annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
0 registrerede 288 gæster og 204 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 11 < 1 2 ... 8 9 10 11 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45483 - 16/09/2025 17:42 Re: Egen tro - og andres... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Jamen stop dog mand

Prøv fx at se hvor smukt jeg har skrevet om det kristne TROsLIV og dets SPIRITUALITET -- jeg kan allerede nu sige at fagfolk ville blive forbavset efter mine redegørelser for det kristne TROsLIV og dets SPIRITUALITET

Hvis Kræn-p og Anne ALH og Flemming Vang og Disciple - altså folk med lidt god forstand på SPIRITUALITET de ville have bemærket mine redegørelser der vil få enhver teolog til at juble over hvor smukt og dybt jeg forstår tingene

Men du giver jo aldrig mine indlæg opmærksomhed og du har i over 20 år aldrig reageret på når jeg skriver noget der fortjener respekt og anerkendelse og opmærksomhed

Som Gerth sagde, hvorfor ignorerer Arne og Tikka HansKrist - det er også en skandale og klæder ikke Trosfrihed at så meget kvalitet aldrig bliver genstand for respekt og anerkendelse og opmærksomhed

Rystende virkelig rystende og meget din skyld Arne - da du altid har forsøgt at skubbe mig ud ved at du aldrig ordentligt læser mine indlæg og gir et adækvat respons

-0-0-0-

Nu skal du høre efter

Du opererer med en Gudløs Kristus - dette er en selvmodsigelse

Du opererer med guddommelighed uden Guddom - også der tømmer du som med Kristus ordene for mening - du gør sproget til ligegyldigt volapyk

Dit meningsløse brug af ord der er begreber og størrelser der er universel defineret og anerkendt af alle uanset hvem man er - hvilken religion man tilhører eller hvilket sprog man taler

Du kan jo ikke lave om på sproget og ordene og begrebernes betydning

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Og en opfordring til at du kigger lidt på mit kristne TROsLIV og dets SPIRITUALITET

Håber du kan finde der hvor jeg redegør for det på en utrolig smuk og sublim enestående måde

Kræn-p opdagede det altid når en af os gjorde os værdig til ros og anerkendelse

Ikke fordi Kræn-p nødvendigvis var enig med mig - men fordi han hurtigt opdagede når jeg lykkedes med at udtrykke mig så det gav genlyd i den hele akademiske verden af teologer og fagfolk indenfor religion

#45484 - 16/09/2025 21:02 Re: Egen tro - og andres... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Citat:
Jamen stop dog mand
Nu skal du høre efter
En adfærd på "dumme svin"-niveauet, der automatisk udelukker dig fra at blive læst af mig.

Jeg vil dog her give dig en allersidste chance:

Hvis du udtrykker det absolut allervigtigste i din tro helt kortfattet med ganske få utvetydige almindelige danske ord, så vil jeg læse det.

Arne.
Top Svar Citer
#45485 - 17/09/2025 22:52 Re: Egen tro - og andres... [Re: Arne Thomsen]
veteran
Nu her en dag senere tænker jeg på, at min invitation til Hanskrist muligvis ville kunne løse et problem i forholdet mellem Hanskrist og mig.
For sagen er jo, at jeg aldrig rigtigt har kunnet forstå Hanskrists trosmæssige position og derfor ikke rigtigt har kunnet forholde mig til den.

Hvis Hanskrist udtrykte sig, så også jeg kunne forstå, ville det måske kunne løse et mangeårigt problem.

Det ville være skønt.

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45486 - 19/09/2025 22:34 Re: Egen tro - og andres... [Re: Arne Thomsen]
veteran
Det ser ikke ud til at Hanskrist vil tage imod min invitation til at give en kort og klar præsentation af hans åndelige standpunkt.

Som jeg husker, hvad Hanskrist tidligere har skrevet herom, så er det noget med at dø og blive genfødt i Kristus, hvilket skulle give nogle meget store nye muligheder.

Så vidt jeg har forstået sammenligner Hanskrist, hvad der er sket for ham, med hvad der ifølge Bibelen skete for Paulus ”på vejen til Damaskus”.

Hvad alt dette så medfører for Hanskrist, det er totalt uklart for mig, men mit indtryk er, at det indeholder en overbevisning om en egen privilegeret position, hvorfra selv grov kritik kan uddeles til os øvrige deltagere.

Måske tager jeg fejl, men det er, hvad der er mit indtryk – indtil videre.

Min hensigt med denne tråd var jo at erkende hele den mangfoldige åndelige udvikling, som vi mennesker indtil nu har præsteret – og at se hvad vi deltagere her hver især tror på – samt hvordan vi hver især forholder os til hinandens tro.

Kan det ikke blive til mere end en ønskedrøm?

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45488 - 21/09/2025 02:06 Re: Egen tro - og andres... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hvorfor ind i helvede læser du ikke hvad jeg skriver?????

Hvad er det du har imod at læse hvad jeg skriver????

Hvorfor vil du ikke læse hvad jeg skriver????

Jeg er enig med Bjørn - det er som om du ikke kan læse en tekst - som om en tekst ikke bliver omsat til nogen som helst forståelse.

Allerede tidligt i folkeskolen bliver eleverne præsenteret for en tekst og skal kunne gengive hvad der står i teksten.

Det niveau er du ikke i nærheden af.

Hvad jeg har skrevet fx i denne tråd er så fyldt med opsigtsvækkende beskrivelser af det kristne TROsLIV og dets SPIRITUALITET at fx en Kræn-p havde opdaget det og gengivet det og fortolket på det og rost mig til skyerne endda selv om han ikke var enig med mig.

Du Arne ser ingenting - observerer intet overhovedet.

"Hvad alt dette så medfører for Hanskrist, det er totalt uklart for mig"

Hvad alt dette medfører for vi kristne (ikke bare for HansKrist) er beskrevet ganske detaljeret endda, og så skriver du at det er uklart for dig. Jamen så er du jo dum eller fatsvag - evnesvag. Hvorfor skulle jeg bøvle med et menneske med så dårlige ringe og meget begrænsede kognitive evner som du tilsyneladende er i besiddelse af????

Det forklarer hvorfor du kun er interesseret i hvad du selv skriver, du forstår nemlig ikke hvad andre skriver.

Du er sgu en idiot og det holder jeg fast i indtil du finder frem til hvad det er jeg har sagt der er bemærkelsesværdigt og i den grad udmærker sig så folk bliver slået omkuld af forundring over den indsigt i tingene jeg formår at bibringe den vågne læser.

Du er ikke værd at bruge tid på. Du er ikke engang på niveau med folkeskolens afgangsprøve - altså hvad man forlanger af eleverne der.

Noget tyder på at du ingen forstand har. Og det kan også forklare at du hele tiden skriver om det samme og altid referere til hvad du finder på internettet af leksikon information.

Du formår ikke at tænke selv - at tænke selvstændigt over noget som helst.

Det forklarer også at du ikke kan se hvad du skriver er selvmodsigende og meningsløst vrøvl.

Så kalder du dette tro - at noget er selvmodsigende vrøvl og nonsense - det nægter du at indse - men du kalder det bare tro.

Jamen det er misbrug af begrebet tro. Ja det har intet at gøre med tro.

Tro betyder ikke at du kan tro at Jesus Kristus var Gudløs - dette er en selvmodsigelse - dette tømmer begrebet Jesus der er Kristus for mening. Du tømmer religionen kristendom for mening.

Du bringer alting, det vi drøfter med hinanden, ned på niveau med volapyk eller uforstandigt vrøvlesnak.

Du kan jo også være godt på vej ind i demens.

Jeg ved det ikke - men at du sidder og efterlyser hvad jeg står for i en tråd hvor jeg flere gange har udtrykt mig forbilledligt klart herom er sgu idioti.

Hvorfor går du ikke tilbage i mine indlæg og granske et par af disse og derved finder ud af hvad det er jeg har skrevet?

Istedet for holder du flere dages pause og pludselig begynder du at gætte på hvad det er du mener jeg står for. Hvorfor dette gætværk fra dig af.

Prøv dog for ind i helvede at forholde dig til hvad jeg skriver sort på hvidt.

Det tør du ikke - og det fordi det er så godt - så godt - at selv du vil blive gul og grøn af misundelse.

Du er bange for at skulle se i øjnene at du står overfor et geni. Et menneske der er så meget dygtigere til det her end du er.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Ja du er bange
Side 10 af 11 < 1 2 ... 8 9 10 11 >

Seneste indlæg
Egen tro - og andres
af Hanskrist
21/09/2025 18:42
Misforståelsen
af somo
20/09/2025 07:22
Dumme svin
af Hanskrist
10/09/2025 10:25
Lys
af Hanskrist
06/09/2025 11:11
Troens frihed
af Tikka
03/09/2025 00:05
Nyheder fra DR
Hattrick i uafgjort opgør mellem FCK og..
21/09/2025 18:04
VAR-straffe sender AGF i front mod Brøn..
21/09/2025 17:58
Syrien skal til valg 5. oktober
21/09/2025 17:28
Pia Olsen Dyhr sygemeldt efter styrt på..
21/09/2025 16:13
Russisk militærfly fløj over Østersø..
21/09/2025 15:55
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Følelser fylder alt i dokumentar om suc..
21/09/2025 16:45
Bomber fra Anden Verdenskrig skaber fort..
21/09/2025 16:45
Sofie Riis Endahl på 24 år har udgivet..
21/09/2025 16:30
Hvorfor bliver ungdommens musik lydspore..
21/09/2025 16:30
Da Bjarke blev indlagt, bad han til Gud ..
21/09/2025 16:20