annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 29 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 28 29 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7839 - 11/11/2009 11:31 Re: Min meditation [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Arne.

Mine ord betyder nøjagtig hvad der står. Der står ikke, at meditation er værdiløs og heller ikke at selvsuggestion er det.

At misfortolkningen er din egen har jeg allerede klarlagt.

Når du kalder en videnskabelig sproglig defineret kendsgerning for en værdidom, fremsat af mig, så er det en form for personligt angreb på mig, især fordi det langt fra er første gang du erstatter mine ord med andre, og derefter påstår, at det er det min udtalelse betyder. Citatfusk er en uredelig debatform.

At du kalder klart formulerede konstateringer for uværdige og uhæderlige kræver vist ingen kommentarer.

Hvad kvantemekanik har at gøre med mine udtalelser har jeg svært ved at se en sammenhæng i.

Der er ingen i denne debat, der bliver overdænget med flere ringeagtsytringer end jeg. Mine kommer kun som svar på underlødige angreb på mine udtalelser. Hvis du vil gøre noget for at nedsætte dette, så kunne du jo starte med at læse, hvad jeg skriver helt præcist, og undlade at fortolke mine udtalelser på en provokerende måde ud fra dine egne fordomme.

Hvis der er noget, du ikke forstår, kan du jo bare spørge. Et høfligt spørgsmål vil altid få et høfligt svar fra mig, og modsat dig svarer jeg også gerne på spørgsmål om mine holdninger og min moral.

Er det klart nok?

Mvh

Ole Bjørn engel

Top Svar Citer
#7841 - 11/11/2009 12:34 Re: Min meditation [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Ole.

Du vil åbenbart meget nødig ind på at begrunde din påstand:

"Al meditation er en form for selvsuggestion. Man kommer ikke til en sandere opfattelse af verden og sjælelivet -".

Det kan du jo nok heller ikke, og det er derfor, jeg kalder din påstand en værdifordom - i hvert fald indtil videre.

"Hvis der er noget, du ikke forstår, kan du jo bare spørge.", skriver du.
Men jeg spurgte - og du svarede ikke!" - så jeg har svært ved at finde troværdigheden i dette dit udsagn.

Jeg tror ikke, du kan overbevise andre end dig selv om, at jeg har lavet citatfusk overfor dig i denne tråd smiler

Det var din påstand om, at der kun kan være én sandhed (hvilket du vist ikke kan bevise), der bragte mig ind på det noget komplicerede forhold mellem objekt og subjekt i kvantefysik.

Mine holdninger, min moral og min etik tror jeg, de fleste debattører kender rimeligt godt.
Men hvad har det med sagen at gøre?
Hvorfor gå efter manden i stedet for efter bolden?

Du foretrak at blive fornærmet, må det vist være, over min humor angående din holdning til sundhedsguidens ret omfattende orientering om meditation - og du glemte helt at tage stilling til indholdet.

Det ser for mig ud som om, du ret konsekvent foretrækker at gå løs på budbringeren bank i stedet for budskabet - og så mister jeg helt interessen for at fortsætte nogen dialog med dig.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (11/11/2009 12:35)
Top Svar Citer
#7842 - 11/11/2009 12:36 Re: Min meditation [Re: ole bjørn]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Jeg vil blot anholde en enkelt bemærkning:

''At det så senere viser sig, at det eneste du kender til begrebet er, at du har læst en bog af Krisnamurti, og det blot er noget, du efterplaprer, gør det virkeligt komisk.''

Du bad mig om at nævne litteratur der omtalte en anden forståelse af hvad ordet meditation indebar og det gjorde jeg.

Din reaktion er ikke bare uforskammet, den er dum og uvidende.

Jeg har netop gjort opmærksom på at jeg har mediteret i 35 år, noget jeg ellers aldrig gør, for jeg kan godt selv høre hvordan det lyder i andres ører, og jeg efterplaprer aldeles ikke noget som helst.

Der er ingen mennesker der står alene. Der er intet i vejen med at læse litteratur, religiøs, filosofisk eller anden og så tilegne sig forståelsen af det skrevne og realisere det i sit eget liv.

Således har også alle de ''eksperter'' du henviser til gjort, og sådan har du selv gjort. Dine konstante henvisninger til såkaldte ''eksperter'' og ''fagfolk'' viser, at du smykker dig med lånte fjer og at du slet ikke magter at stå alene med din mening.Du har åbenbart ikke selv set noget som helst.

Den måde at skrive på, som i ovennævnte citat, er som sagt, ikke alene uforskammet, det er det rene rendestensniveau. Jeg fortryder, at jeg henviste til ovennævnte bøger, men jeg havde ingen anelse om, at du var et så ringe menneske.

Måske du har en omfattende, og for mig, fuldstændig ligegyldig viden om mange ting, men du har overhovedet ingen selvkendskab og du ved intet om meditation, hvorfor du burde lytte i stedet for at tale.

Selvfølgelig skal man vælge sine ord med omhu, især når man taler med en åndspygmæ som dig, så jeg beklager hvis jeg brugte ordet ''dum''. Jeg burde have skrevet ''uvidende''.

Men ellers har du ret. Jeg betragter alle dine ''eksperter'' og ''fagfolk'' som mennesker ligesom alle os andre. Efter, at have lyttet til dem i mere end halvtres år finder jeg det meste af det de siger for vrøvl. Derimod møder jeg mange mennesker, der er kloge på deres eget liv og som siger noget interessant. smiler

Du har vist at al den viden man kan tilegne sig er aldeles ligegyldig hvis der inde i midten er et lille småligt menneske.

Men ellers er det klogeste man kan sige til dig vel, at gentage serotonins ord. Hvad er det han plejer at skrive?

Ding dong dynamolygte.
Top Svar Citer
#7844 - 11/11/2009 13:29 Re: Min meditation [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Nej Arne, jeg er skam ikke fornærmet. Tværtimod morer jeg mig over alle dine krumspring.

Jeg har skam forlængst begrundet mine udtalelser, men vi tager dem en gang til.

Slå op i en ordbog Arne, så kan du konstatere, at suggerere betyder at bringe hjernen i en anden psykisk tilstand. I meditation er det ikke en hypnotisør der gør det eller andre udefra kommende påvirkninger. Det er en selv, altså en form for selvsuggestion.

Hvis du kan påvise, at en mediterende kan ændre naturlovene, så vil jeg æde mine ord i mig igen. Hvis ikke, må du anerkende, at den følelse af indsigt og forståelse af verden, som mediterende beretter om at have opnået, og som de beskriver på vidt forskellig vis, ikke er en universel sandhed, men en individuel opfattelse.

Din såkaldte humor kan da godt kalde på smilet hos mig, især når du kalder sundhedsguidens korte beskrivelser for "en ret omfattende orientering om meditation". Der er skam ikke noget decideret forkert i deres fremstilling, men omfattende ... griner

Arne, der er skrevet mere om meditation end du ville kunne nå at læse i en menneskealder. Selv har jeg læst mindst hundrede gange så meget om emnet, foruden at jeg har været involveret i forskning om det.

Jeg har ikke noget behov for at overbevise nogen om dit citatfusk, jeg nøjes med at påvise det med eksempler. Så må enhver drage sine egne konklusioner i overensstemmelse med deres viden eller mangel på samme om retorik og manipulation. Klaus Kjøller definerer dine manipulationer som citatfusk, og det samme gør leksikaer på flere sprog.

Det er et meget hånende indlæg du har skrevet der, Arne. Stemmer det overens med din "høje" moral. Nåh nej. Det er jo den type spørgsmål, du aldrig besvarer. smiler

Men det afholder dig ikke fra at stille de samme spørgsmål igen og igen, uanset hvor mange gange du får dem besvaret.

Mvh

Ole Bjørn engel

Top Svar Citer
#7846 - 11/11/2009 13:45 Re: Min meditation [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Nej, Michael, du har ikke mediteret i 35 år, du har bare filosoferet over tilværelsen efter Krisnamurtis anvisninger, men det har ikke noget at gøre med de årtusindgamle meditationsformer, som størstedelen af menneskeheden forstår ved meditation.

Rak du bare ned på mig og min viden fortsat. Jeg har fuld tillid til, at alle objektive iagttagere vil ryste på hovedet af både dine postulater og din nedrakning af anderledes tænkende.

Stil du dig bare fortsat op på din piedestal og erklær, at du er klogere på meditation end resten af verden, og nyd så hyldestråbene.

At vi andre ikke kan høre dem, kan du se stort på, for vi deler jo ikke din viden (læs; selvbedrag).

Mvh

Ole Bjørn engel

Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 29 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 28 29 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk