annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
0 registrerede 427 gæster og 139 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: hvorfor denne måde ........ ?????

Hej Somo.

Så ligger det nu helt klart, at du bekender dig til Hizb-ut-Tahrir, siden du linker til dem, uden at fravælge dem.
Citat:
Hizb ut-Tahrir opfordrer muslimer til at vælte deres regeringer og kalder til bevæbnet jihad mod Israel og resten af Vesten. Partiet opfatter selvmordsbomber som "legitime martyrhandlinger".
Man respekterer ikke - som det fremgår - vestligt demokrati, som vi f.eks. har det i Danmark, men stræber i stedet efter et kalifat.
Citat:
Kalifat er en islamisk statsform, der samler alle verdens muslimer under en og samme politiske enhed, regeret af en leder kaldet Kaliffen. Kaliffen baserer sin autoritet på en arv af profeten Muhammeds styre. Indenfor Sunnisme bør han vælges af kalifatets indbyggere eller deres repræsentanter, og ifølge Shiisme bør han vælges blandt imamer tilhørende Muhammeds efterkommere af Ahlul Bayt.
Det er jo fair nok at vælge sådan for sit eget vedkommende, hvis dét er ens overbevisning, men at søge at omstyrte statsformen i Danmark - mod vi andres vilje - som det jo åbenlyst er jeres hensigt - vil jeg kæmpe imod med samme vilje og styrke, som da Danmark sidst - 1940-45 - var udsat for et angreb på vores demokrati.
Citat:
Demokraterne kan ikke paa Forhaand fraskrive sig Retten til at sætte haardt mod haardt, og Diskussionen bør derfor ikke dreje sig om, hvilke Midler Demokratiet kan tillade sig at anvende, men kun om, hvilke Midler det i en given Situation er nødvendigt at anvende for at sikre dets Bestaaen og dets Udvikling. Til Afgørelse af Uenighed mellem Demokratiets Tilhængere indbyrdes er Oplysning, Forhandling og Afstemning de eneste tilladte Metoder; men overfor sine Modstandere maa Demokratiet have Ret til at give raat for usødet. Overfor Falskspillere har man ingen Forpligtelse til at overholde Spillereglerne, og truer de med at gaa over til Haandgribeligheder, maa man værge sig som man bedst kan. Maskinpistolangreb kan desværre ikke slaas tilbage med Stemmesedler.
Sagen er, at jeg er tilhænger af religionsfrihed - men ikke af religionsdiktatur - som I muslimer åbenbart er.

Mit gæt er, at langt de fleste muslimer i Danmark ikke ønsker at omstyrte vores demokrati - til fordel for et imam-styre, der hævder at kende islam's Gud's vilje.

Mit gæt er, at den måde, du og andre fører jer frem på i medierne, ansporer til forfølgelse - ikke blot af jer, men af alle i de muslimske lovlydige mindretal i Danmark og andre europæiske lande på en måde, de ikke har fortjent.

Der kan uden tvivl siges meget godt om islam, men dét I laver her, tror jeg ikke, I undgår at få vurderet som en krigsforbrydelse - eller opfordring dertil - og som før eller siden vil blive gengældt "råt for usødet".

I er ikke den første religion, der fejlagtigt har troet, at I har ret til at bestemme over andre mennesker - i jeres tilfælde via jeres imam-styre.

Bliver I dog ikke klogere?

Trist at se jeres profets åbenbaringer blive forvaltet, som I gør det.

Arne.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Kendt Moulin Rouge-mølle har pludselig ..
25/04/2024 08:34
Over hundrede hvaler er strandet i Austr..
25/04/2024 08:33
Regeringen vil droppe PFAS i tøj, sko o..
25/04/2024 07:57
Flere bilister kører galt i haglvejr p..
25/04/2024 07:36
18 personer tiltalt for forsøg på at o..
25/04/2024 07:11
Nyheder fra Religion.dk