annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 12433992
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2225030
Et andet syn 1898779
Jesu ord 1462082
Den Evige Filosofi 1266539
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 219 gæster og 115 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 22 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#41344 - 02/10/2023 20:36 Re: Hvem lavede Gud... [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hans K siger: "KRISTUS begivenhed, der hører situationen til og den er et fremmedlegeme i værensordningen. Begivenheden bryder det bestandiges ordning og åbner for nye handlingsmuligheder...Guds Ånd åbenbarer for os hvad Gud har til os - dette er Guds Hemmelighed KRISTUS der nu kommer for en dag."

Du til Hans: "Oplever man ikke denne åbenbaring, du omtaler, så kan jeg ikke se andet end, at "det hele falder fra hinanden."

Jesus var ikke ligesom Messias forventningen ifølge de skriftkloge dengang, så idag gentager historien sig igen men på en ny måde.
Eller omvendt vedrørende deres forventninger om Kristi genkomst lignende de andre religioners vedrørende Dommedag frelserskikkelsen, men lad os genbruge gerne gamle religiøse bygninger til den nye verdensorden.
Idag påstår en Homo Sapiens ikke-troende (´vantro´) jævnaldrende kvinde, at mænd og kvinder er som fremmede imod hinanden. Folk er ikke egnet til Gudemennesket, hvis man vil skændes i det kærlige forhold. Jeg er ikke en fremmed tiltrods for, at jeg ikke kommer fra denne verden og dets befolkning. Et fremmed-legeme opfører sig desværre aggressivt imod alt eller udstødes til intet, hvor jeg istedet kommer med et rige af evig fred fra Det guddommelige (Guddommen), som jeg tilhører.

Foresten på en måde virker sort eller hvidt forkert og rigtigt.
Flere nævner dette til mig på det seneste om mit Ord, hvilken ellers kun handler om det gode. Jeg er enig med Hans K versus Tikka om en dårlig mangel på menneskers mangfoldigt forskellige nuancer (farverige personligheder) tiltrods for hans påstand om Paulus demokrati og dog han alligevel snakker imod fri sex og p.t. stadig mit cølibat angående psykisk sygdom. Men godt om mig idag ligesom Jesu lignelse om fårene fra bukkene, hvor mit oplyst Ord budskabet tugter belærende og frelser befrigørende. Uanset om i kan li det eller ej! Selv jeg menneskelignende vil ikke min skæbne sådan, da jeg udholder fortsat uden kendskab til fysiske orgasmer. Jamen jeg gider heller ikke ulykkelige lidelser!
Jeg kan, skal og vil ikke sociale relationer med nogen, som ikke kender vi andre om gudsbevidsthed. Hun siger, at jeg er bange for at lukke folk ind i mit personlige liv, men hun forstår ikke, at Moses havde hans folk og Jesus sin private omgangskreds med Helligånden.
Idag siger en hyklerisk hjerneskadet psykisk syg jævnaldrende mand til min joke, hvor jeg sagde, at jeg følte mennesker som værende lort: "Hvad hvis, det er dig, som er lort, hvilket jeg synes nogle gange?"
Spejl-mental projektion, Selv ham Kristus blev kaldt for grimme ord og
kun jeg som et lys dømmer jeres mørke ånd og beskidte værk retfærdigt idag. I alle opfører jer anderledes end mig på grund af jeres urene ånder, hvor min kun er ligesom min evigt elskede, som sender jeg til sit folk!

P.s. Tikka profilen påstod her i denne tråd ved et link citat, at Jesus kom ikke for at dømme, men da han helbredte en lam mand, da sagde han imod uretfærdighed ´min dom´.

P.s.
Ham Hare Krishna fyren den tidligere Hash ryger alkoholiker fortæller, at han blev sur imod mig, fordi da jeg humoristisk talte om menneskeheden lort, så burde jeg jo som en så´ hengiven ikke tale sådan. Nå, men det lyder som om, at han kræver min væren som perfekt fuldkommen? Men kun en frelserskikkelse har ingen syndige fejl, så hvorfor pludseligt han snakker så fordømmende istedet for om menneskelige fejl...

P.s. Idag kaldes regeringen ligesom Kommuner og det kongelig for myndighed, magten og politisk autoritet om lovgivning dog hyklerisk i Guds navn og Kistendommens kors.

Redigeret af Gerth (02/10/2023 21:39)
#41376 - 03/10/2023 12:25 Re: Hvem lavede Gud... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Trist, synes jeg, at du ikke svarer på mit spørgsmål om vej til Guds Ånd-åbenbaring.
Arne.
Top Svar Citer
#41382 - 03/10/2023 19:14 Re: Hvem lavede Gud... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej Arne

Jeg har simpelthen været forhindret (mine pandelapper har været optaget til anden side) - men jeg går dog og tænker på i "baghovedet" hvordan jeg kunne svare dig (eller min underbevidsthed arbejder med hvordan jeg kunne svare dig bedst muligt).

Da et svar kræver et stykke forstands arbejde ude i pandelapperne kan der godt gå et stykke tid før du får svar.

Men jeg har ikke glemt dit spørgsmål Arne som relaterer til hvad Paulus skriver i 1 Kor 2 som Jung også var fuldstændig vild med som jeg er det.

Og som Tikka ikke bryder sig om fordi Paulus her afslører at han bestemt ikke var ortodoks skrift troende jøde eller fundamentalist. Så derfor hører vi aldrig Tikka citere fra 1 Kor 2 og 2 Kor 3 og Rom 8 og Galaterbrevet de principielle afgørende passager her. Nej uha uha Tikka plukker i Paulus for at få ham til at være fundamentalist og skrift troende ortodoks jøde (men Paulus er tydeligvis jødisk gnostiker rigtig rigtig meget som hans KRISTUS MYSTIK (vores Væren i Kristus - vores KRISTUS PARTICIPERENDE EKSISTENS FORVANDLENDE NY NATUR) også vidner om som igen Kristus Hemmeligheden eller Guds Hemmelighed KRISTUS vidner om).

Nå Arne jeg undskylder jeg ikke endnu har fået dig svaret - du må være lidt tålmodig her - da jeg har været og stadig er væk i noget andet - så jeg ikke lige har ro og koncentration til at svare dig.

Men Arne jeg vil anbefale dig at du nyder 1 Kor 2 eller gør dig fortrolig med hvad Paulus her hævder som Jung bygger sin psykologi op på:

Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.
Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.

At hævde Paulus er Ortodoks Skrift Troende Jøde (og fundamentalist) er vrøvl fra ende til anden. Og ingen jøder vil acceptere Paulus's Messias eller Kristus forståelse og da slet slet ikke Paulus's KRISTUS MYSTIK - de Nye Skabninger vi er i KRISTUS. Dette er så radikalt at de ortodoks skrift troende jøder ville gøre alt for at få ham stillet ham for Synedriet (øverste jødiske domstol - Det Store Råd) og få ham henrettet.
#41384 - 03/10/2023 22:42 Re: Hvem lavede Gud... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Tak for besked.
Glæder mig over, at jeg kan vente et svar fra dig.
M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#41470 - 10/10/2023 16:46 Re: Hvem lavede Gud... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Namaskaram Arne

Jeg vil lige anbefale dig bogen igen...

https://www.saxo.com/dk/gud-er-kaerlighed_lau-sander-esbensen_indbundet_9788797205006

Er nået til side 96, og kan fortælle, at der tales om Paulus på en forståelig måde = hans tankegang afdækkes/klarlægges - virkeligt et godt stykke arbejde af Lau. Som sådan har det været den ene øjenåbner efter den anden. Lad os give alle præster det værk heart Hvor meget vil det koste? 300.000-400.000 ler Det har jeg ikke lige på kontoen blinker Måske skulle vi skrive til en fond...

Your friend forever

Jan
Side 15 af 22 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 21 22 >

Seneste indlæg
Studiekredsen...
af Hanskrist
03/12/2023 20:04
Den store reformation...
af ABC
02/12/2023 17:03
HansKrist's chat med AI CHAT
af Hanskrist
02/12/2023 15:09
Videregivelse af hemmeligheder
af ABC
01/12/2023 18:30
Skal folkekirken fornyes...
af ABC
30/11/2023 21:18
Nyheder fra DR
Filippinsk politi undersøger mindst to ..
04/12/2023 06:02
Vejdirektoratet: Kør hjemmefra i god ti..
04/12/2023 04:53
11 vandrere fundet døde efter vulkanudb..
04/12/2023 04:31
Venezuela stemmer ja til at annektere de..
04/12/2023 04:15
Kina beskylder amerikansk krigsskib for ..
04/12/2023 03:42
Nyheder fra Religion.dk