annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15834501
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395459
Et andet syn 2000662
Åndelig Føde 1586829
Jesu ord 1532710
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 113 gæster og 235 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 18 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#40721 - 14/08/2023 13:20 Re: Bibelen for Ateister [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram Hanskrist

Hvad præsenterer Jesus os for ler Jeg har ikke den store tillid til evangelierne blinker Men kom gerne med det du finder sandt og værende hans lære...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Der er noget i luften...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#40723 - 14/08/2023 13:57 Re: Bibelen for Ateister [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3685
Sted: Nørresundby
Citat:
Hvad præsenterer Jesus os for smiler Jeg har ikke den store tillid til evangelierne ;) Men kom gerne med det du finder sandt og værende hans lære...



Hvad jeg har skrevet om evangelierne er ikke småting - hvilken stilling vi kan tilskrive disse - og ja hvordan de skal forstås at være skrevet (motivet bagved at skrive dem) og af hvem.

Vi er tættere på Jesus Kristus person og personlighed og karisma - Jesus spirituelle åndelige virkningshistorie ind i verden hos Paulus end i evangelierne. Nå men jeg har jo beskæftiget mig så meget hermed og skrevet så meget derom.


Jesus Kristus giver sgu da verden noget der er meget meget mere værdifuldt end blot en lære:

Jesus bibringer verden - begaver verden med vores i Kristus SPIRITUALITET:

Begivenheden KRISTUS: er at vi med Jesus modtager Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed og KRAFT - ja i og med og ved Jesus modtager vi en hel ny virkelighed med Gud - den gensidige immanens af Gud og mennesket ved Guds Ånd. Ja i og med Jesus Kristus har vi hele guddomsfylden i kød og blod - det er Gud i os og for os og med os der åbenbares os - som Jesus i den grad skænker verden - altså Guds Ånds Kraft der gør levende.

En kærlig dynamisk HEALING POWER igennem den Guds Ånd vi har som Jung har demonstreret det på videnskabelig vis gør sig gældende fra det ubevidste. Derfor Jung er så glad for 1 Kor 2.

Ja det er sgu da meget mere end blot en lære

- Jesus bringer Gud og Guds Ånd i spil

- det er Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os vi modtager - det Guds Nådes Kraftværk vi er i og med og ved Kristus Jesus - hvor vi har Gud Hellig Åndens Frugter og Karismatiske Gaver.

Det er ÅNDENS NYE LIV - LIVETS GUD SKABERÅND vi har i og med og ved Jesus Kristus.


Ha ha ha griiiiner lol - blot at forbinde Jesus med en lære - du og VML I er sgu rent til grin.

Hvad der essentielt kommer ved og med Jesus Kristus er Gud og Guds Ånd ind i vores liv - her har vi og kommer = åbenbares Gud i vores liv - Gud i os og med os ved sin Ånd - Guds Ånd - Gud Helligånden.

Jeres - VML - din Jan ABC og ham, er det Carsten et og andet - I er sgu en flok amatører og jeres mangelfulde forståelse tingene kan jeg ikke bruge til noget som helst - hvad I hævder er så fyldt med misforståelser og fordomme.


Så hold du dig til sang og dans - bliv i dine egne tråde så vi undgår dine gentagelser det samme og samme år ud og ind uden at du overhovedet går ind i en seriøs debat og drøftelse tingene.



Skal du have mig i tale skal der andre boller på suppen. Og ihvertfald skal du jo begynde at interessere dig for og forstå hvad jeg skriver. Hvis vi ikke læser modpartens indlæg og argumentation er der ikke grundlag for debat samtale om tingene.


PS:


Retfærdigvis skal siges at jeg kan spore at du har taget dig sammen på det seneste Jan - du er blevet mere konstruktiv og tydelig og forstandig i din kommunikation (det skal også siges at det kun kunne gå fremad).

Bliv i det spor og voks i forstandighed og forståelse tingene og voks i din måde at kommunikere på med andre (måske ikke så mange gentagelser og henvisninger til link du ikke engang selv gider præsentere fordøjet og forstået for os).

Jeg mener også Arne har været efter dig - måske det er hvad der har hjulpet på dig.

For jeg sporer fremgang - men som sagt det kunne også kun gå fremad.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#40725 - 14/08/2023 15:31 Re: Bibelen for Ateister [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram Hanskrist

Hvem er alvidende ler Hvorfor har du svært ved at tænke i andre baner blinker Har Jesus ikke lært os noget? Hvad stiller vi op med dig? Kan du komme med noget interessant og inspirerende? Hvordan kommunikerer Gud og Kristus og alle de andre ånder med os? Ved du noget? Mon du en dag bliver en god debattør? Så skal du nok tage dig lidt sammen og følge undervisningen heart Nå, jeg skal ud ad døren, så lad os få noget sang og dans og glæde på banen...
















Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#40727 - 14/08/2023 17:10 Re: Bibelen for Ateister [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7231
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du skriver ovenfor i #40719 - 14/08/2023 12:23 bl.a.:
Citat:
Jeg indrømmer gerne at den SPIRITUALITET eller virkelighed vi mennesker erfarer med Gud som Jesus og Paulus præsenterer os for den har jeg et rungende stort JA til - selvfølgelig også fordi jeg genkender (gennem mine egne åndelige (religiøse spirituelle) erfaringer) den SPIRITUALITET - og virkelighed med Gud - som Jesus og Paulus præsenterer for os og som de begge er blevet religionshistorisk verdensberømte for og som har grundlagt det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
Jeg hæfter mig her ved dine ord om at din tro bl.a. er baseret på dine egne åndelige erfaringer.
Hvad det er for åndelige erfaringer, der specielt er dine, har jeg ikke et klart billede af.
Hvis du kunne afklare dét, ville det måske være lettere at forstå dig.
Dette ikke for at "yppe kiv", men i håb om at forstå.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#40729 - 14/08/2023 19:08 Re: Bibelen for Ateister [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3685
Sted: Nørresundby
Mine åndelige erfaringer bunder i følgende metafysiske grundantagelse som Paulus beskriver 1 Kor 2 og som Jungiansk Psykologi om det ubevidste - kollektive ubevidste - også er bygget op på og som der igennem klinisk iagttagelse er ført videnskabeligt bevis for:


1 Kor 2:

Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.


1 den feminine Paulinske Jungianske SPIRITUALITET:



Hvad der bor i det kollektive ubevidste har vi altså adgang til - ikke gennem vores bevidsthed og rationalitet som er vores egen ånd eller menneskets ånd - men gennem Guds Ånd ifølge Paulus og ja Jung (Jung var selvfølgelig begejstret for 1 Kor 2).

Altså vi må turde slippe vores bevidsthed og bevidste opmærksomhed og i Bøn lade de spontane frie associationer komme os i hu som vi tillader vores positive konstruktive dagdrømme at udfolde sig.
Indenfor neurovidenskab tales der om Hjernens "Default Mode Network" - hvad er det der sker når vi slipper vores egen ånd - bevidstheds mani og rationalitets mani - lige lære at koble fra - give slip på vores egen ånd bevidsthed.


Metoden er Paulinsk Jungiansk at vi slipper vores ånd (bevidsthed og rationalitet fornuft) og overgiver os til eller vender os imod vores trance dagdrømmerier - vender os imod kontakten til det ubevidste - kollektive ubevidste især - hvor vores ur'billeder ur'motiver eller MOTIVATIONER eller ARKETYPER ( = Guds Ideer og Tanker) befinder sig ifølge både Paulus og Jung.

At det ikke er i bevidstheden (vores ånd) Paulus roder rundt i - men det han kalder Ånden (Ånden = Guds Ånd) kan vi se på efterfølgende:


Citat:
også skabningen selv vil blive befriet fra trældommen under forgængeligheden og nå til den frihed, som Guds børn får i herligheden. Vi ved, at hele skabningen endnu sukker og vånder sig sammen. Og ikke alene det: også vi, der har Ånden som førstegrøde, sukker selv i forventning om barnekår, vort legemes forløsning.

Ånden kommer os til hjælp i vor skrøbelighed. For hvordan vi skal bede, og hvad vi skal bede om, ved vi ikke. Men Ånden selv går i forbøn for os med uudsigelige sukke, og han, der ransager hjerterne, ved, hvad Ånden vil, for den går i forbøn for de hellige efter Guds vilje.

Vi ved, at alt virker sammen til gode for dem, der elsker Gud, Rom 8


Så formaner jeg jer, brødre, ved Guds barmhjertighed, til at bringe jeres legemer som et levende og helligt offer, der er Gud til behag – det skal være jeres åndelige gudstjeneste. Og tilpas jer ikke denne verden, men lad jer forvandle, ved at sindet fornyes, så I kan skønne, hvad der er Guds vilje: det gode, det som behager ham, det fuldkomne. Rom 12



Altså vi mennesker er ikke ifølge Paulus og Jung alene i verden med kun vores bevidsthed rationalitet ånd - vi har en anden Ånd - nemlig Guds Ånd - igennem hvilken vi ved hvad der bor i Gud i det ubevidste.

Det er denne Ånd der gør levende påstår Paulus og har Jung ført utallige kliniske videnskabelige undersøgelser over eksisterer og skaber HEALING og menneskelig vækst og sundhed og vitalitet og ny energi motivation og kreativitet.


2 den maskuline Paulinske SPIRITUALITET:

Her drejer det sig om at man/vi er grebet og drevet af ÅNDEN og ÅNDEN på uimodståelig overvældende vis - ingen er i tvivl herom og alle kender disse perioder i deres liv hvor dette forhold der er så udtalt hos Paulus viser sig:

ENTUSIASME (i Gud Væren) og EKSTATISK BEGEJSTRING GLÆDE

Fylder os med TROENS KRAFT: VITALITET og LIVSKRAFT og LIVSMOD - GÅPÅMOD

Fylder os med STORE ENERGIER og KRÆFTER - SJÆLSKRÆFTER og LIDENSKABELIG ENGAGEMENT og ENTREPRENANT og KREATIV VIRKELYST.


-0-0-0-

Disse Åndelige Erfaringer - ENERGIER og KRÆFTER - GUDS BILLEDER = UR'BILLEDER UR'MOTIVER og MOTIVATIONER og ARKETYPER hører allesammen vores eksistens til - de hjælper os på vej der i livet hvor vi er engageret og nogle gange vender de os om imod nye mål og retninger i vores liv - i retninger vores ånd og bevidsthed slet ikke havde set som en mulighed for os at gå her i livet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 18 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 10:26
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Unicef: 100.000 palæstinensere er flygt..
10/05/2024 13:07
Russiske sabotagegrupper har forsøgt at..
10/05/2024 12:22
Nyt it-system holder Sygeforsikring Danm..
10/05/2024 12:21
Storbritanniens økonomi er ikke længer..
10/05/2024 12:10
Harry og Meghan er rejst til Nigeria for..
10/05/2024 11:47
Nyheder fra Religion.dk