1
registreret Hanskrist
18
gæster og
163
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#45071 - 14/04/2025 19:37
Re: Den religiøse spirituelle dimension
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hanskrist, du skriver afsluttende om mig:
Men du er jo så ej heller kristen og ja du er det menneske jeg kender der konstant modsiger Jesus Kristus - du bekæmper hvad han stod for med en iver jeg aldrig før har mødt. Du er virkelig Anti Krist i dine synspunkter. Min kommentar: Jeg kan give dig ret i, at jeg ikke er kristen - i hvert fald i den forstand, at jeg ikke bekender mig til den katolske Pave-kristendom, ejheller til "det Lutherske redningsforsøg", og kun delvis til den i starten ortodokse enheds-kristendom efter dens overvindelse af ikonoklasmen.
At jeg ikke tager kristendommens dogmer alvorligt skyldes, at jeg fik det budskab fra den Kristus Ikon, der påvirker mig - og der gik mange år, før det helt gik op for mig, at dogmerne kun er, hvad vi mennesker har opfattet af det guddommelige, hvilket i vor mangelfulde opfattelse bl.a. har vildledt os til gerninger som hekseforfølgelser, korstog og en 30-års krig.
Så det eneste i kristendommen, jeg stoler på, er den guddommelige kærlighed til alt værende, som jeg oplevede - og stadig oplever - også til mig
Kald du bare dette anti-kristeligt. Det ændrer ikke noget for mig
Arne
|
|
Svar
|
|
|
#45351 - 23/08/2025 12:53
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
|
|
Redigeret af Arne Thomsen (23/08/2025 12:55)
|
|
Svar
|
|
|
#45354 - 23/08/2025 22:54
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
Arne:
Tryghed i tro har min dybeste respekt mens "patent på sandhed" og deraf følgende fjendtlighed overfor andre "sandheder" kun har min foragt. Det er ikke fjendtlighed Det er en kritik af at du flager med et Jesus Kristus Ikon samtidigt med at du i årevis har sagt og skrevet det stik modsatte af hvad Jesus Kristus står for og har givet sig selv og sit liv for. Kritik af din læsning logion 77 i Thomas Evangeliet fordi sådan som du forstår tingene kan man ikke forstå det ifølge hvad der står i Thomas Evangeliet. Kritik er ikke nødvendigvis fjendtlighed. Hvordan stemmer efterfølgende med din læsning logion 77: Jesus sagde: Den, der har lært verden at kende, har fundet kroppen, men den, der har fundet kroppen, er mægtigere end verden
De sagde til ham: Sig os, hvem du er, så at vi kan tro på dig. Han sagde til dem: I tyder himlens ansigt og jordens ansigt, men I har ikke genkendt den, som er foran jer, og I ved ikke, hvordan I skal tyde dette øjeblik.
Jesus sagde: Den, der drikker af min mund, vil blive som mig, og jeg vil blive som ham, og de ting, der er skjulte, vil blive åbenbaret for ham.
111. Jesus sagde: Himlene og jorden vil blive rullet op i jeres nærværelse. Og den, der lever fra den levende, vil ikke se døden. Siger Jesus ikke: Den, der finder sig selv, er mere værd end verden? Mvh HansKrist
|
Svar
|
|
|
#45363 - 24/08/2025 08:33
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
|
|
Typisk "Patent på sandhed". Arne
|
|
Svar
|
|
|
#45365 - 24/08/2025 10:24
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
Ja du har taget patent på sandheden ved ikke at ville tage stilling til kritik af dine synspunkter - du docerer bare. Du vil ikke debattere dine synspunkter. Passer din læsning af logion 77 med følgende fra Thomas Evangeliet???Jesus sagde: Den, der har lært verden at kende, har fundet kroppen, men den, der har fundet kroppen, er mægtigere end verden
De sagde til ham: Sig os, hvem du er, så at vi kan tro på dig. Han sagde til dem: I tyder himlens ansigt og jordens ansigt, men I har ikke genkendt den, som er foran jer, og I ved ikke, hvordan I skal tyde dette øjeblik.
Jesus sagde: Den, der drikker af min mund, vil blive som mig, og jeg vil blive som ham, og de ting, der er skjulte, vil blive åbenbaret for ham.
111. Jesus sagde: Himlene og jorden vil blive rullet op i jeres nærværelse. Og den, der lever fra den levende, vil ikke se døden. Siger Jesus ikke: Den, der finder sig selv, er mere værd end verden?
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|