annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 472 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#733 - 26/05/2008 10:01 Re: : Der skete noget i mødet med en kornmark [Re: ALH]
jmp
Uregistreret

Tanken om nuet er ikke nuet selv, så det er ikke så svært.

Held og lykke med eksamen.
Top Svar Citer
#734 - 26/05/2008 10:19 Re: : Der skete noget i mødet med en kornmark [Re: ]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Ja ja, jmp, men så drop endelig tanken om nuet og lev i stedet i nuet.

Puha, jeg kan ikke lade være med at dele min glæde over det emne, jeg er kommet op i. Gik hele dagen i går og mærkede energi på dette emne (noget om oldtiden), så nu jubler jeg næsten mere end den aften, jeg gik i kornmarken. I Sidste opgave var jeg bundet på hænder og fødder af vældig fine akademiske discipliner, kunne knap nok formulere mig eller ånde, men nu kan jeg i det mindste være mig selv og lade noget ske.. smiler

God dag herfra.

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#735 - 26/05/2008 10:27 Re: : Der skete noget i mødet med en kornmark [Re: ALH]
jmp
Uregistreret

Jamen så giv den gas. Hvis du formulerer dig som du gør på debatten så skal det nok gå godt. Hvis du tilføjer din egen formulering til en allerede hævdvunden tradition er du allerede godt på vej.

Du skal bare ikke tage ved lære af mig og mit forsøg med Maria Magdalene (øv, nu troede jeg ellers jeg kæmpede for kvindesagen)., så kan det gå grueligt galt. smiler
Top Svar Citer
#736 - 26/05/2008 10:42 Re: : Der skete noget i mødet med en kornmark [Re: ]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Jeg var ved stranden sammen med min søn og hans gode ven Leif, og vi havde det rigtig sjovt. Vi var ude at bade i det kolde vand, og så spillede min søn og jeg beachvolley mod nogle rigtig hardcore beachvolley strandløver, og ja, selvom vi fik tæsk så havde vi det rigtig sjovt. smiler

Vi havde lånt nogle citybikes til Casper min søn og Leif, og så rullede jeg på inliners, og vi kørte afsted i den dejlige sommer varme, og nød virkelig hinandens selskab. Vi spiste vores madpakke nede ved stranden(hvor vi fik lidt klø af beachløverne griner), og vi havde en rigtig rigtig god dag sammen, og ikke mindst havde jeg nogle oplevelser af at "glemme mig selv", hvilket jeg oplever som at glemme tiden, og så blot være fuldkommen bevidst om livets eenhed.

Med hensyn til fortid og fremtid, så har min søn og jeg en fortid sammen, og vi har også en fremtid sammen, men det eksistere jo kun som en erindring og en forestilling. Når jeg er sammen med min søn så virker det "lettere" for mig at kunne se ham og være sammen med ham uden det filter af erindring og forestilling, end når jeg er sammen med andre mennesker(men jeg arbejder på sagen :)). Og måske er der alligevel en erindring, men denne erindring viser måske at kærligheden ikke er betinget eller begrænset.

Når vi mennesker kan se den dybde vi i sandheden rummer, og ikke begrænser hinanden(og os selv) ved kun at se alt igennem fortidens tanker, så opstår der et rum hvor alt på en måde fremtræder som helt nyt og fuldkommen uskyldigt, og som jeg oplever det, så er kærlighed i virkeligheden det at vi tillader alt liv at være som det er(accept), og på den måde ikke gør livet til noget det ikke er, for livet er der blot for at vi skal dele det med hinanden som kærlighed.

Som Jerry skrev til mig omkring hvad serotonin er, så er vi mennesker ofte begrænset af at vi ser os selv som biologiske væsner, og vi underlægger os så fortiden, for kroppen viser os kun fortiden, og egentligt er det billedet af kroppen inde i sindet som viser os fortiden, for hvis man bevæger sig lidt dybere ned i den struktur som vi kalder liv i fysisk forstand, så er alt liv egentligt altid nyt, for intet er det samme som det var for et øjeblik siden. Det er som om at vi mennesker på en måde oplever et form for stilbillede inde i vores sind, hvor vi ikke kan se at alt i hvert et øjeblik altid er nyt. Men det er nok fordi vi begrænser os selv til kun at se overfladen og ikke helheden.

Hvad har du oplevet kære jmp?

Kærligst Jan.



Top Svar Citer
#737 - 26/05/2008 10:52 Re: : Der skete noget i mødet med en kornmark [Re: serotonin]
jmp
Uregistreret

Uha. Magtkamp på arbejdspladsen, hvor der er en person i lederposition, der gerne vil tryne mig. Selvom man forstår sig selv bliver man alligevel nødt til at forholde sig til det liv som foregår blandt andre mennesker. Hvad skal man så gøre?

Er livet ikke spændende?
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Nyheder fra Religion.dk