annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 438 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 15 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#41581 - 20/10/2023 22:35 Re: Min ”religion” [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg har nu - omsider - et ret så afklaret billede af, hvordan du er som menneske, og hvordan du får din tro til at passe med dét.



Lodret løgn og lyv fra dig af


Pludselig helt ude af kontekst konstrueret opdigt fra din side der intet har at gøre med hvad jeg skrev i mine indlæg

Og du har ikke forstået noget som helst af det du kalder min tro - det er jo her hunden ligger begravet




-0-0-0-


10/20/23 04:55 PM

i tråden "Hvem lavede Gud"

Skriver du pludselig


Hanskrist, du har nu givet mig et klarere billede af din form for kristendom.
Jeg vil undlade at karakterisere den.
Den er jo din gode ret, men den tiltaler mig ikke. Arne.


Dette skudsmål eller den uforskammede svada fra din side er fuldstændig ude af kontekst med de indlæg jeg skrev der gik forud for at du pludselig ud af det blå digter at nu har du fået et klarere billede af min form for kristendom.


Hvordan skulle jeg overhovedet have givet dig et klarere billede???

Tag et kopi af hvad det er jeg skrev der gav dig et klarere billede af min form for kristendom der ikke tiltaler dig

Det kan du simpelthen ikke og dermed demonstrerer du blot at du opdigter og lyver helt tilfældigt som det passer dig

Du er jo utilregnelig mand





Ja hvad var det i tråden "Hvem lavede Gud" jeg skrev før 10/20/23 04:55 PM der fik dig til at skrive:


Hanskrist, du har nu givet mig et klarere billede af din form for kristendom.


Kan du tage et kopi af hvad det var jeg skrev der gav dig et klarere billede af min form for kristendom???

Nej det kan du ikke - og derfor har du afsløret dig selv som ganske utilregnelig hvor der ikke overhovedet er hold i dine påstande
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41582 - 20/10/2023 23:33 Re: Min ”religion” [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900

Citat:
Hvad findes der i "dit univers"?

For tiden har sorgen meget plads.

Jeg græder ofte, når jeg ser nyheder grundet al den krig, men ellers siger Prædikeren alt er tomhed og jag efter vind, og at vi alle, som dyrene har det samme endelige.

Så spis drik og vær glad - og frygt gud, noget vi mennesker kan modsat dyrene, da vi kan forestille os gud, og hvad denne/dette begreb dækker.



Trods tvivlen på guds eksisten, har jeg gennem livet - off on - forsøgt at ”møde” gud - den gud der gemmer sig bag skyen - og senere tænkt, at oplevelsen af guds ånd, som vi læser om i biblen - er - må være en bestemt bevidsthedstilstand, som var/er mulig at befinde sig i med og uden tro på en gud ... en slags bedre jeg tilstand, hvor bevidstheden om eget ansvar for eget og andres liv tydeliggøres, men også en tilstand som er en vej ... du ved ”den smalle vej” - og derfor også en livs indstilling ... hvor man påvirkes af den måde man ”går på vejen" - og hvem man følges med eller passerer - og vigtigst!
Hvordan man indtager og bearbejder dette i sin bevidsthed,

... og som de fleste ved, kommer man tit på afveje når man er presset, så ”det gamle menneske” får liv på ny ...

... så er det op på hesten igen og huske taknemmeligheden ... så vokser ”det hele” frem igen, og jeg ser fuglene og kan glæde mig over dem ved foderbrættet, og erindringen om den fremmede mand der gav mig pallerammer til højbede, som står i haven og fortæller mig, at der findes kærlige mennesker der vil mig noget godt uden bagtanke.

Ellers lytter jeg til Biblen Leth fortalt, som giver mig stor glæde og et andet billede af bibelens fortællinger ... og andet jeg finder berigende.

Håber det er fyldestgørende.

.

Kan du ikke fixe farveikon, så jeg også kan benytte det, når jeg skriver?

.

Top Svar Citer
#41584 - 21/10/2023 09:44 Re: Min ”religion” [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Hej Tikka

Jeg har nu - omsider - et ret så afklaret billede af, hvordan du er som menneske Tikka, og hvordan du får din tro til at passe med dét. Vh Arne


Tikka du har nu givet mig et klarere billede af din form for "kristendom" eller religion.
Jeg vil undlade at karakterisere den.
Den er jo din gode ret, men den tiltaler mig ikke. Vh Arne.




-0-0-0-
-0-0-0-
-0-0-0-

Tilbage til virkeligheden


Hej Tikka

Fantastisk "brev" du fik skrevet til Arne

Bibelen Leth Fortalt - nyder jeg også i fulde drag og indimellem får jeg givet Kristian Leth min umiddelbare respons på dagens (torsdagens) udsendelse.

Lauge Hendriksen og Kristian Leth gør det fantastisk - de er så veloplagte og humørfyldte og gode i en snak samtale med hinanden.

Glæder mig at du hører Bibelen Leth Fortalt og det sker da også at jeg tænker på dig under torsdagens udsendelse Tikka.

Du må have gode forkundskaber og dermed gode forudsætninger for at få max ud af disse opløftende udsendelser.

Vh Hans-Kristian HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#41585 - 21/10/2023 14:24 Re: Min ”religion” [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Farve-ikon virker ofte ikke første gang, så er der ikke andet at gøre end at begynde helt forfra, og det er sjældent det ikke virker 3. gang.
Sker det alligevel, kan du lave f.eks. den farve jeg bruger ved allersidst i kladden at skrive: [/color] og allerførst: [color:#000099] Så virker det på min pc.
Arne smiler
Top Svar Citer
#41586 - 21/10/2023 15:09 Re: Min ”religion” [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Og så til dit indlæg.

Verdens tilstand fylder dig med sorg og har ført dig til at søge Guds Ånd trods tvivl om Guds eksistens, men i håb om at finde den rette smalle vej - at få den ind i din bevidsthed.

Og du fokuserer på kærlige handlinger, som du har oplevet (fodre vilde fugle - en fremmeds gave til dig) og inspireres til at efterleve.

Endelig oplever du dig åndeligt beriget af "Biblen Leth fortalt".

Det er i hvert fald sådan, jeg har opfattet, hvad du skriver, og det kan jeg fuldt ud respektere.

Jeg vil tilføje, at jeg synes, du er god til at formulere dig - og jeg håber, det har været rart for dig - også selvom det er verdens elendighed, du har som udgangspunkt.

"Biblen Leth fortalt" kender jeg ikke, men efter at have "googlet" lidt på det, kan jeg kun have sympati.

Var det mon en idé, om du fortalte lidt mere herom her på Trosfrihed.dk? smiler

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 15 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Den olympiske flamme fortsætter rejsen ..
27/04/2024 12:22
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk