annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
0 registrerede 39 gæster og 244 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45447 - 08/09/2025 23:08 Re: Dumme svin [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
Men sålænge du sjofle mine indlæg og altså ikke læser hvad jeg skriver og forvanske og fordrejer hvad jeg skriver og med udgangspunkt i dette usande angriber mig med personfnidder evigt og altid - så vil der være et problem som man skal tale med store bogstaver om for at få dig til at forstå
Mit svar:
Jeg bestemmer naturligvis helt selv, hvad jeg vil læse, hvad jeg kun vil skimme, og hvad jeg ikke vil læse.
Det har du ingen kompetence til at bestemme.

Du hævder tillige i citatet, at jeg ikke læser dine indlæg - og samtidig påstår du, at jeg mistyder dem.
Det er jo simpelthen en umulighed.

Arne cool
Top Svar Citer
#45448 - 09/09/2025 00:55 Re: Dumme svin [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Nå nu kan du selv se problemet

Det er dine feedback på mine indlæg der afslører at du ikke har brugt den nødvendige tid på at læse og forstå hvad jeg skriver

Så gengiver du helt hen i skoven hvad du mener jeg har skrevet som altså er fordrejninger og forvanskninger og ja du skylder mig for noget jeg slet ikke har skrevet

Det kan du ikke tillade dig - du må kunne gøre det bedre - det kræver selvfølgelig at du efterstræber sandhed og objektivitet - at være ærlig - men det har du lige fortalt mig at du ikke vil pålægge dig selv den øvelse da alt ifølge dig skulle være lige sandt bare det er noget et menneske har oplevet

Måske et menneske har oplevet at jorden er flad - men derfor behøver det jo ikke være sandt - måske et menneske har oplevet at Jesus var agnostiker - men derfor er det jo ikke sandt - for Jesus Kristus er det modsatte - i ham er der en Åbenbaring Gud - hvem Gud er for os og hvad der bor i Gud der gælder os - vores virkelighed med Gud - og ja hvem vi mennesker er i Gud - i Kristus.

Der er visse forhold man ikke kan komme udenom hvis man vil holde sig til Jesus Kristus virkningshistorie og hvordan Jesus Kristus er blevet taget imod

Man kan ikke gøre Jesus Kristus til sin egen modsætning - Anti Jesus Kristus bare fordi det er hvad man bilder sig selv ind man har oplevet -

Man kan sige jeg oplever jorden er flad og at Jesus Kristus er agnostiker - men begge dele er usandt - stemmer ikke overens med virkeligheden

Dine oplevelser som du fremturer med er hvad de er - men fordi et menneske oplever jorden er flad og at Jesus er agnostiker så bliver det ikke af den grund sandt - her må man være kritisk overfor sine oplevelser som fx at jorden er flad og Jesus agnostiker (fordi man oplever det behøver det jo ikke være sandt)

Nå men tilbage til problemet

du skulle lære at behandle hvad andre skriver med en vis respekt - så du efterstræber sandhed og hvad der er op og ned i hvad ham du debattere med skriver

Man må gerne være uenig - men at opdigte din egen løgnagtige version af hvad du mener jeg har skrevet og så lave personfnidder på dette hører simpelthen ikke hjemme blandt voksne mennesker

Ole Bjørn snakkede meget om at du ikke kunne læse en tekst - og da jeg har oplevet det samme utallige gange - står vi overfor at du måske rent kognitivt ikke magter at læse en tekst eller at du måske sjofler en tekst til (hvilket du lige har fortalt at du gør som det passer dig (selvcentreret pattebarn må vi sige))

Du siger du er ydmyg - men det er fandeme løgn - du er så selvhøjtidelig som et menneske kan være og det skyldes selvfølgelig at du ikke vil efterstræbe sandheden - hvad der er op og ned i det vi drøfter - kun børn der ikke er blevet voksne opfører sig sådan - jo mere moden og voksne og forstandige vi bliver jo mere søger vi sandheden - men der er du så ikke nået til endnu

Rejs dig - ta en tudekiks og tør øjnene og se at komme videre - vær ydmyg - så ydmyg at du vil behandle hvad andre skriver med en vis respekt og at du vil efterstræbe sandheden hvad der er op og ned i det vi drøfter debattere med hinanden

Det er en sund øvelse som modne mennesker elsker - ydmygt tilsidesætter man sig selv for at få fat i den rigtige sammenhæng og mere og mere nærmer sig sandheden og hvad der er op og ned i det vi debatterer med hinanden
#45449 - 09/09/2025 09:46 Re: Dumme svin [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Stakkels mand.
Blot fordi han kalder en meddebattør "et dumt svin", i god overensstemmelse med gældende regler om "god takt og tone", så bliver han ikke forstået - ja meddebattøren følger end ikke Hanskrists anvisninger om, hvordan Hanskrists indlæg skal læses.
Arne cool
Top Svar Citer
#45450 - 09/09/2025 10:58 Re: Dumme svin [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Ja forbliv du salig i din egen tro om tingene

Så går vi andre på opdagelse i virkeligheden

Gad vide hvad dit næste emne bliver

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Side 2 af 2 < 1 2

Seneste indlæg
Dumme svin
af Hanskrist
09/09/2025 10:58
Egen tro - og andres
af Arne Thomsen
07/09/2025 15:31
Lys
af Hanskrist
06/09/2025 11:11
Misforståelsen
af somo
05/09/2025 07:53
Troens frihed
af Tikka
03/09/2025 00:05
Nyheder fra DR
34-årig anholdt i drabssag skal mentalu..
09/09/2025 14:39
Flere danske byer har fået en mikroorga..
09/09/2025 14:12
Det betaler sig at protestere - men det ..
09/09/2025 14:00
Socialdemokratiet får ordfører for ån..
09/09/2025 13:59
Demonstration spærrede flere veje ved A..
09/09/2025 13:35
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump er glad efter aflysning af ceremon..
09/09/2025 12:30
SF vil ikke rulle beskæftigelsesfradrag..
09/09/2025 12:28
Moldovas præsident anklager Rusland for..
09/09/2025 12:24
Vagt tog ven med på runde og endte med ..
09/09/2025 12:18
Danmark vil i næste uge bringe Albanien..
09/09/2025 11:40