annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 479 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 23 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 22 23 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6999 - 06/05/2009 23:32 Re: Sandheden [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver:
Citat:
Så du vil hellere hjælpe børnene med bønner, det er så dit valg, det tror jeg ikke børnene har megen glæde af -

Ja men har du da ikke læst, at jeg skrev:
Citat:
Nej selvfølgelig ville det være både for billigt og for hyklerisk at bede til en gud for de sultende, syge og døende børn i den tredje verden.
Det er jo os, der sulter dem (bl.a. med handelspolitik og militær magt), og løsningen kan selvfølgelig kun være, at vi i det mindste ophører dermed.

Det har længe været hævdet - endda fra folketingets talerstol - at vi i de rige lande stjæler op mod 10 gange så meget fra ulandene, som vi giver i ulandsbistand.

Det gør vi bl.a. ved at presse priserne på råvarer fra ulandene ned på et urealistisk lavt niveau samt ved at hindre import af færdigvarer fra ulandene (EU's landbrugspolitik er f.eks. en del af "tyveriet").

Det kan man forsøge at snakke sig fra, men hvis du spø'r ærlige folk med indsigt i den slags, bliver der ikke megen tvivl tilbage.

At der er magtkorruption i ulande, dårlig infrastruktur og megen anden dårligdom, er der jo ikke tvivl om, men at tørre vores del af ansvaret af på dét, det er for mig at se det rene hykleri.

Den eneste måde, jeg kan se, vi kan forbedre vores ulandspolitik på, er den politiske - så derfor.

Jeg ved ikke, om jeg har overset at antikatolsk indslag fra dig, men du burde snart vide, synes jeg, at jeg er imod enhver form for religiøs magtkorruption.

Du kan spare dig forsøg på at lokke ud af mig, hvad det er for et parti, jeg har valgt, men jeg kan forsikre dig om, at det ikke er et, der er religiøst præget smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (06/05/2009 23:33)
Top Svar Citer
#7000 - 07/05/2009 07:54 Re: Sandheden [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Sorry - men jeg misforstod dit "nej selfølgelig ville det både være for billigt og hyklerisk at bede til en gud, for de sultende, syge og døende børn i den tredie verden."

Jeg troede skam du mente det.

Hvormeget vi udnytter ulandene er jeg ikke rigtigt klar over, men hvis de har produkter vi kan bruge som de rige lande ikke selv har, sætter de vel prisen selv, hvad angår deres færdigvarer, må vi vel beskytte vores egne produktion af samme produkter, for ikke at skade vor eget system/arbejdere.

Bare se hvordan det gik tekstilbranchen, den er noneksistent i Danmark idag, vi køber nu produkterne i ulande, hvor de bliver produceret under kummerlige vilkår, uden beskyttelse af arbejderne.

Mange afrikanske lande er vel ikke engang selvforsynende, så de har vist ikke meget at sælge, som vi kan bruge.

Ulandsbistanden gives vel tit med den klausul, at pengene skal bruges på produkter/teknisk bistand fra vort eget land, måske det er der humlen ligger begravet.

Du er sandelig ikke sådan at lokke, det må være et parti der ikke er videre velset siden det skal holdes hemmeligt, men det er så ikke kristendemokraterne kan jeg forstå ( det var ellers mit første gæt).

Jeg er helt klar over at du ikke billiger religiøs magtkorruption, men jeg kan godt lide at drille af og til.

Jeg måtte til min svenske læge forleden, jeg har store smerter i den ene hofte og knæ, det tog ham 2 minutter at finde ud af jeg intet fejlede og udskrev nogle smertestillende piller, jeg skulle tage når jeg havde ondt ( det har jeg hele tiden, men mest når jeg ligger ned og skal sove- surt).

Kan du have en god dag.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7001 - 07/05/2009 08:39 Re: Sandheden [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Godt ord igen! - angående bønner smiler

Jeg er jo ikke ekspert i forholdet mellem i-lande og u-lande, men finder, at der nok ikke kan være tvivl om, at i-landenes opførsel overfor u-landene er den største af alle menneskelige forbrydelser i det hele taget - i hvert fald næst efter vores mishandling af kloden, og hvad der er på den.

Jeg sporer også en kraftig tendens til at fortie, bortforklare og fortrænge de riges landes u-landsundertrykkelse, som jeg mener, det er bevist, foregår på utallige måder - f.eks. ved monopoliseret køb af råvarer, sådan at det reelt er køber, der bestemmer prisen.

Angående mit politiske ståsted, mener jeg ikke, at dette er det rette forum til at præsentere den slags (Det er jo også derfor, vi f.eks. har hemmelige afstemninger), men du frister mig til denne replik:

Jeg optræder her med mit rigtige navn og med en temmelig præcis oplysning om, hvor jeg bor.
Du optræder under pseudonymet Treram og oplyser at du bor i Sverige og Thailand smiler
Skal jeg nu også til at gætte på, hvilket parti du stemmer på?
Nej - men jeg fastholder, at selvom jeg ikke har tilsluttet mig nogen etableret religion, er jeg alligevel religiøst motiveret til at være politisk aktiv dér, hvor jeg tror mine mål bedst kan nås - og det er bestemt ikke i et religiøst præget parti
smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (07/05/2009 08:40)
Top Svar Citer
#7002 - 07/05/2009 16:07 Re: Sandheden [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg var så optaget af de globale "synder", at jeg glemte dine hofte- og knæ-smerter.
Det tjener ikke just til min ære trist

Ifølge mine erfaringer/informationer er milde smertestillende tabletter (som er næsten uden bivirkninger) bedre end smerter, der nedbryder din krops modstandsevne og slider dig op.

Selvom jeg kun er forhenværende dyrlæge, vil jeg alligevel påstå, at når du har smerter, kan man ikke sige, at du ikke fejler noget.

Det er jo en gammel skade fra, at du faldt ned fra et tag, hvis jeg husker ret.

Hvis jeg var dig, ville jeg søge alternativ helbredelse hos andre læger, sygehuses smerteafdelinger, fysiurger, akupunktører, zoneterapeuter osv.

Det er noget af et "gedemarked", men nok ikke uden "guldkorn"

God bedring!

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (07/05/2009 16:08)
Top Svar Citer
#7003 - 07/05/2009 18:21 Re: Sandheden [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Du burde vide hvilket parti jeg stemmer på, idet jeg jo bor i Sverige og derfor ingen stemmeret har, men har ret til at betale fuld skat, man mister rettigheder når man forlader moderlandet, selvom man har sørget for beskæftigelse til een masse mennesker i en årrække og betalt en kæmpeskat.

Ligeledes kan man ikke få lægebehandling i Danmark, men må nøjes med en svensk gang lægehjælp som er under al kritik i forhold til den danske. Der er ikke megen hjælp at hente, lægen har kun ganske kort tid til at behandle dig.
Da jeg kom til skade med mit knæ, den væltede stige, sagde lægen jeg skulle køre de 62 km. til Helsingborg sygehus for at få taget røntgenbilleder, jeg spurgte om der ingen ambulance var der kunne køre mig, det var der ikke - lægen mente jeg godt kunne køre de 62 km. med et kvæstet ben jeg ikke kunne bevæge.

Jeg fik fat i en god ven der så kørte mig.

Jeg har haft smerter i hoften i flere år, så det må være slidtage, vil nok gøre noget mere ved det på et senere tidspunkt.

Det var lidt af at sidespring vi her præsterede, men ikke desto mindre ganske sandt.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 23 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 22 23 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Russiske journalister varetægtsfængsle..
28/04/2024 08:23
Nyheder fra Religion.dk