Se lige det indlæg jeg her trykker på - reagerer eller svarer på.
WAUU det er spændende hvilke informationer vi der får
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Oppe i venstre hjørne over mit navn HansKrist skal I trykke på Tikka og det omtalte meget spændende indlæg kommer frem.
❤️❤️❤️
PPS:
I samme TRÅD fandt jeg at professor i teologi Jesper Tang Nielsen udtaler sig således:
Stor uenighed om Jesu identitet
Lige så enige som forskere er om Jesu eksistens og korsfæstelse, ligeså uenige er de om, hvem han egentlig var. Og det betyder ifølge Jesper Tang Nielsen, at Jesus er blevet taget til indtægt for ufatteligt mange ting igennem tidens løb:
Jesus er en figur, der suger det til sig, som vi godt kan lide. Han bliver eksponent for alt det, vi gerne vil fremme. Den historiske Jesus, vi prøver at finde tilbage til, ved vi næsten ikke noget om, og derfor kan vi få ham til at være næsten hvad som helst. Det er jo ret tiltalende, men også ret interessant, for så bliver fremstillingen af Jesus fremstillingen af idealerne i vores tid.
Stor uenighed om Jesu identitet
Lige så enige som forskere er om Jesu eksistens og korsfæstelse, ligeså uenige er de om, hvem han egentlig var. Og det betyder ifølge Jesper Tang Nielsen, at Jesus er blevet taget til indtægt for ufatteligt mange ting igennem tidens løb:
Jesus er en figur, der suger det til sig, som vi godt kan lide. Han bliver eksponent for alt det, vi gerne vil fremme. Den historiske Jesus, vi prøver at finde tilbage til, ved vi næsten ikke noget om, og derfor kan vi få ham til at være næsten hvad som helst. Det er jo ret tiltalende, men også ret interessant, for så bliver fremstillingen af Jesus fremstillingen af idealerne i vores tid.
Jeg har før været kun delvist enig med Jens Tang Nielsen. Der hvor jeg er uenig med ham her er hans påstand om at vi ikke næsten ikke ved noget om den historiske Jesus Kristus.
Men jeg er rørende enige i at folk projicerer deres religiøse idealer og ideer over i Jesus Kristus - bedste eksempel er Arne der får Jesus Kristus gjort gudløs og til panteist og agnostiker. Dette er virkelig rystende at høre på og siger så meget om Arne men overhovedet ingenting om Jesus Kristus.