annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 53 gæster og 221 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 240 af 245 < 1 2 ... 238 239 240 241 242 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42894 - 15/02/2024 00:12 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad kan vi gøre for verden ler Hvem ved blinker Kom op på bjerget...

https://consciousplanet.org/en
Jeg vil gerne være med til at skabe et politisk parti yeah Lad os støtte og hjælpe alle...




Your friend forever

Krishna

PS: Går det hele som planlagt...




PPS: Der skal undervises om virkeligheden...


Top Svar Citer
#42898 - 15/02/2024 06:38 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Anonym
Uregistreret

´G´ spørge mig om kærlighed: "Hvad driver du?" Jeg svarer: Dig."r
Top Svar Citer
#42899 - 15/02/2024 06:42 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Teknisk fejl:

´G´ spørger mig om kærlighed: "Hvad driver du?" Jeg svarer: Dig."
Top Svar Citer
#42901 - 15/02/2024 20:14 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne, Jan og Hanskrist

Tak for dit sympatiske svar, Arne.

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at sætte sig ind i det kristne verdensbillede, hvis man ikke har hørt om det før. Der er så mange misforståelser, der kan være ret indgroede og føles selvfølgelige. Det var, da jeg fik ryddet op i disse misforståelser af de førende inden for feltet, at jeg tog imod verdensbilledet som en enorm inspiration for sjælen.

At tale med dig og andre er for mig en hellig ting. En samtale til opbyggelse. For mig kan det ikke være båret af den pjat, der ses fra anden side, ej heller er der plads til fx spydigheder, eller hvad der desværre måtte finde sted under mange debatter. For samtalen hentes ligesom frem "indefra i hjertet". Så det er vigtigt, at det lander et godt sted. Derfor har jeg ventet og ladet det hele simre lidt i mig, før jeg nu har skrevet.

Om "Faldet" som Jan spørger til:

Mennesket er skabt i Guds Billede med det kald at reflektere Guds kærlighed og visdom ind i skabelsen. Hvis mennesket afviger fra det kald og lytter til skabelsen (slangen) frem for Skaberen og griber ud efter autonomien til egenhændigt at definere godt og ondt (Kundskabens Træ), så får det en konsekvens for den skabelse, som mennesket var ment til at forvalte. Spejlet som skulle spejle lyset fra Gud ud over hele verden, er nu vendt i en vinkel, så verden reflekterer verden tilbage til sig selv. Uden Guds lys breder mørket sig.

Derfor har vi "Faldet".

Gud tillader den faldne verden for en tid, fordi Gud insisterer på det menneskelige kald. Kaldet at være billedbærer. Hvis mennesket skal være Guds partner og medskaber, så må mennesket først reddes. Det ituslåede billede må genskabes i sin stråleglans. Så kan verden reddes, fordi mennesket på ny er parat til at bringe lyset ind i den.

Menneskets kald og menneskets frihed til at følge det kald har en betydning for skabelsen. Alternativet er jo at tage kaldet fra mennesket og så skabe en god verden uden det kald. Men så står vi jo netop med - for nu at bruge dit ord - en "forkælelse", hvor mennesket vel nærmest ikke kan kaldes menneske længere. Vi er ment til mere. Vi er kreative og frie spirituelle væsner. Mennesket skal ikke forkæles, det skal tjene og være medskaber.

I den faldne verden og i vor faldne tilstand kan vi måske kun gøre lidet. Men det vi gør, vil blive sået som frø, og i den nye verden - når vi har genoptaget vort oprindelige kald fuldt ud - så vil vi se, at de spirer. For kærligheden vil aldrig være uden frugt.

Lige nu er vi i en overgangsfase, hvor den gamle verden og den nye overlapper. Helligånden er brudt ind i verden og lever i os. Når vi stråler, vil verden gennemgå en genfødsel. Derfor skriver Paulus:

"For skabningen venter med længsel på, at Guds børn skal åbenbares. Skabningen blev jo underlagt tomheden, ikke fordi den selv ville, men på grund af ham, der gjorde det, og med det håb, at også skabningen selv vil blive befriet fra trældommen under forgængeligheden og nå til den frihed, som Guds børn får i herligheden."
- Romerbrevet 8, 19-21


Der er så nogle ting, man kan diskutere. Jeg er fx tilbøjelig til at tro, at nyskabelsen ikke finder sted på vores tidslinje (i historisk) tid, men hører en anden tid (en anden slags tid) til. Men det store billede af, hvorfor verden er, som den er, og at Guds alkærlighed omfatter alt, og at mennesket ikke blot skal "forkæles" i en eller anden fjern himmel, men rent faktisk har et kald, dét inspirerer min sjæl.

Hanskrist, min broder i Kristus. Prøv at lytte til Bart Ehrmans "Does the Book of James Attack the Teachings of Paul". Lyt eventuelt til dette interval: 14:16-23:30.


Nedslag -
Faith: 16:57
Works: 19:08

Kh Thomas
Top Svar Citer
#42902 - 16/02/2024 02:00 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg køber ikke dit verdensbillede. Livet opstod for 3.800.000.000 år siden. Det var underlagt død og elendighed fra begyndelsen. Det samme var mennesket. Altså ikke noget menneskeligt fald der har forårsaget tingene. Det efterlader os med et englefald. Er der andre muligheder? Kan vi forklare det hele uden et fald? Jeg har svært ved at se det. For hvorfor skulle Gud skabe en mørkeverden? Det giver da ikke nogen mening? Som sådan burde Gud jo skabe en lysverden. Det kunne være interessant at få Sadhguru indover. Hvordan hænger det hele sammen? Ved han det? Jeg ønsker en forklaring der holder vand. Håber du vil være med til at udforske muligheder. Jeg elsker dig. Det kan vi bygge noget på. Kærlighed. Vi bliver ikke ved med at være på jorden. En dag stiller vi træskoene. Det bliver spændende. Hvad sker der så ler Hvem ved blinker Ateisterne drømmer om udslettelse. Men de er også mærkelige. Vi andre drømmer om liv og glade dage yeah Måske er der ikke øller på den anden side, men jeg drak nu heller ikke øller, da jeg var barn, så det overlever jeg nok. Vi har så mange ting for på jorden. Jeg vandrer på min vej mod målet = fred og glæde på jorden heart heart heart heart heart heart heart Det er godt nok til mig. Har ikke brug for andet. Det skulle da lige være Radha. Hende savner jeg. Min partner. Hvor er hun henne? Hjemme på slottet. Sikke et eventyr. Kongen støtter og hjælper alle...






Your friend forever

Krishna

PS: Lad os komme op i omdrejninger...


Top Svar Citer
annonce
Side 240 af 245 < 1 2 ... 238 239 240 241 242 244 245 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
33-årig mand druknet i Thyborøn Havn
20/05/2024 04:31
Dansker død i faldskærmsulykke i Holla..
20/05/2024 00:24
USA's sikkerhedsrådgiver præsenterer o..
20/05/2024 00:16
Mindst 13 meldes såret under ukrainsk a..
19/05/2024 23:05
Tidligere FC Midtjylland-spiller scorer ..
19/05/2024 22:04
Nyheder fra Religion.dk