annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 29 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 28 29 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7810 - 10/11/2009 08:27 Re: Min meditation [Re: ole bjørn]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Som sagt, gik du forbi for længe siden.

Det gjorde jeg ikke.

Jeg er glad for, at du starter med at le, for hvis du ikke lo ville det ikke være hvad det er.

Tag nu, at blive voksen, Ole Bjørn, debattér som en voksen og ikke som én i puberteten, der hele tiden vil have ram på en anden.

Meget smukke citater, forøvrigt. smiler
Top Svar Citer
#7811 - 10/11/2009 09:17 Re: Min meditation [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Indtil nu, Michael, har jeg kun fremlagt kendsgerninger, som enhver kan kontrollere rigtigheden af på biblioteker eller på nettet.

Du derimod har hånligt forbigået alle de kendsgerninger om meditation, jeg og andre har fremlagt, kaldt mig dum, idiot, tølper og andre skældsord, samtidig med at du har udvist et åndshovmod uden lige ved at fremstille dig selv som klogere end alle andre på emnet.

Det er selvfølgeligt pinligt for dig, at det nu viser sig, at hele din forvrøvlede argumentation er "lånte ord" fra Krisnamurti, og ikke skyldes nogen personligt opnået indsigt i emnet. Men du har kun dig selv at takke for denne afsløring, for det var dig selv, der inddrog Ørnens Flugt i diskussionen.

Verden vrimler med guruer og religiøse charlataner der med tåget billedsprog får svage sjæle til at tro, at de har fundet de vises sten. Den findes ikke, Michael. Kvintessensen af deres lære er selvbedrag, bygget på menneskets trang til at have "levende" guder.

Jeg er skam ikke gået forbi dem, Michael. Jeg har mange meter bøger om deres lære, fra Nostra Damus til Jes Bertelsen, og der er ikke megen "sandhed" i dem, når man går dem efter i sømmene.

Jeg ønsker for alle mennesker, at de finder den indre ro, som jeg selv har opnået, ikke for at de skal antage mine synspunkter, men for at de skal lære at leve i harmoni med virkelighedens verden og de mennesker, der omgiver dem i det daglige.

Hvis mine forsøg på at få folk til at tænke selv gør mig til "en ussel person" i dine og andres øjne, så skal jeg nok overleve det. Jeg lever godt i den virkelighed, som I benægter, skønt den findes i det nu, som du tilbeder men ikke forstår.

Det er aldrig forsent at begynde forfra, Michael. Jeg har set mennesker i en høj alder gøre det med held, og ingen af dem har fortrudt udvandringen til virkelighedens verden.

Men det vil du næppe kunne forstå før du selv har været der.

Mvh

Ole Bjørn engel

Top Svar Citer
#7812 - 10/11/2009 09:33 Re: Min meditation [Re: ole bjørn]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Jamen, skal vi så ikke lade det være godt med det. Jeg gider ærlig talt ikke diskutere på et så lavt plan.

Du er et meget godt eksempel på fuldstændig manglende selvkendskab.

Alt hvad du skriver om mig er dine egne projektioner og derfor dig selv. Jeg kan ikke genkende mig.

Find nu en anden, at kaste dig over med din primitive adfærd.
Top Svar Citer
#7813 - 10/11/2009 10:14 Re: Min meditation [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Nu igen, Michael. griner

Så du føler dig mere "voksen" end jeg, som ifølge dig debatterer "som en i puberteten". Dit næsten sygelige åndshovmod fornægter sig ikke.

Men Michael, jeg debatterer ved at fremlægger kendsgerninger. Du debatterer ved at nægte at beskæftige dig med argumenter, men søger i stedet med værdiladede ord at nedgøre din modpart. Er det, hvad du forstår ved en "voksen" debat?

Puberteten er iøvrigt ikke noget ubetinget dårligt. Det er nemlig den tid hvor den største udskilning mellem får og bukke finder sted. Bukkene er de unge, der gør oprør mod forældrenes indoktrinering og for alvor begynder at tænke selv. Fårene er de uselvstændige, der ender med at lade sig trække rundt i manegen af guruer som Krisnamurti.

Mange af de sidste ender dog med at blive så meget klogere senere, at de frigør sig og lever lykkeligt, mens resten forbliver i den infantile tilstand hvor de lader "åndelige vejledere" tænke for dem. De har det dog ofte skidt med sig selv, hvilket kan aflæses af deres påtagede arrogance skiftende med en ynkelig klynken over verdens "ondskab".

Det eneste, vi skal vejlede ungdommen i, er selvstændig tænkning, for det er en svær disciplin.

Mvh

Ole Bjørn engel

Top Svar Citer
#7814 - 10/11/2009 10:20 Re: Min meditation [Re: ole bjørn]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Jeg synes ærlig talt, at du fuldstændig har ødelagt denne tråd med alt dit vås.

Tillykke. smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 29 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 28 29 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk