0
registrerede
52
gæster og
50
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#38475 - 18/01/2023 12:08
Du bliver syg af at gå til lægen
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
Du bliver syg af at gå til lægen - Brinkmanns Briks Lyt til denne fremragende og meget tankevækkende udsendelse. Brinkmann's Briks: du bliver syg af at gå til lægen Hvis man leder længe nok, skal man nok finde en sygdom, det ved de fleste læger. Men er det den rigtige måde at hjælpe patienten? Vi er blevet så dygtige til at finde sygdomme, at flere bliver kaldt syge end det er nødvendigt. Det skader endda mere end det gavner, påstår dagens gæster. Vært: Svend Brinkmann Gæster: Alexandra Brandt Jønsson, antropolog og lektor ved RUC ved institut for mennesker og teknologi og John Brandt Brodersen, professor ved Københavns Universitet ved institut for almen medicin. Tilrettelægger: Christoffer Heide Høyer (Sendes også 20.03, fredag 5.03 og søndag 21.03).
|
Svar
|
|
|
#38558 - 24/01/2023 20:52
Re: Du bliver syg af at gå til lægen
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Dette gælder også sindet om psykiatriens lægelige behandling!
TALSMANDEN HEALER
Jeg undrer mig over dette, fordi du plejer ellers ønsket om foreningen mellem videnskab og ´ånd´ - En læge kender til krop og hjerne om eksempelvis livsstilens sammenhæng med dette men jovist dog uden åndsvidenskaberne? Jeg kender faktisk ´vel´medicineret personer, som alligevel nogen senere har det meget værre i psykotisk anfald tiltrods for ingen ensomhed og andre utrygt mega angst (frygt) alene, hvor dermed uden nok medmenneskelighed flere piller til mangel på samtaleterapi sker mod dem med mere bivirkninger, hvilket de endda selv betaler for ligesom giftigt euforiserende stoffer.
Nå, din tråds emne (tema) lyder på et punkt ligesom jeg, der desværre minder om Jehovas vidner, som ifølge min opfattelse i en eller anden grad på deres lavet af kun mennesker selv side og prædikende tekster viser: "Matthæus 4:23: “[Jesus gik] omkring i hele Galilæa, og han underviste i synagogerne, forkyndte den gode nyhed om Riget og helbredte alle slags sygdomme og skavanker blandt folket.” En senere kræftsyg mand sammenlignede mit Ord med dem om Helligåndens kraft.
En jævnaldrende kvinde med en lavere IQ, som lige er blevet udskrevet fra en behandling imod psykose på et kursus med øget dosis medicin ved værestedets cafe iblandt de sindslidende siger, men hun kender mig ikke: "Du er psykisk syg." Jeg afklarer om væren og min identitet: "Nej, jeg er et lys i verden, fordi om Det guddommelige har jeg kun Helligånden i mig." Jeg minder dem om Helligåndens helbredende kraft i os istedet for det falske selv, hvilket betyder gudsbevidsthed. Både psykologi og pædagogik teorier om kommunikation ved også, at fordømmelser og diagnosesnak angående symptomer på galskab sådan er forkert med mangel på empati.
Biblen NT, Lukasevangeliet - Jesus: "I vil sikkert bruge denne talemåde mod mig: Læge, læg dig selv! og sige: Vi har hørt om alt det, der er sket i Kapernaum;" Der skete nogen/noget mirakuløst, men idag er Kapernaum en ruin by, hvor der engang ellers var nogle af de første religiøse kirker, men ligesom da Jesus blev afvist af de skriftkloge præster og folk i Nazareth templet, har Frelserskikkelsen en anden slags spirituel bygning idag. Således tror jeg mere end jer på det gode i alle, fordi det sker også i min krops sjæl vedrørende genopbygningen af gudsriget. Kend derfor til selvtillid/værd med kærlighed og fornuft om den, ´jeg´ er. Du er ikke sygdom, død og lidelsen, fordi Ånden er også en del af virkeligheden.
Øh, min ifølge lægen mystisk lammelse er p.t. ligeså uforklarligt helt væk igen idag...
Redigeret af Gerth (24/01/2023 22:48)
|
Svar
|
|
|
#38560 - 24/01/2023 22:12
Re: Du bliver syg af at gå til lægen
[Re: Gerth]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
Gerth:
En jævnaldrende kvinde med en lavere IQ, som lige er blevet udskrevet fra en behandling imod psykose på et kursus med øget dosis medicin ved værestedets cafe iblandt de sindslidende siger, men hun kender mig ikke: "Du er psykisk syg." Jeg afklarer om væren og min identitet: "Nej, jeg er et lys i verden, fordi om Det guddommelige har jeg kun Helligånden i mig." Jeg minder dem om Helligåndens helbredende kraft i os istedet for det falske selv.
Både psykologi og pædagogik teorier om kommunikation ved også, at fordømmelser og diagnosesnak angående symptomer på galskab sådan er forkert med mangel på empati. "Du er psykisk syg." Jeg afklarer om væren og min identitet: "Nej, jeg er et lys i verden, fordi om Det guddommelige har jeg kun Helligånden i mig." Jeg minder dem om Helligåndens helbredende kraft i os istedet for det falske selv.Bliv nu i dette spor - hold nu fast Gerth - hvad du skriver er korrekt. Du har virkelig fat i noget her - men vær også opmærksom på det falske selv hos dig selv Gerth. Også hos dig fornemmer jeg et falsk selv der af og til tager magten over dig. Du mister indimellem kontakten til Helligånden. Du kunne godt blive manden der formår at gøre en forskel - især hvis du får styr på dit falske selv.
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|