annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15866372
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397782
Et andet syn 2002737
Åndelig Føde 1598436
Jesu ord 1533943
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 431 gæster og 176 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Michael
Emne: Re: Min meditation

Jeg vil blot anholde en enkelt bemærkning:

''At det så senere viser sig, at det eneste du kender til begrebet er, at du har læst en bog af Krisnamurti, og det blot er noget, du efterplaprer, gør det virkeligt komisk.''

Du bad mig om at nævne litteratur der omtalte en anden forståelse af hvad ordet meditation indebar og det gjorde jeg.

Din reaktion er ikke bare uforskammet, den er dum og uvidende.

Jeg har netop gjort opmærksom på at jeg har mediteret i 35 år, noget jeg ellers aldrig gør, for jeg kan godt selv høre hvordan det lyder i andres ører, og jeg efterplaprer aldeles ikke noget som helst.

Der er ingen mennesker der står alene. Der er intet i vejen med at læse litteratur, religiøs, filosofisk eller anden og så tilegne sig forståelsen af det skrevne og realisere det i sit eget liv.

Således har også alle de ''eksperter'' du henviser til gjort, og sådan har du selv gjort. Dine konstante henvisninger til såkaldte ''eksperter'' og ''fagfolk'' viser, at du smykker dig med lånte fjer og at du slet ikke magter at stå alene med din mening.Du har åbenbart ikke selv set noget som helst.

Den måde at skrive på, som i ovennævnte citat, er som sagt, ikke alene uforskammet, det er det rene rendestensniveau. Jeg fortryder, at jeg henviste til ovennævnte bøger, men jeg havde ingen anelse om, at du var et så ringe menneske.

Måske du har en omfattende, og for mig, fuldstændig ligegyldig viden om mange ting, men du har overhovedet ingen selvkendskab og du ved intet om meditation, hvorfor du burde lytte i stedet for at tale.

Selvfølgelig skal man vælge sine ord med omhu, især når man taler med en åndspygmæ som dig, så jeg beklager hvis jeg brugte ordet ''dum''. Jeg burde have skrevet ''uvidende''.

Men ellers har du ret. Jeg betragter alle dine ''eksperter'' og ''fagfolk'' som mennesker ligesom alle os andre. Efter, at have lyttet til dem i mere end halvtres år finder jeg det meste af det de siger for vrøvl. Derimod møder jeg mange mennesker, der er kloge på deres eget liv og som siger noget interessant. smiler

Du har vist at al den viden man kan tilegne sig er aldeles ligegyldig hvis der inde i midten er et lille småligt menneske.

Men ellers er det klogeste man kan sige til dig vel, at gentage serotonins ord. Hvad er det han plejer at skrive?

Ding dong dynamolygte.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
13/05/2024 22:44
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Trods protester: Udskældt lov er ét sk..
13/05/2024 22:10
Bakken Bears bringer sig foran med 2-0 i..
13/05/2024 21:44
En FN-medarbejder er blevet dræbt i ang..
13/05/2024 21:32
Den Grammy-vindende saxofonist David San..
13/05/2024 21:03
GameStop-aktien stiger med mere end 70 p..
13/05/2024 20:25
Nyheder fra Religion.dk