bare de ku’ få nogle skattekroner i kassen, så skide være med konsekvenserne, og unge mennesker og børn er ikke spor dumme, de finder altid en udvej, fx til at købe tobak og sprut. Måske fordummende politikere sku’ sendes i ungdomsskole, børn og unge ku’ sikkert lære dem en masse (u)noder? ;)

”Man kan så undre sig over, at man ikke er ligeså optaget af de unges beskyttelse af anden påvirkning, såsom den religiöse indoktrinering der forgår i stor udsträkning på skolerne med bl.a. minikonfirmation, denne indoktrinering gör at de stakkels umodne börn bliver presset til at sige ja til en präst der stiller op i skolen og snakker godt for hans syge tro, uha en präst har man sku respekt for?, det er mindst ligeså afskyeligt som påvirkning af reklamer,men det er der ingen der harcelerer over?”.

- Jeg har ik’ pejling på hvor udbredt den slags er, og anser såmænd ikke nutidens præster som farlige, jeg kan bare ikke se hvad de overhovedet har at gøre i en skole, da de unge jo går til præst i kirken og at det er noget de vælger i samråd med forældrene. Det var vist et fåtal der blev konfirmeret i min datters klasse, det var ikke mit indtryk den slags havde stor interesse. Det er jo også en fest, de er så smukke og fine og skal naturligvis helt selv bestemme hvad de vil. I dag er præster heldigvis noget ganske andet end i gamle dage, du ved, docerende og skræmmende osv. Jeg husker vi havde debatter om den slags i slutningen af 80’erne, hvor der i mange norske skoler var forskellige former for kristendomsundervisning i de små klasser, men deroppe er der jo stadig steder med en stram kristen tradition, og det gir sikkert stadig anledning til heftige stridigheder. Jeg havde en kollega som var præst deroppe, en herlig gut som vist har lagt kappen på hylden og lever godt af sin musik i dag. Men det bliver jo spændende at se hvilket svar du får på din post ;)

Mvh & god weekend
Simon
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 08:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Norge ramt af æggemangel - folk tager t..
28/03/2024 09:07
Lokale viser opbakning til at bevare bil..
28/03/2024 08:30
Rusland anklager Nato for at gøre lande..
28/03/2024 07:47
Efter 62 år: Slut med luftpost i Tyskla..
28/03/2024 06:50
Protester i Jordan mod Israel til støtt..
28/03/2024 04:04
Nyheder fra Religion.dk