annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
0 registrerede 85 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14865 - 19/02/2013 20:03 Fortolkning af Jesu ord
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Mange tror, at kristendommen handler om, at tro på én der døde på korset for vore synders skyld. Men dette er Pauli fortolkning.Før Paulus var der jesu gang på Jorden og det, som Han talte om.

Ligesom Krishnamurti talte Jesus om en dimension, som vi helt har glemt. Om forholdet mellem mennesker, som er selve det liv, som vi lever.

Vi lever i forbindelse med omverdenen. Den person, vi er bliver skabt i kraft af det liv vi lever blandt andre mennesker - her får vi vore identitet, her bliver vi til, fordi vi kender andre og de kender os.

Du undrer dig måske over, at man kan føle sig ensom blandt hundredvis af mennesker, men det er netop derfor. Fordi disse mennesker ikke kender én og man ikke kender dem - for mennesket hilser kun på dem, de kender.

Kender de dig ikke, ignorerer de dig og hvis du ikke selv kender andre, så kan du ende med at føle dig meget ensom.

Du kan måske vide en masse om universet og dit og dat, men hvad nytter det, hvis du ikke har nogen venner? Ville du ikke bytte al din viden for blot en enkelt ven.

Årsagen til, at jeg kom på disse tanker er Ole Bjørns hæslige debatform hvor han konstant forherliger sig selv og konstant nedgør andres mening.

Det får mig til at tænke på hvad Jesus engang fortalte mig, ved at jeg læste Biblen. Dette er min fortolkning:

1. Kast ikke dine perler for svin

(Mine perler er mine ord når jeg udtrykker det, som jeg så inderligt tror på)

2. At de ikke skal trampe dem under fode

(dette betyder, at mine ord (perler) bliver afvist af den, som jeg taler til)

3. For derefter at vende sig mod dig og sønderrive dig

(betyder, at når jeg møder disse brutale, selvforherligende sind og deres afvisning, så begynder jeg selv at miste troen på det, som jeg før troede på - jeg bliver sønderrevet)

Prøv selv at se om det ikke er sandt, mens du går gennem livet. Mister du ikke troen når du konstant bliver mødt med afvisning og nedgøren? smiler

Nu kan jeg ikke sønderrives uanset hvad, men jeg gider ikke tale med disse brovtende, selvforherligende ligegyldigheder, som tramper rundt i deres eget ego.

Jeg finder det afskyeligt. Men, som HansKrist burde kunne forstå, da han ved at jeg er anderledes og mærkelig, så interesser disse typer, som kommer ind i et rum og fylder dette rum fuldstændigt..disse typer interesser mig ikke en dyt.

Ud af min øjenkrog kigger jeg kun på den, som undseligt står i flokkens udkant.

de tåbelige mennesker kender kun verdens magt og derfor venter de på Guds genkomst i Himlens skyer.

Men Guds magt er ikke menneskenes magt, Guds magt er fuldstændig forsvarsløs - den fuldstændige sårbarhed.

Det stærkeste der findes fordi det er udødeligt.

Opblæsthed er ikke Gud ej heller er ydmyghed for ydmyghed er forfængelighed.

Kærlighed er klar, skarp og usentimental - og så stæk som døden. smiler

PS- Vør så venlig, at holde dine kommentarer for dig selv, Ole Bjørn.

Top Svar Citer
#14868 - 19/02/2013 20:36 Re: Fortolkning af Jesu ord [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Først skriver du, Michael:
Citat:
Ole Bjørns hæslige debatform hvor han konstant forherliger sig selv og konstant nedgør andres mening.

og

jeg gider ikke tale med disse brovtende, selvforherligende ligegyldigheder, som tramper rundt i deres eget ego.

og du slutter

PS- Vør så venlig, at holde dine kommentarer for dig selv, Ole Bjørn.


Jeg har alligevel en kommentar, Michael.

Jeg synes, at du skulle holde din fortolkning af Jesus ord såvel som din fortolkning af mig og andre for dig selv. Den gavner hverken dig eller andre.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Droneangreb i Kharkiv: Tre såret af vra..
04/05/2024 02:21
WHO er bekymret for muligt blodbad i Raf..
04/05/2024 01:33
Tre anholdt og sigtet for drab på sikh-..
03/05/2024 23:53
Amerikansk kongresmedlem sigtet for korr..
03/05/2024 21:52
210 døde i oversvømmelser, og nu er cy..
03/05/2024 20:55
Nyheder fra Religion.dk