annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Min meditation

Indtil nu, Michael, har jeg kun fremlagt kendsgerninger, som enhver kan kontrollere rigtigheden af på biblioteker eller på nettet.

Du derimod har hånligt forbigået alle de kendsgerninger om meditation, jeg og andre har fremlagt, kaldt mig dum, idiot, tølper og andre skældsord, samtidig med at du har udvist et åndshovmod uden lige ved at fremstille dig selv som klogere end alle andre på emnet.

Det er selvfølgeligt pinligt for dig, at det nu viser sig, at hele din forvrøvlede argumentation er "lånte ord" fra Krisnamurti, og ikke skyldes nogen personligt opnået indsigt i emnet. Men du har kun dig selv at takke for denne afsløring, for det var dig selv, der inddrog Ørnens Flugt i diskussionen.

Verden vrimler med guruer og religiøse charlataner der med tåget billedsprog får svage sjæle til at tro, at de har fundet de vises sten. Den findes ikke, Michael. Kvintessensen af deres lære er selvbedrag, bygget på menneskets trang til at have "levende" guder.

Jeg er skam ikke gået forbi dem, Michael. Jeg har mange meter bøger om deres lære, fra Nostra Damus til Jes Bertelsen, og der er ikke megen "sandhed" i dem, når man går dem efter i sømmene.

Jeg ønsker for alle mennesker, at de finder den indre ro, som jeg selv har opnået, ikke for at de skal antage mine synspunkter, men for at de skal lære at leve i harmoni med virkelighedens verden og de mennesker, der omgiver dem i det daglige.

Hvis mine forsøg på at få folk til at tænke selv gør mig til "en ussel person" i dine og andres øjne, så skal jeg nok overleve det. Jeg lever godt i den virkelighed, som I benægter, skønt den findes i det nu, som du tilbeder men ikke forstår.

Det er aldrig forsent at begynde forfra, Michael. Jeg har set mennesker i en høj alder gøre det med held, og ingen af dem har fortrudt udvandringen til virkelighedens verden.

Men det vil du næppe kunne forstå før du selv har været der.

Mvh

Ole Bjørn engel

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Nyheder fra Religion.dk