1
registreret
(1 usynlig),
14
gæster og
165
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#15997 - 15/08/2013 11:27
Bibelcitater
|
|
Kære alle,
Da det er min oplevelse, at næsten ingen har hørt Jesu ord og bud, men kun er blevet mødt med kirkens dogmer og ritualer, vil jeg her præsentere, hvad der kan fylde hjertet med lys.
"Mennesket skal ikke leve af brød alene, men af hvert ord, der udgår af Guds mund." - Jesus (Matthæus 4, 4)
"Derfor er jeg født, og derfor er jeg kommet til verden, for at jeg skal vidne om sandheden. Enhver, som er af sandheden, hører min røst." - Jesus (Johannes 18, 37-38)
"Omvend jer, for Himmeriget er kommet nær!" - Jesus (Matthæus 4, 17)
|
|
|
|
|
#15998 - 15/08/2013 12:10
Re: Bibelcitater
[Re: Anonym]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
det er ikke forbudt at undersøge sit emne, det man gør sig klog på, så det står dig frit for at undersøge det du udtaler dig om, så hvad med en 'gudstjeneste' på søndag
hver eneste søndag holdes der prædikener ud fra det du kalder Jesu ord og 'bud', det bliver kritisk taget op og forsøgt forstået, fortolket og ja vel også nyfortolket ind i vores moderne liv og livsstil hver eneste søndag hele året rundt, uden at det taber i sin radikalitet vil jeg mene
hvis du ikke bryder dig om liturgien kan du vel bare nyde dette det traditionelle eller også frekventere teologi på folkeuniversitetet eller selv begynde at studere hvordan dogmerne rettelig skal forstås, for så dumme er de nu langt fra disse dogmer om inkarnationen
|
|
|
|
#15999 - 15/08/2013 13:08
|
|
Kære alle,
"Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer. Slår nogen dig på den ene kind, så vend også den anden til. Tager nogen din kappe, så lad ham tage kjortlen med. Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage. Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad tak fortjener I for det? Også syndere elsker jo dem, de selv bliver elsket af. Hvis I kun gør godt mod dem, der gør godt mod jer, hvad tak fortjener I for det? Sådan gør jo også syndere. Og hvis I kun låner ud til dem, som I håber at få lånet tilbage fra, hvad tak fortjener I for det? Også syndere låner ud til syndere for at få lige så meget igen. Men elsk jeres fjender, gør godt og lån ud uden at håbe på at få noget igen. Så bliver jeres løn stor, og I bliver den Højestes børn, for han er god mod de utaknemlige og onde. Vær barmhjertige, som jeres fader er barmhjertig." - Jesus (Lukas 6, 27-36)
Eller i en kortere version:
"Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer. Slår nogen dig på den ene kind, så vend også den anden til. Tager nogen din kappe, så lad ham tage kjortlen med. Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage. Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem." - Jesus
"Men elsk jeres fjender, gør godt og lån ud uden at håbe på at få noget igen. Så bliver jeres løn stor, og I bliver den Højestes børn, for han er god mod de utaknemlige og onde. Vær barmhjertige, som jeres fader er barmhjertig." - Jesus
Må det fylde hjertet med lys.
|
|
|
|
|
#16003 - 16/08/2013 13:35
|
|
Kære alle,
"Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje." - Jesus (Matthæus 7, 1-5)
Må disse ord fylde hjertet med lys!
|
|
|
|
|
#16004 - 16/08/2013 13:36
|
|
Kære alle,
"Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje." - Jesus (Matthæus 7, 1-5)
Må disse ord fylde hjertet med lys!
|
|
|
|
|
annonce
|
|