annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15810923
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394358
Et andet syn 2000135
Åndelig Føde 1571492
Jesu ord 1530964
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
0 registrerede 170 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#40505 - 31/07/2023 13:59 Re: Mennesket i verden [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7229
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du citerer mig:
Citat:
Jeg fornemmer, at det vr den samme kærlighed, jeg mødte, da jeg første gang oplevede det ufattelige og ubeskrivelige: Verden er ikke en selvfølge. Verden er et mirakel.
og du svarer:
Citat:
Det må du gerne forklare, hvilken: samme kærlighed du taler om
.
Min replik:
Jeg var nærmest ateist - i hvert fald ikke kristen - da jeg første gang foran en Kristus Ikon mærkede kærligheden, og jeg husker stadig, at jeg lige efter - ude i sollyset - søgte en forklaring - og straks stoppede mig selv:
Det frydefulde skulle ikke "dissekeres sønder og sammen", det skulle leves smiler

Det var faktisk lidt det samme, der skete for mig, da jeg første gang - og ligeså sidenhen - oplevede den værende verden som et mirakel.

Og hvis jeg søger at "dissekere" den værende verden, ved jeg jo godt, at jeg aldrig vil kunne nå til en forklaring, at dét ligger ud over vi menneskers evner, og at det giver mere mening, at jeg ydmygt erkender, at jeg er en meget, meget lille, men dog en del, af miraklet - og at stræbe efter at udleve de givne evner til kærlighed - så længe jeg er her smiler

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#40508 - 31/07/2023 14:31 Re: Mennesket i verden [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3683
Sted: Nørresundby
Hvad mennesket med Gud - hvad mennesket med Guds Ånd (den Hellige Guds Ånd eller Helligånden) kan udrette er ikke småting

Det skal undersøges da det er erfarings baseret - så man skal ikke stoppe op som om man ikke kan træde indenfor på et begyndende vidunderligt eventyr hvor vores Guds forhold og SPIRITUALITET bliver den store drivkraft i udformningen af vores liv.

Hvor inderligt og stærkt berigende forholdet er kan kun den daglige praksis og "samtale" eller BØN vi har gennem Guds Ånd manifestere og demonstrere og ja åbenbare for os dag for dag.


Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.



Der er virkelig tale om store KRÆFTER og ENERGIER vi får del i og som vækker os og styrker os i vores vej igennem livet.

Disse KRÆFTER og ENERGIER er fyldt med HEALING POWER - er vores LÆGE og HELBREDER os fra de sygdomme vi kan blive ramt af.

Gud Helligåndens KRÆFTER og ENERGIER - ARKETYPER KRÆFTER vil ALTID kunne HELBREDE OS.


Derfor søg Gud - Guds Ånd - Gud Helligåndens mirakuløse stærke kræfter og energier.

Søg søg søg eller bøn bøn bøn - der er ALTID en SPIRITUEL løsning på vores vanskeligheder og sygdomme.

Man skal ikke give op - fordi der er ALTID en SPIRITUEL eller ÅNDELIG løsning på vores problemer og sygdomme.


-0-0-0-0-


3 gange i mit liv har jeg været alvorlig udfordret af noget sygdom og alle 3 gange har jeg opnået en SPIRITUEL eller ÅNDELIG løsning og helbredelse.

Første gang ved at læse en tekst i Christian Science hovedværk - og derefter meditere på hvad jeg lige havde læst - lade det synke ind og starte en gærings proces. 3 gange 20 minutter om dagen arbejdede jeg således.

Anden gang indlevede jeg mig selv i betydningen Soul Body Fusion. Også dette arbejdede jeg på 3 gange 20 minutter om dagen.

Sidste gang for ikke så lang tid siden (her i vinters) måtte jeg i trance overgive mig til Guds Ånd. Også dette arbejdede jeg med 3 gange 20 minutter om dagen.


Hver gang nåede lægerne ikke at komme til med medicinsk behandling - fordi jeg den vej som beskrevet ovenfor selv formåede via min egen SPIRITUALITETs praksis at opnå fuldkommen helbredelse.

Var jeg så syg? Ja dette kan bevidnes i alle 3 eksempler og her i vinters har jeg nogle blodprøver der var meget alarmerende og som gjorde at min læge frygtede alvorligt for mit liv. Det gjorde jeg egentlig også selv, for ellers henvender jeg mig ikke til min læge (hun havde ikke set mig i 15 år og det var bare øredråber jeg havde henvendt mig om for femten år siden) - nemlig skal der meget til at drive mig til lægen. Mine blodprøver var så elendige og skræmmende at jeg skulle undergå CT SCANNING med kontrast væske og MR SCANNING med kontrast væske. Der slog jeg hælen i - sådanne undersøgelser kunne jeg aldrig finde på at gå med til. Og da min læge så følte sig forhindret i at få undersøgt hvad jeg fejlede kunne hun ikke vide hvilken medicin og behandling jeg skulle have - så jeg fik ikke nogen former for behandling - og ja så måtte jeg jo igang med det trance bønsliv jeg kender fra Paulus hvor jeg i trance overgiver min egen ånd til Guds Ånd og så begyndte udviklingen at vende og den blodprøve jeg fik taget den 18 april på min fødselsdag skulle vise sig at være en rigtig fødselsdagsgave - nu var alle de utallige mål og talværdier pludselig indenfor normal området. Og vi fandt aldrig ud af hvad jeg dog havde fejlet men det vigtigste var også at blive rask igen. Min egen teori er neuroborreliose i tredje stadie - men hvem fanden vidste at det kunne man død af og blive så invalid af.


Det er vigtigt at vi er lige så udogmatiske som Paulus - for hvor ÅNDEN er (Guds Ånd er) der er også altid FRIHEDEN.

Det vil sige vi må ikke sætte grænser for hvad Gud kan udrette i vores liv. Alle disse dogmatiske grænser med at dette kan vi ikke have erfaringer med må udryddes - vi skal netop lade Gud komme os nær som vi kan da vi jo har Guds Ånd - således at vi kan få del i hvad Gud har lige til os. Nøjagtig som Paulus fortæller det i 1 Kor 2 og i alle de ægte Paulus breve.

Prøv at læse Paulus ud fra den "i KRISTUS SPIRITUALITET" vi finder i brevene.

Nøglen til at forstå Paulus og kristendommen er at forstå vores i KRISTUS VÆREN - den SPIRITUALITET der her gemmer sig.

Hvad vil det sige at være i KRISTUS.

Alle mennesker vil blive HELBREDT øjeblikkeligt hvis de bare tør være åbne og stille sig selv i KRISTUS.

Der er så store åndelige energier og kræfter i at være i KRISTUS. Fordi her har vi Guds Ånd og alle Guds KRÆFTER og ENERGIER samlet i mennesket - i os også ifølge Paulus - ikke bare i Jesus ifølge Paulus.

Det er teologerne der dogmatiserer om at det der gælder Jesus ikke gælder os - men Paulus siger stik modsat, at hvad der gælder mennesket Jesus også fuldt ud gælder os. Det er hemmeligheden i KRISTUS SPIRITUALITETEN i KRISTUS MYSTIKKEN. Guds Hemmelighed KRISTUS.

Vi må ikke dogmatisere omkring Jesus eller projicerer ind i Jesus hvad der ifølge Paulus tilhører retteligen os i lige så høj grad.



-0-0-0-0-

Erfaring erfaring erfaring - ja da det altsammen er erfarings baseret - og skal opleves på egen krop så at sige - så vær eksperimenterende - eksperimenter eksperimenter eksperimenter!!!

Træd ud i det - udforsk den SPIRITUALITET der helt åbenlyst er tale om hos Paulus og som er fuldstændig udogmatisk for som Paulus siger der hvor ÅNDEN er der er også altid FRIHEDEN.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#40510 - 31/07/2023 16:11 Re: Mennesket i verden [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3683
Sted: Nørresundby
At være Gudløs - at leve uden Gud - er at være ideløs og humør forladt (glædesløs) som også er lig med at være Åndløs - ikke at være grebet af ÅNDEN - Guds Ånd - Gud Helligånden.


Så simpelt og enkelt er det.


Derfor ingen kan tillade sig at leve kun åh så menneskeligt uden Gud.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#40512 - 31/07/2023 17:23 Re: Mennesket i verden [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram HansKrist

Hvem er alvidende ler Hvorfor har du svært ved at tænke i andre baner blinker Hvad med at lytte lidt til...

https://vandrermodlyset.dk/kristi-tale/

Jeg sidder og drikker øller og er opmærksom på dette...

Citat:
Jeg taler til eder, I unge Mænd, og til eder, I unge Kvinder. Hører mig, thi jeg taler til eder alle, hvilket Land, Samfund eller Folk I end tilhøre!
Elsker, ærer og agter dem, der gave eder Livet. Følger de Raad og de Formaninger, der gives eder, til den Stund kommer, da I selv maa tage Ansvaret for alle eders Handlinger.
Værer overbærende og ærbødige mod de gamle, at den Slægt, der kommer efter eder, kan være overbærende og ærbødig mod eder, naar I stunde mod Graven.
Hengiver eder ikke til syndige og urene Lyster. Sælger ingen Sinde eders Legemer til Utugt.
I Mænd, voldtager og forfører ingen Sinde!
I Kvinder, dræber ikke de Børn, I føde! Tilintetgører ej heller med velberaad Hu det Liv, I have undfanget; thi jeg siger eder: alt sligt er af det onde! og I skabe eder selv mange Lidelser derved.

Værer barmhjertige mod Dyrene; piner dem ingen Sinde, jager og udrydder dem ikke, naar det ikke gøres behov.
Værer varsomme med alle rusende Drikke og sløvende Gifte; thi I skulle vide, at I selv fuldtud maa bære Ansvaret for de taabelige, onde og slette Handlinger, I udøve, naar I, ved Uagtsomhed eller slet Vane, miste Herredømmet over eders Forstand og eders Villie.
Søger til alle Tider at berige eders Aand ved nyttige og belærende Kundskaber. Og naar I engang træde ud i Livet, da bryder ingen Sinde Sandhedens og Retfærdighedens Love, hvilke Stillinger I end beklæde, hvilket Arbejde der end er eders, hvad enten I da tælles blandt de lovgivende, styrende eller dømmende Myndigheder, eller eders Gerning ligger paa andre Omraader; og handler ingen Sinde mod eders Samvittighed.
Paalægger ikke eders undergivne større Byrder38, end de formaa at bære; og lønner38 deres Arbejde med den Løn, I selv vilde kræve, hvis I vare i deres Sted.
Værer trofaste og paalidelige i al eders Færd. Blive I utilfredse med den Gerning, der er eders, og forlade I det Arbejde, I have paataget eder, da tvinger ingen Sinde eders Fæller til at følge eder; thi derved krænke I den frie Villies Ret og paatage eder et stort Ansvar39.
Erhverve I eder Rigdomme ved eders Aands Tanker, eders Hænders Gerning, ved Arv eller paa anden ærlig Vis, da tilkomme de eder med Rette; men jeg beder eder tænke paa og støtte dem, der have lidet eller intet.
Og til eder, der have lidet eller intet af denne Verdens Goder, siger jeg: misunder ikke dem, der ere bedre stillede, thi deres Ansvar er langt større end eders; og kræver ingen Sinde at faa Lod og Del i andres retmæssige Ejendomme; thi I have ingen Ret til at stille slige Krav. Glæder eder over det, der er eders, og over det, der gives eder, men kræver ingen Sinde, hvad der ikke tilkommer eder.
Samle I Rigdomme ved Aager eller Bedrag, ved Tyveri eller Rov, da skulle I visseligen i eders kommende Jordeliv give alt tilbage til de rette Ejere — ja, sandelig, I skulle give alt tilbage med Renter og Renters Rente!
Fryder eder over alt, hvad der er skønt og herligt i Verden, udnytter paa mangfoldig Vis de mange Gaver, der ere givne eder af vor Fader, og samler eder alle om det Maal: i Fællig og god Forstaaelse at bane Vej for en evigvarende, ubrydelig Fred mellem Jordens mange Riger og Lande.

Ja, hører mig, I unge Mænd og I unge Kvinder! Gennemtænker nøje hvad jeg her har talet til eder; thi I skulle erindre: I ere Fremtidens Skabere, Fremtidens Bærere.
Beder vor Fader støtte og hjælpe eder, at I under hans Vejledning kunne nedlægge de første Stene til den nye Verdensbygning. Ja, beder vor Fader være med eder, at de kommende Slægter med inderlig Glæde kunne se tilbage paa den Tid, der var eders, og takke eder for det gode, I have udrettet.

Er det ikke langt bedre end Paulus og alle hans breve? Jeg har ikke brug for andet end kærlighed, barmhjertighed og retfærdighed heart Håber på en god samtale om det hele...




Your friend forever

Jan


Redigeret af ABC (31/07/2023 17:31)
Top Svar Citer
#40514 - 31/07/2023 18:04 Re: Mennesket i verden [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3683
Sted: Nørresundby
Jeg lytter ikke til andre før de taler klart og tydeligt om tingene

Jeg vil ikke vikles ind i noget

For mig er SPIRITUALITET såre enkelt

Godt HUMØR eller GLÆDE og store KRÆFTER og ENERGIER er det forbundet med at være i Gud - er vores i Gud Væren - vores ENTUSIASME og EKSTATISKE BEGEJSTRING forbundet med.

Vi bør ikke vikle os selv ind i spekulation - men vi må gerne fortælle andre om hvor godt det går og hvor skønt det er at være i Gud, i KRISTUS - at være grebet af ÅNDEN - Guds Ånd.

Vi burde fortælle hinanden hvordan det er at være i Gud og hvor meget godt det skaber for os - gør os.

Og at vi ikke kan få nok - at vi ønsker det mere og mere og vi derfor hengiver os mere og mere lidenskabeligt intenst og inderligt - inderligt helligt - til Gud og Guds Ideer ENERGIER og KRÆFTER som vi har adgang til fordi vi som Paulus siger jo har Guds Ånd og hvor vidunderligt og glædesfyldt og livsbekræftende dette er skal vi tale med hinanden om.


-0-0-0-

Noget så vidunderligt som det liv vi har i Gud skal der tales enkelt klart og tydeligt om.

Vi skal eksperimentere fordi det er erfarings baseret. Og eksperimentere skal vi fordi der hvor ÅNDEN er, der er også FRIHEDEN.

Der er ikke noget tungt eller tvunget over det.

Godt HUMØR eller GLÆDE - STOR BEGEJSTRING er vores i Gud Væren kendetegnet ved.

Dette - denne hvidglødende SPIRITUALITET eller ENTUSIASME skal ikke bruges til at fortælle røverhistorier - vikle andre mennesker ind i tvivlsomme spekulationer - men det skal bruges til lykke og fremskridt for os - hver enkelt af os i vores liv.

Gud er til for os og ja vi for Gud.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Ukrainsk angreb mod Rusland i nat
09/05/2024 06:58
Forslag om at vippe formand for Repræse..
09/05/2024 00:18
Lav efterspørsel: AstraZeneca fjerner c..
08/05/2024 23:13
Kong Charles har ikke tid til at møde p..
08/05/2024 21:32
Hakket oksekød tilbagekaldes efter fund..
08/05/2024 21:19
Nyheder fra Religion.dk