annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Tiger i form (i Kristus; in Christ)
Hvem er online?
0 registrerede 437 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Konfirmationsalderen

Hej Treram.

Jeg ser, der er nogle misforståelser:

Jeg mener ikke, at børn skal "konfirmeres" i en alder af 13 år, og jeg fatter ikke, hvordan du når til den konklusion.
Umiddelbart vil myndighedsalderen (18 år) for mig at se være det mest naturlige.

Når jeg pegede på de nedlagte kirker, var det netop fordi de er nedlagte, og der dermed ikke længere er noget religiøst tilbage i disse bygninger.
Men hvis du mener, der stadig klæber noget kristent autoritært ved disse bygninger - uha da - så kan de selvfølgelig ikke bruges, og så må der jo findes en anden "kulisse" som kan indramme begivenheden på en flot og festlig måde (måske en teatersal?).

Den såkaldte borgerlige konfirmation (eller nonfirmation) foregår jo på rådhuset og er det ikke lidt for kedsommeligt? smiler
http://da.wikipedia.org/wiki/Borgerlig_konfirmation

Angående min barnetro, så forlod jeg den meget bastant kort efter at jeg var konfirmeret - og følte mig bedraget.
Jeg tror på naturvidenskaben, men ser også dens begrænsninger - og at tilværelsen er mere end dét.
Det er dette "mere", der interesserer mig blinker

P.S.: Hvor meget eller hvor lidt konfirmation betyder for præsteskabet og for kirkens medlemmer er vel egentlig ligegyldigt for os andre. Derimod synes jeg, vi skylder de unge en ordentlig, festlig, og tidssvarende myndighedsfest - eller hvad det nu skal hedde smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Nyheder fra Religion.dk