annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38475 - 18/01/2023 12:08 Du bliver syg af at gå til lægen
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du bliver syg af at gå til lægen - Brinkmanns Briks


Lyt til denne fremragende og meget tankevækkende udsendelse.

Brinkmann's Briks:

du bliver syg af at gå til lægen

Hvis man leder længe nok, skal man nok finde en sygdom, det ved de fleste læger. Men er det den rigtige måde at hjælpe patienten? Vi er blevet så dygtige til at finde sygdomme, at flere bliver kaldt syge end det er nødvendigt. Det skader endda mere end det gavner, påstår dagens gæster.

Vært: Svend Brinkmann

Gæster: Alexandra Brandt Jønsson, antropolog og lektor ved RUC ved institut for mennesker og teknologi og John Brandt Brodersen, professor ved Københavns Universitet ved institut for almen medicin.

Tilrettelægger: Christoffer Heide Høyer (Sendes også 20.03, fredag 5.03 og søndag 21.03).
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38560 - 24/01/2023 22:12 Re: Du bliver syg af at gå til lægen [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

En jævnaldrende kvinde med en lavere IQ, som lige er blevet udskrevet fra en behandling imod psykose på et kursus med øget dosis medicin ved værestedets cafe iblandt de sindslidende siger, men hun kender mig ikke: "Du er psykisk syg." Jeg afklarer om væren og min identitet: "Nej, jeg er et lys i verden, fordi om Det guddommelige har jeg kun Helligånden i mig."
Jeg minder dem om Helligåndens helbredende kraft i os istedet for det falske selv.


Både psykologi og pædagogik teorier om kommunikation ved også, at fordømmelser og diagnosesnak angående symptomer på galskab sådan er forkert med mangel på empati.





"Du er psykisk syg." Jeg afklarer om væren og min identitet: "Nej, jeg er et lys i verden, fordi om Det guddommelige har jeg kun Helligånden i mig."
Jeg minder dem om Helligåndens helbredende kraft i os istedet for det falske selv.



Bliv nu i dette spor - hold nu fast Gerth - hvad du skriver er korrekt.

Du har virkelig fat i noget her - men vær også opmærksom på det falske selv hos dig selv Gerth. Også hos dig fornemmer jeg et falsk selv der af og til tager magten over dig. Du mister indimellem kontakten til Helligånden.


Du kunne godt blive manden der formår at gøre en forskel - især hvis du får styr på dit falske selv.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38562 - 24/01/2023 22:58 Re: Du bliver syg af at gå til lægen [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Vi har virkelig Helligånden og at have Helligånden er ikke at nu bliver vi styret som marionet dukker.

Nej når vi har Gud Helligånden så skal vi bruge hende på kreativ vis i vores liv.

Gud vil ikke bestemme over os - nej Gud elsker os og elsker man nogen er det sidste man vil at bestemme over vedkommende.

Forholdet mellem Gud og mennesket er et kærlighedsforhold hvorfor Gud aldrig vil være dukkefører der gør os til marionet dukker.

Gud forventer af os at vi tager Helligånden til os og bruger hende kreativt. Ikke misbruger og fordrejer hende.

Når vi har Ånden - er grebet af Ånden - så skal vi også turde lade os drive af Ånden (af vores begejstring entusiasme og glæde) og endda bruge Ånden (vores begejstring entusiasme og glæde) skabende og kreativt i vores liv. Guds Børn skal ikke være marionet dukker men er frie skabninger endda Guds beÅndede kreative frie skabninger.


Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

Vi behøver ikke frygte Gud da han ikke er en dukkefører tyran der vil gøre os til marionet nikkedukker. Vi bevarer vores frie vilje til at agere skabende kreative i verden og det endda igennem at bruge Helligånden her som vores hjælper.


I KRISTUS har vi Ånden og Friheden fra Gud ja her bliver mennesket gjort levende som Nye Skabninger der har fået Gud Helligåndens Frugter Gaver og Velsignelser og utallige ENERGIER og KRÆFTER. Dette skal vi tage til os og benytte os af. Hvis det ikke var/er som jeg beskriver det ville alle de HELBREDELSER vi hører om i Nye Testamente være umulige.


there is no loss of self but an enriching of it


Mange mennesker er bange for Gud eller afvisende overfor Gud fordi de føler at Gud vil sætte sig på dem - men sådan er det ikke med Gud i Kristus - ja i Guds Kærlighed Kristus bliver vi beriget velsignet og hjulpet og gjort levende som mennesker som Nye Skabninger der kreativt og i frihed kan benytte os af Gud Helligåndens Gaver Frugter og Velsignelser og ja mange ENERGIER og KRÆFTER.


Gud forventer vi gør noget og at vi ikke klynger os til ham som uselvstændige individer.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38564 - 24/01/2023 23:49 Re: Du bliver syg af at gå til lægen [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Følgende ligner mine forrige indlæg om Jeg, Helligånden og Det guddommelige som en´ væren (beviseligt) med et´ (usynlig) væsen:


Ja - det var også det indlæg jeg tænkte på da jeg skrev
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43055 - 04/03/2024 19:57 Re: Du bliver syg af at gå til lægen [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Og misledt stortchock ...

Idag i Facebook ser jeg, at en af mine tidligere venner, som faktisk dengang som ansat på cafe gavmildt gav mig gratis kaffe ved vores i hans pauser samtaler.
Idag kalder han sig selv officielt for psykoterapeut, hvor han altså tilbyder en gratis ´smagsprøve´ og derefter til pr. session næsten 1000 kroner. Ved hans profil kritiserende jeg siger (desværre kan man slette tingene):
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk