annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15791363
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392830
Et andet syn 1999069
Åndelig Føde 1559979
Jesu ord 1530231
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 177 gæster og 335 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 14 < 1 2 3 4 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7038 - 16/05/2009 10:44 Re: konfirmandens mareridt. [Re: treram]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Også gomoren til dig Treram.

Med hensyn til mennesker som missionerer, så er det vel i bund og grund et spørgsmål om hvordan man ser på andre mennesker generelt.

Jeg har tit haft besøg af f.eks Johaves Vidner, og jeg inviterer dem med glæde indenfor. Det gør jeg fordi jeg er meget interesseret i at høre hvad andre mennesker har på deres hjerte. Når alt kommer til alt tror jeg alle mennesker egentligt blot gerne vil blive lyttet til, blive forstået og accepteret der hvor de nu engang befinder sig på deres livs-vej. Jeg gør det også fordi jeg føler jeg har et stort overskud til at være der for andre mennesker, og ja, så bare ha det sjovt og være glad sammen med andre mennesker, uanset opfattelse eller tro.

Mit udgangspunkt er at være åben og imødekommende, og ofte skaber det meget hurtig tillid imellem mig og andre mennesker, og ja, så er det meget let blot at være glad.

Under overfladen hos de fleste mennesker gemmer der sig ofte meget frygt og skyldfølelse. Når man først kommer til at snakke med mennesker som missionerer, og de føler de kan snakke rent ud fra deres hjerte, så kommer der tit ting frem som ikke kan ses på overfladen. De har det faktisk ofte meget svært, og har ofte nogle meget negative overbevisninger om sig selv og den gud de tror på, og tager det meget alvorligt.

Jeg respekterer at mennesker tror på det de tror på, eller har den opfattelse de nu engang har, og det oplever jeg som et meget åbent udgangspunkt. Hvis ikke jeg respekterede det, så ville jeg tage udgangspunkt i at ville overbevise dem om noget andet, og så er sindet lukket, og ja, så lytter jeg ikke.

Og jeg kan sige dig at de mennesker som missionerer, faktisk ofte har en meget god humor, tiltrods for at de tager deres tro meget alvorligt. Det er blot et spørgsmål om at komme ind bag den facade som mennesker ofte tror de må gemme sig bag.

Hvis man selv tager udgangspunkt i at ville overbevise andre mennesker om noget, så tror man også ofte, at andre mennesker vil tage ens egne overbevisninger fra en, og ja, så går man i forsvar, og så er der lukket for kommunikationen.

Fjing fjong og ding dong. smiler

God tur ud i den friske luft, min ven. Og jeg skal nok bede til vejrguderne om, at syndfloden lige venter med at komme, indtil du er et sikkert sted. smiler









Top Svar Citer
#7039 - 16/05/2009 10:48 Re: konfirmandens mareridt. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7216
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du frister mig over evne til at drille dig smiler

Du skriver:
Citat:
Folk kan for mig tro på hvadsomhelst, hvis de bare kunne holde det for sig selv, men de vil absolut "redde" andre ikke troende.

Lever du selv op til dét? smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#7042 - 16/05/2009 20:15 Re: konfirmandens mareridt. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jeg lever muligvis ikke op til det, men det jeg gør er ment som en modvægt til al missioneren, hvis de kunne holde det for sig selv og udelade missioneren især iblandt børn, havde jeg ingen ting at hazalere over.

Og de "stakkels" sjælesørgere er nu så frustrede over de ikke kan få børnene ordentlig i tale (acceptere hjernevasken) at sjælesørgerne nu skal undervisning i pædagodik, så de bedre kan styre børnenes hjerner, det gælder både i minikonfirmandernes og de andre konfirmanders "undervisning".

Mange af børnene er alligevel klogere end jeg havde forventet, de accepterer ikke lige hvadsomhelst man prøver at bilde dem ind, så de er reddet ud fra min overbevisning, men du står sq ikke til at redde, du er faldet i traver over en ikon, måske endda en talende een af slagsen, nu vi skal drille hinanden lidt.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7043 - 16/05/2009 20:35 Re: konfirmandens mareridt. [Re: serotonin]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Jan.

Du respekterer det mennesker tror på, men tager alligevel dem der missionerer i forsvar, det er glade mennesker med humor, jeg har kendt en del af slagsen og især fra IM, de tog deres missioneren meget alvorligt og udstrålede just ikke humor.

Desuden var missionærerne der drog ud til ulande og missionerede ikke just de bedste mennesker på jorden, de tvang de stakkels urfolk til at gå i kirke, bede og klæ sig på, noget der var dem helt uforståeligt, heldigvis blev mange af missionærerne jaget væk og mange blev myrdet-HURRAH, for hvad havde de at gøre der, de bragte selvfølgelig også læger og medicin til de indfødte, som kunne få del i det hvis de lod sig omvende, jo de var skam nogle "hjertensgode pragteksemplarer".

Vi så det også ved tsunamien der ramte østen i 2004, mange kristne organisationer stillede op med bl.andet pengehjælp til at bygge nye boliger, som de stakkels nødlidende kunne få under forudsætning at man mødte op i de kristne samfund og lod sig døbe/omvende.
Det viste sig at flere gik med på "spøgen" og lod sig "omvende" proforma og deltog i noget kirkearbejde, indtil de havde fået etableret sig i deres nye bolig, hvorefter de lod kristendom være kristendom og fortsatte i deres egen tro.

Pengene var samlet ind blandt mange lande og havde ingen påtegning på at de kun skulle gives under disse forudsætninger, havde giverne vist dette havde de nok valgt en anden organisation at støtte, hvor der ikke blev stillet sådanne umenneskelige krav.



Redigeret af treram (16/05/2009 20:40)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7044 - 16/05/2009 22:34 Re: konfirmandens mareridt. [Re: treram]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej igen Treram.

Nej, egentligt tager jeg ikke nogen i forsvar, men siger blot, at jeg ikke ser forskelligt på mennesker, om de så kalder sig missionærer, ateister, bussemænd, dansker, afrikaner, videnskabsmand, osv.

Kære Treram, menneskehedens historie vidner jo om mange grusomme og sindsyge ting, men hvis man ønsker at dømme noget korrekt, så tror jeg det er nødvendigt at have en meget meget stor indsigt i menneskets sind. Altså ikke blot dømme overfladen uden at forstå de korrekte sammenhænge, forstå hvilke ideer og overbevisninger mennesker handler udfra, og ikke mindst forstå sindets forvrængede forsvarsmekanismer.

Har du aldrig nogensinde mødt et religiøst menneske som ikke helt svarede til det billede du har af dette begreb?

Nå min ven, jeg håber du har det godt og nyder det dejlige Skåne. smiler

















Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 14 < 1 2 3 4 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
06/05/2024 05:15
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Protester i Mexico efter tre surfere er ..
06/05/2024 03:51
Mindst 19 meldes dræbt i israelske angr..
06/05/2024 03:05
Danske stafetter kikser totalt i OL-kval..
06/05/2024 02:49
Helikoptere har travlt med redningsarbej..
06/05/2024 02:32
FN anklager Israel for at nægte dem hum..
05/05/2024 22:22
Nyheder fra Religion.dk