annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Tiger i form (i Kristus; in Christ)
Hvem er online?
0 registrerede 437 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14083 - 08/11/2012 12:22 Kærlighed og barmhjertighed
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1461




"Og blandt Hans tegn er dette, at Han skabte for jer hjælpere blandt jer selv" ....

Det var i Allahs Bog inden fjorten århundreder Almægtige siger: "Og blandt Hans tegn er dette, at Han skabte for jer hjælpere fra blandt jer selv, at I kan bo i ro med dem, og han har sat kærlighed og barmhjertighed mellem dine (hjerter) : sandelig i, som er tegn for dem, der afspejler "[Ar-Rum: The Roman: 21]. Det er en stor vers, som vi opdager dens hemmeligheder dag efter en dag. Den, der mener, at dette vers, har indset betydningen af ​​sympatiske, barmhjertighed og kærlighed mellem ægtefæller, og opdager også, at Allah har givet os en vej til succes, healing og lykke i vores ægteskabelige liv, der er vi tager vejen for kærlighed og barmhjertighed. Men desværre, vi afveg stærkt fra det kursus, og dermed problemer skyldtes, især skilsmisse fænomen, som bredte sig som ild i hø. Der er vold i hjemmet, familien desintegration og millioner af mænd, som ikke nyder lykke med deres koner, hvorfor?

Svaret er inkluderet i ovenstående vers, og Allah opsummeret det i to ord: (kærlighed og barmhjertighed). Så længe der er kærlighed, sympatisk og medfølelse mellem ægtefællerne, vil livet være glade og rolige. Ved forsvinden af ​​disse to "indikatorer" fra huset, forsvinder lykke og liv bliver uudholdelig helvede.

Men den nye opdagelse, som blev afsløret af videnskabelige undersøgelser var, at familie skænderi er en indlysende årsag til svag immunitet, og konsekvenserne af dette skænderi er ikke kun afspejles på psykologisk komfort, men de fører til skrøbelige immunitet hos individer, der lider af det. Dette er for nylig blevet bekræftet af eksperter fra USA i undersøgelser og forsøg, de havde gjort. (Ifølge Tyskland News Agency) deres hjemmeside rapporterede, at:

En gruppe af amerikanske eksperter har nået en konklusion, at mennesket immunitet negativt påvirket i tilfælde af udbrud af familiestridigheder. Dette er resultatet af en undersøgelse foretaget på 42 familier, der har oplevet martial tvister. Samtidigt har forskere støttet denne familie skænderi, og ingen aftale mellem ægtefæller fører oftest til familie sundhed forringelse. Det gælder især for personer, der lider af sygdomssymptomer. Nogle svenske forskere valideret, at familien tvister fører i de fleste tilfælde til at fordoble hjerteanfald i dem, der allerede lider af hjertesygdomme. Også undersøgelser pegede at arbejde stress ikke føre til komplikationer som familie skænderi fører til.


Dr. Janice Kiecolt-Glaser og hendes kolleger fra det indre Kirurgi & Psykologi Division i Columbus University, Ohio gennemførte tests på sår healing i ægtefæller, som oplever familiestridigheder. I denne henseende lægger læger måleinstrumenter under armhulen af ​​undersøgelsen deltager. En sygeplejerske tog blodprøver før såret og efter. Eksperter spurgte fag visse spørgsmål, foruden, ledende visse psykologiske tests. Desuden bad de ægtefællerne at drøfte en række emner. Resultaterne af disse tests viste, hvordan ægtefællerne behandlet med hinanden, desuden evaluering privat forbindelse baseret på disse resultater. Resultaterne viste, at mere end en tredjedel af de ægtefæller, som har været udsat for forsøg levede i en fjendtlighed miljø. Derudover udtrykte disse emner deres vrede ved at udtale bandeord under diskussion af bestemte emner og gjorde bevægelser usædvanligt i det daglige liv for ægtefæller ledsaget med underlige afgifter. Emner lyttede ikke til hinanden under skænderier. Undersøgelsen verificeret, at sårheling periode i ægtefæller, der skændes er mere end i ægtefæller, som fører en glad og lykkeligt liv.

Undersøgelsens resultater:

Vi, som muslimer har Allah velsignet os med nåde tro. Vi er glade for, at Allah den Almægtige rådgivet os at tage sig af kvinder og profeten (fvmh), den Almægtige siger: "leve med dem på en fod af venlighed og egenkapital. Hvis I tager en uvilje til dem kan det være, at I hader noget, , og Allah medfører igennem det en stor god "[An-Nisa: The Women: 19] Profeten siger:". opfordre dig til at behandle kvinder godt "

Det er storhed islam. Det har bragt os gavn, gode og healing.

Hvis vi ser i opgørelser over psykologer og de undersøgelser af Neuro Lingvistisk Programmering, vil vi finde deres råd med ægtefæller. Den vigtigste af dem er, hvis du klager fra ægteskabelige problemer derhjemme, så prøv at overbevise dig selv, at din kone er perfekt og kigge efter smukke ting i hendes og ting, der tiltrækker dig til hende, og husk, at enhver kvinde har mange smukke ting, ikke desto mindre, er du nødt til at kigge efter og se den lyse side og derefter den mørke side forsvinder!

Dears, blev disse råd rapporteret af psykologer med speciale i håndtering af ægteskabelige problemer. Der er tusindvis af bøger skrevet om emnet, men Koranen sammenfattet alt, på én linje. Lad os betragte og dykke ned i disse vidunderlige guddommelige ord. Jeg anbefaler til alle, der lider af en familie problem at gentage disse ord: "Hvis I tager en uvilje til dem kan det være, at I hader noget, og Allah medfører igennem det en stor godt." [An-Nisa: The Women: 19]

http://www.youtube.com/watch?v=w-ZP86ePdR8
Top Svar Citer
#14084 - 08/11/2012 13:14 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: somo]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Det ser ud til, at vi er ved at blive udsat for et muslimsk propaganda angreb for at få os til at tro på koranen som et "videnskabeligt pålideligt" dokument. Bidragyderne til kampagnen befinder sig tankemæssigt i den sorte middelalder, men det må vi bære over med. De har jo ikke anden uddannelse end den indoktrinerede fordummelse, som de har fået i koranskolerne.

Ingen har oplyst dem om sandheden, at Muhammed ikke var nogen budbringer, men en egoistisk, pædofil, gridsk forbryder, som i dagens danske samfund ville blive spærret inde på den lukkede afdeling i et psykiatrisk hospital på grund af sin vanvittige tro på sin egen guddommelighed, som ganske udkonkurrerer vor lokale aspirant, Hansemand. griner

Men heldigvis har vi danskere et våben, som kan udradere alle muslimske angribere, og våbnet er humor. Muslimernes akilleshæl er nemlig deres mangel på humor, som gør at selv en enkelt dansk karikaturtegning af Muhammed, som det han virkelig var - en terrorist - kan sætte hele den muslimske verden i oprør.

Men skulle alle de vildledte vantro muslimer fortsætte deres angreb og lykkes med at skræmme danskerne fra at gøre grin med den muslimske tro, så har vi et endnu stærkere (hemmeligt) våben i baghånden - janteloven. Den er stærkere end den stærkeste religiøse tro, stærkere end sharialoven, så islam er dødsdømt på forhånd i Danmark. Hvis muslimer tror, at de er noget særligt, skal vi nok fortælle dem, at det er de ikke her hos os. De er kun uvidende pauseklovner. griner

Så kom bare an, soho, lindoooo og sacoooo, I har ikke en kinamands chance her på trosfrihed. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#14094 - 09/11/2012 13:04 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Hvis vi ser i opgørelser over psykologer og de undersøgelser af Neuro Lingvistisk Programmering, vil vi finde deres råd med ægtefæller. Den vigtigste af dem er, hvis du klager fra ægteskabelige problemer derhjemme, så prøv at overbevise dig selv, at din kone er perfekt og kigge efter smukke ting i hendes og ting, der tiltrækker dig til hende, og husk, at enhver kvinde har mange smukke ting, ikke desto mindre, er du nødt til at kigge efter og se den lyse side og derefter den mørke side forsvinder! Dears, blev disse råd rapporteret af psykologer med speciale i håndtering af ægteskabelige problemer...".

- Du ka' jo godt, når du gider - men..;)

1) Ville forestillinger du har om NLP som virksomt værktøj mon få nyttevirke, hvis nu du fx. satte dig for at ville reducere antallet af kriminalitet begået af indvandrere i Danmark og med selvsyn som muslimer – ville du med NLP ku’ flytte fokus til en for samfundet mere acceptabel adfærdsform i fx. indvandrerbander, tror du?

2) Hva’ ville du sige til at eksperimentere lidt med NLP i fx. Gaza?

mvh
Simon


Redigeret af Simon (09/11/2012 13:15)
Top Svar Citer
#14097 - 10/11/2012 13:16 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1461
Hvad er islam?

Kan vi finde en forklaring på det store univers? Er der nogen overbevisende fortolkning af hemmeligheden bag eksistensen? Vi indser, at ingen familie kan fungere ordentligt uden en ansvarlig leder, at ingen by prosperously kan eksistere uden god forvaltningsskik, og at ingen stat kan overleve uden en leder af en slags. Vi er også klar over, at intet kommer til at være på egen hånd. Desuden har vi se, at universet eksisterer og fungerer på den mest velordnede måde, og at det har overlevet i hundreder af tusinder af år. Kan vi så sige, at alt dette er tilfældigt og vilkårligt? Kan vi tilskrive eksistensen af ​​mennesket og hele verden til blotte chance.

Man udgør kun en meget lille del af det store univers. Og hvis han kan lægge planer og værdsætte fordelene ved planlægning, så hans egen eksistens og overlevelse af universet skal også være en planlagt politik. Det betyder, at der er en ekstraordinær magt til at bringe tingene til at være, og holde dem bevæger sig i orden.

I verden så skal være en stor kraft i aktion for at holde alting i orden. I den smukke natur må der være en stor Skaber, der skaber de mest charmerende kunstværker producerer hver ting til et særligt formål i livet. De dybt oplyste mennesker anerkender denne skaber og kalder ham Allah "Gud". Han er ikke en mand, fordi intet menneske kan skabe eller lave en anden mand. Han er ikke et dyr, og heller ikke han er en plante. Han er hverken en Idol ej heller er Han en statue af enhver art, fordi ingen af ​​disse ting kan gøre selv eller skabe noget andet. Han er forskellig fra alle disse ting, fordi han er producent og bruger af dem alle. Fremstilleren af ​​noget skal være forskelligt fra og større end det, som han gør.

Der er forskellige måder at kende Gud "Allah'' og der er mange ting at fortælle om ham. De store undere og imponerende underværker i verden er som åbne bøger, som vi kan læse om Gud. Desuden Gud selv kommer til vores hjælp gennem de mange budbringere og åbenbaringer Han har sendt ned til mennesket. disse budbringere og åbenbaringer fortæller os alt, hvad vi behøver at vide om Gud.

Den fuldstændige accept af lære og vejledning Guds 'Allah' som åbenbaret til Hans Budbringere Muhammad er religionen islam. Islam påbyder troen på enhed og suverænitet Allah, som gør mennesket bevidst om meningsfuldhed af universet og menneskets plads i den. Denne tro frigør mennesket fra al frygt og overtro ved at gøre ham bevidst om tilstedeværelsen af ​​den Almægtige Allah og af menneskets forpligtelser over for Ham. Denne tro skal komme til udtryk og afprøves i aktioner, troen alene er ikke nok. Troen på én Gud kræver, at vi ser på hele menneskeheden som en familie under den universelle almagt af Gud Skaberen og Ernærer af alle. Islam forkaster tanken om udvalgte folk, der gør troen på Gud og gode handlinger er den eneste vej til himlen. Således et direkte forhold i etableret med Gud, uden nogen forbeder.

Islam er ikke en ny religion. Det er i det væsentlige det samme budskab og vejledning, som Allah åbenbarede til alle profeterne. Adam, Noah, Abraham, Ismael, David, Moses og Jesus (PBUT). Men det budskab, som blev åbenbaret for profeten Muhammed (PBUT) er Islam i sin omfattende, fuldstændige og endelige form.

Koranen er den sidste åbenbarede ord Allah og den grundlæggende kilde til islamisk lære og love. De Koranen handler om grundlaget for troen, moral, menneskehedens historie, tilbedelse, viden, visdom, Gud-menneske forholdet, og menneskelige forhold i alle aspekter. Omfattende undervisning om der kan bygges lydsystemer til social retfærdighed, økonomi, politik, lovgivning, retsvidenskab, jura og internationale relationer, er vigtige indhold i Koranen. Hadith, lærdomme, udsagn og handlinger profeten Muhammed (PBUT), omhyggeligt og samlet af hans hengivne ledsagere. Forklaret og uddybet de koran-vers.

DE GRUNDLAEGGENDE TROSARTIKLERNE i islam

Den sande troende muslim tror på følgende Principal trosartikler: -

Han tror på én Gud "Allah", Supreme og Evige, Uendelige og Mægtige, Nådige og Barmhjertige, Skaber og Opretholder.
Han tror på alle Guds budbringere uden nogen form for forskelsbehandling mellem dem. Hver kendt nation har haft en advarer eller Messenger fra Gud. De blev udvalgt af Gud til at undervise menneskeheden og levere hans guddommelige budskab. Koranen nævner navnet på 25 af dem. Blandt dem Mohammad står som den sidste budbringer og kronen af ​​grundlaget for Prophethood.
Muslin tror på alle skrifter og åbenbaringer af Gud. De var den ledestjerne, som sendebudene modtog for at vise deres respekterede folk den rette vej til Gud. I Koranen en særlig henvises til de bøger af Abraham, Moses, David og Jesus. Men længe før de åbenbaringer er blevet tabt eller beskadiget. Den eneste autentiske og fuldstændige bog om Gud eksisterer i Koranen.
Den sande muslim tror på engle af Allah. De er rent åndelige og strålende væsner, hvis naturen kræver på mad, drikke eller søvn. De tilbringer deres dage og nætter i tilbedelsen af ​​Gud.
Muslim tror i sidste Dommedagen. Denne verden vil komme til en ende en dag, og de døde vil stige til at stå for den endelige og retfærdig rettergang. Mennesker med gode vil blive gavmildt, belønnes og hjerteligt velkommen til himlen af ​​Allah, og dem med dårlige resultater vil blive straffet og kastes i Helvede.
Muslim tror på tidløs viden om Gud og hans magt til at planlægge og udføre sine planer og intet kunne ske i Hans rige imod hans vilje. Hans viden og magt er i aktion på alle tidspunkter og kommando over Hans skaberværk. Han er klog og barmhjertig, og hvad han gør, skal have et meningsfuldt formål. Hvis dette er etableret i vores sind og hjerter, bør vi med god tro acceptere alt, hvad han gør, selv om vi måske ikke under holde det fuldt ud, eller synes, det er dårligt.

DE fem søjler i islam

Tro uden aktioner aride praksis er en blindgyde, så vidt Islam er berørt. Tro af natur er meget følsom og kan være mest effektiv. Når det ikke ud af praksis eller ud af brug, mister den hurtigt sin livlighed og motivation magt.

Der er fem søjler i islam:

Erklæringen om tro: At bevidne, at der er ingen værdig af tilbedelse undtagen Allah, og at Muhammed (fvmh) er Hans budbringer til alle mennesker indtil Dommedag. Den profet Mohammad forpligter muslimer til at følge, hans eksemplariske liv som model.
Prayers: Dagligt bliver bønner tilbydes fem gange om dagen som en pligt overfor Allah. De styrker og opliver troen på Allah og inspirerer mennesket til en højere moral. De renser hjertet og forhindrer fristelse til forkert - gøremål og onde.
Faste ramadanen. Muslimerne i løbet af Ramadan ikke blot afholde sig fra mad, drikke og seksuelt samkvem fra daggry til solnedgang, men også oprigtighed og hengivenhed. Den udvikler en sund social samvittighed, tålmodighed, uselviskhed og vilje - Power.
Zakkah: Den bogstavelige og enkle betydning Zakkah er renhed. Den tekniske betydning af dette ord betegner det årlige beløb i naturalier eller mønt, som en muslim med midler skal distribuere blandt de retmæssige modtagere. Men den religiøse og åndelige betydning af Zakkah er langt dybere og mere livlig. Så det har humanitære og socialpolitiske værdier.
Hajj (pilgrimsfærd til Mekka): Det skal udføres en gang i livet, hvis man har råd til det økonomisk og fysisk.
Top Svar Citer
#14099 - 10/11/2012 16:22 Re: Kærlighed og barmhjertighed [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
I stedet for denne missioneren, ku du så kvinde dig op til at besvare spm. til din forrige reklame?

Ville forestillinger du har om NLP som virksomt værktøj mon få nyttevirke, hvis nu du fx. satte dig for at ville reducere antallet af kriminalitet begået af indvandrere i Danmark og med selvsyn som muslimer – ville du med NLP ku’ flytte fokus til en for samfundet mere acceptabel adfærdsform i fx. indvandrerbander, tror du - eller du er måske bare en islamisk reklamesøjle på debatten? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (10/11/2012 16:27)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Nyheder fra Religion.dk