annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16008374
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2415407
Et andet syn 2013284
Åndelig Føde 1649408
Jesu ord 1539298
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
0 registrerede 237 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 43 af 53 < 1 2 ... 41 42 43 44 45 ... 52 53 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#41019 - 10/09/2023 18:06 Re: skadelige urenheder [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1468


Er jeg bedre end andre? | Nationer og sprog | Stereotypier og fordomme | Menneskeheden er én familie | Ethvert barn fødes rent og uskyldigt | Kun tro og handlinger tæller

Er jeg bedre end andre?

Vores forståelse af, hvem vi selv er, er grundlaget for, hvordan vi ser på os selv og andre medmennesker i livet. Har vi fx høje tanker om os selv, anser os selv for at være overmennesker i mere eller mindre grad og betragter andre som mindreværdige, vil resultatet være et racistisk livssyn.

Nationer og sprog

I islam er alle mennesker lige, og hos Allah er alle mennesker lige. Hos Allah er det alene vores overbevisning og gode handlinger, der skiller os ud fra andre.

Allah siger i Koranen:

“Hør menneskehed! Vi skabte jer ud af een mand og kvinde, og formede jer i nationer og stammer,
så I kunne lære hinanden at kende (og ikke for at I skulle afsky hinanden).
Sandelig er den mest ærefulde hos Allah, den blandt jer, der er mest retskaffen.
Og Allah har fuld viden og er vel vidende om alt.”
– Koranen 49:13

“Og blandt Hans tegn er skabelsen af himlene og Jorden og variationerne i jeres sprog og farver; sandelig er der tegn heri for dem der er vidende”.
– Koranen 30:22

Ordene er halvanden tusinde år gamle.

Stereotypier og fordomme

De er et manifest imod diskrimination, racisme og social darwinisme. Den stærkes ret til at leve, på bekostning af den svage, har gjort megen skade i verden og fortsætter med at gøre det. Vi ser det omkring os til dagligt. Vi ser det direkte i politik, i overgreb på gaden, kriser og krige; men også i de små nuancer: “Svenskere er dobbeltmoralske”, “Nordmænd er sære”, ”kartoffel-tyskere”, “polakker er drankere”, “folk på landet er tilbagestående”, “folk i byerne er nogle bedragere”, “folk med mørk hudfarve har mindre intelligens” samt i utallige andre former for nedladende og grov tale som fx vittigheder om kvinder osv.

Stereotypier og fordomme hæver vores selvværd på bekostning af andre mennesker. Vi føler os bedre end andre. Hudfarve, køn, religion, nationalitet, rigdom, uddannelse, skønhed, intelligens, magt og meget andet giver os en illusion af at være bedre, mere værdifulde, have flere rettigheder eller at være klogere end andre mennesker.

Menneskeheden er én familie

Koranen sætter denne drift for selvhævdelse på plads. Skåret ud i pap siger Koranen, at alle mennesker i verden er lige. Menneskeheden er én familie, vi er børn af samme forældre, nemlig Adam og hans hustru Eva (Hawwa). Der er så meget forskel i mellem os som mellem en søskende flok. Variationen i denne søskendeflok i hudfarve og sprog og vores tilhørsforhold i nationer og etniske grupper er en berigelse for at lære og interessere os for hinanden.

Ethvert barn fødes rent og uskyldigt

Ingen er født med en ret over en anden. Ethvert barn er født lige og er et hundrede procent rent og uskyldigt uanset dets forældre, etnicitet, handicap eller fødested. Ethvert barn er født muslim i ordets egentlige betydning, dvs. en, der har overgivet sig til Allah. Ethvert liv er værdifuldt og har samme værdi. Et liv må kun tages for at håndhæve fred og retfærdighed. Mellem menneskene er ingen mere værd end en anden, hverken ung eller gammel, mand eller kvinde, muslim eller ikke-muslim, rig eller fattig, konge eller tigger.

“Hør folk! Lyt til mine ord, jeg ved ikke, om jeg igen skal møde jer her på dette sted efter dette år…
En hvid har ikke ret over en sort og en sort har ikke ret over en hvid og en araber har ikke ret over en ikke-araber og en ikke-araber har ikke ret over en araber.”
– Profeten Muhammads afskedstale i Mekkah, 630 e.v.t.

Kun tro og handlinger tæller

Overfor Allah er der kun en ting, der gør et menneske mere værd end et andet – og det er retskaffenhed. Retskaffenhed er at efterleve vejledningen fra Allah. Den, der tror på og handler efter bl.a. denne nævnte indstilling til sine medmennesker, fordi han eller hun vil leve efter Allahs vejledning, er mere værd i Allahs øjne, end den, der ikke gør det. Hvor vidt nogen er smukkere, rigere, yngre, ældre eller klogere end andre, er aldeles uden betydning for Allah. Han er Selv ophav til alt.






Islam, etnocentrisme og frihed - Ustadh AbdelKarim Khammal - Uge. 26 - HD

https://www.youtube.com/watch?v=AsO-_h0wLxE&t=13s

Påvirker du samfundet eller påvirker det dig I Søndagsdars I Ahmed Talat

https://www.youtube.com/watch?v=YXpo_8BH-BY&t=22s
Top Svar Citer
#41027 - 10/09/2023 20:09 Re: skadelige urenheder [Re: somo]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7249
Sted: Sydsjælland
Hej somo.
Nu ved jeg jo ikke, hvad slags muslim du er - om du er shia, sunni eler noget helt tredje, men jeg gætter, at du er shia.

Uanset dette står det vel fast, at I muslimer tror på, at jeres profet, Muhammed, modtog åbenbaringer fra Gud via Ærkeenglen Gabriel, åbenbaringer, som blev nedskrevet via Muhammeds diktat til en skriver - da han selv var analfabet - og hvor det senere blev samlet til: Islams Koranen, der fortæller om, at underkaste sig Gud.

Jeg respekterer i høj grad jeres religion - ligesom jeg også respekterer kristendom, hinduisme, buddhisme, daoisme o.m.a.
Ikke mindst respekterer jeg maurernes samfund i Sydspanien i perioden før og efter år 1000, hvor gensidig tolerance opstod mellem Islam, Kristendom og Jødedom.
Som Wikipedia siger:
Citat:
I en periode med gensidig tolerance kunne maurere, kristne og jøder leve sammen.
Det ville være skønt, om en sådan ånd af tolerance - som I muslimer dengang havde - kunne opstå igen - og kunne brede sig.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#41029 - 10/09/2023 20:32 Re: skadelige urenheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvorfor købe historierne...

https://en.wikipedia.org/wiki/Adam_and_Eve

Lad dig ikke vildlede...

https://da.wikipedia.org/wiki/Vandrer_mod_Lyset

Har du læst...

https://carstenplougolsen.com/nonfiction/

Hvornår vågner muslimerne op...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-27/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxvii/

Hvem lagde de i graven...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-28/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxviii/

Hvad er planen...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-35/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxxiv-xxxv/

Jeg håber, at disse videoer, vil blive vist i fjernsynet, så vi kan få sat gang i samtalerne, og luget ud i ukrudtet...












Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#41031 - 11/09/2023 23:03 Re: skadelige urenheder [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1468
1-


Tak, Arne Thomsen

Jeg er ikke en shia

Jeg er muslim, der følger Koranen og profeternes instruktioner, fred være over dem

Ligesom Moses, Jesus og Muhammad, fred være med dem

Jeg tilber Faderen (den ene Gud)











Der er en passage i Bibelen, som virkelig understreger hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud af alle?" Jesus svarede: "4 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er een"




. Så det største bud, den vigtigste overbevisning ifølge Jesus er, at Gud er én. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.



Men overvej følgende udtalelse fra Jesus:


3 Men dette er det evige Liv, at de kende dig, den eneste sande Gud, og den, du udsendte, Jesus Kristus. 4 Jeg har herliggjort dig på Jorden ved at fuldbyrde den Gerning, som du har givet mig at gøre




Jesus sagde: ”Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn?” Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt je




Kristi anden nedstigning er ikke en fordel i forhold til profeterne, men en opgave fra Gud til Kristus

At fortælle de mennesker, der sagde om ham, at han er en gud eller Guds søn

Han er ikke en gud, men kun en Guds profet

og islam er alle profeternes religion


han vil stige ned på jorden før den yderste dag. Han vil dræbe antikrist, bryde korset og regere i henhold til den islamiske sharia, profeten Muhammeds sharia fred være med ham


Gud er kun faderen

Jesus er Guds profet

Helligånden er en engel, der overfører åbenbaringen fra Faderen til profeterne


\\\\\\\\\\\\\\\\\\




2-



Og muslimer er meget tolerante over for ikke -muslimer og brænder ikke deres bøger


De hånede ikke profeten Jesus, fred være med ham, og de tegner ikke voldelige billeder af Jesus

Fordi Gud i islam har befalet os at tro på alle profeter og deres respekt



Muslimer respekterer migranter til deres land i de arabiske lande for turisme eller arbejde

Mere end du kan forestille dig


Tværtimod finder du had, intolerance og vold mod muslimer, når du arbejder uden for deres land i europæiske lande



\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\




3-

Tegn på sandheden om profeten Muhammeds åbenbaring



Denne artikel er et budskab, der er rettet til enhver mand og kvinde over hele verden. Må Allah få det til at nå ethvert menneske og lade det blive forstået af ethvert hjerte. Mange mennesker har følgende spørgsmål i tankerne: Var Muhammed en løgner? Var han bare en social reformator? Opfandt han islams lære af sig selv? Eller var han en sand profet ligesom alle de ædle profeter, der gik forud for ham? For at bevise Muhammeds profetskab uden tvivl, vil jeg her fremhæve 11 logiske beviser.









1. Muhammad ; Han var ikke i stand til at læse eller skrive. Han forblev sådan, indtil han døde. Derfor læste han ikke de hellige bøger, der tidligere blev afsløret af den Almægtige Allah. Allahs åbenbaring blev sendt ned til Muhammad, da han var i en alder af 40. Denne åbenbaring er Koranen Muslimer har i dag. I Koranen nævner Almægtige Allah mange af de beretninger, der findes i de tidligere skrifter og fortæller sin profet, Muhammad, om disse begivenheder i detaljer. Disse beretninger er netop de samme, som de er i Toraen, der blev afsløret for Moses, og evangeliet gled sig over Jesus (fred og velsignelser var over dem begge).


Koranen er blevet husket
Fordi Gud reddede Koranen fra at ændre
Predikatet er forbundet

Profeten læste Koranen på sine ledsagere
Og hans ledsagere skrev Koranen

Og Koranens forfattere er kendt generation

Og der er hundreder af øjenvidner til at skrive Koranen






2. Mirakuløse profetier Muhammad profeterede mange ting, der senere opstod for ham og for det muslimske samfund, efter at han døde. Disse profetier talte om muslimers sejr, fjernelse af de tyranniske kongeriger i Chosroes (Zoroastrian King of Persia) og Caesar og etablering af islamens religion i Jorden. Disse begivenheder forekom nøjagtigt, da Muhammad forudsagde, som om han havde læst fremtiden fra en åben bog. I begyndelsen af Surat Ar-Rum fortæller den Almægtige Allah sin profet, at de kristne er blevet slået, og at de vil sejre i nogle år fremover: (Ar-Rum 30: 1–3)





3. Mirakel af Koranen Muhammad blev velsignet med Koranen, hvis arabiske sprog er toppen af veltalenhed og klarhed. Koranen udfordrede de mest veltalende og flydende arabere i Muhammeds tid. Selvom de vantro ham og kaldte ham en løgner, var de ikke i stand til at komme med et enkelt vers, der ville være så veltalende som ethvert vers fra Koranen. Faktisk indtil i dag har ingen nogensinde våget at hævde, at han eller hun har været i stand til at komponere ord, der er lige - eller endda nærmer sig - orden, nåde, skønhed og pragt i den herlige Koran. Den Almægtige Allah siger, (sig: "Hvis hele menneskeheden og Jinn skulle samles for at producere lignende af denne Koran, kunne de ikke producere lignende deraf, selvom de sikkerhedskopierede hinanden med hjælp og støtte.” ) (Al-Israa '17:88)



4. Model manerer Livet for denne ædle profet præsenterede et perfekt eksempel på livet for en person, der er lodret, barmhjertig, medfølende, sandfærdig, modig, generøs, fjernt fra alle onde gerninger og asketisk i alle verdslige anliggender. Han stræbte udelukkende efter belønningen for det hinsidige. I alle sine handlinger og omgang var han nogensinde opmærksom og bange for Allah




. 5. Den mest elskelige mand Den menneskelige historie har aldrig været vidne til en mand, der har modtaget sådan kærlighed, respekt, ære og lydighed i alle spørgsmål som profeten Muhammad. Allah indrullede stor kærlighed til ham i hjertet af alle dem, der kendte ham og fulgte ham. Denne kærlighed nåede en sådan grad, at enhver af hans ledsagere villigt ville ofre hans eller hendes liv, mor eller far for hans skyld. Indtil i dag er de, der følger Muhammad ære og elsker ham, skønt de ikke har set ham. Enhver af dem ville forlade hans eller hendes familie og rigdom bare for at se ham, selv en gang.




6. Den mest indflydelsesrige mand Historien om menneskeheden har aldrig kendt en biografi, der ligner Muhammeds. Faktisk er Muhammad den mest indflydelsesrige mandhistorie nogensinde har kendt. Hele jorden har aldrig kendt nogen anden person, hvis daglige liv er taget som et eksempel af hundreder af millioner over hele verden. Da han huskede Muhammad, hilser gode muslimer ham og beder Allah om at velsigne ham. De gør det med hjerter fulde af ægte kærlighed til denne profet i håb om at modtage Allahs belønning.


7. De fleste fulgte mand Der har aldrig været en mand på jorden, hvis handlinger følges, og hvis kommandoer overholdes som Muhammad. De, der følger ham villigt efterligner alle hans handlinger. Hele dagen lang overholder de hans praksis og til den måde, han plejede at gøre ting i sit liv på. De sover, spiser, drikker, klæder og vasker på den måde, han gjorde. I dag har tilhængere af denne ædle profet fuldt ud overholdt hans lære. Nogle muslimer elsker profeten i det omfang, de holder sig til hans personlige vaner, selvom det ikke er en religiøs pligt at følge disse vaner. For eksempel spiser nogle muslimer kun de specifikke fødevarer eller bærer kun de specifikke tøj, som profeten kunne lide. Desuden bør alle muslimer gentage dag og nat, disse roser af Allah, specielle bønner og påkaldelser, som han plejede at sige (f.eks. Efter at have hilst folk; gå ind og forlader huset, moskeen og badeværelset; sovende; Se den nye halvmåne; se den nye frugt på træer; spise; drikke; klædning; ridning; rejse; og vende hjem). Naturligvis skal muslimer sædvanligvis udføre alle obligatoriske tilbedelseshandlinger (såsom at bede, faste, tilbyde obligatoriske almisser og udføre pilgrimsrejsen), ligesom den ædle profet underviste og ligesom han gjorde selv.








9. Ægte budskab Det er uden for det menneskelige sinds kapacitet alene at komme med lære, der ligner Koranens. Muhammad blev sendt med en god besked. Han talte om Allah med de største, perfekte attributter. Hverken filosofer eller visdomsmænd kunne nogensinde tale om Allah på den måde, Muhammad gjorde. Muhammadascribed til Allah al perfektion, ubegrænset evne, viden og storhed. Denne profet og hans tilhængere har den trosbekendelse, som den almægtige Allah etablerede perfekte love baseret på retfærdighed, ligestilling og barmhjertighed for alle menneskelige aktiviteter på jorden (f.eks. Kommercielle transaktioner, ægteskab, skilsmisse, vidnesbyrd, regeringsførelse og alle de kontrakter, der er nødvendige for fremme af liv og civilisation på jorden). For det menneskelige sind er alle disse love utilgængelige og endda utænkelige. Almægtig



10. ædle lære Det er umuligt for det menneskelige sind at komme med regler og lære, der har visdom, moral og ædle af budskabet, som Muhammad blev sendt med. På en komplet måde spredte Muhammad lære om folks forhold til forældre, familie, venner, familiemedlemmer og endda fjender, dyr, planter og livløse genstande. I Koranen er det ud over det menneskelige sinds kapacitet alene at komme med lignende lære eller forstå dem alle. Denne utvetydigt indikerer, at Muhammad ikke opfandt denne religion; Det var alt sammen en inspiration, som han modtog fra den, der skabte universet med mirakuløs arkitektur og perfektion.



11. guddommelige love Creedal -sammensætningen af den religion, som Muhammad blev sendt med, ligner dannelsen af himlen og jorden. Dette indikerer, at den, der skabte himlen og jorden, er den, der sendte denne store lov og lodret religion. Den guddommelige lov, der afsløres for Muhammad, er uden efterligning, ligesom den guddommelige skabelse af himlen og jorden. Ligesom mennesker ikke kan skabe noget, som Allah har skabt, kan de ikke give en lov som den, som Allah afslørede for hans messenger, Muhammad (fred og velsignelser er over ham).



8. Stødige tilhængere helt fra begyndelsen af sin kommission som profet blev Muhammad efterfulgt af enkeltpersoner med forskellige racer, farver og sprog. Mange af dem, der fulgte ham, havde været tidligere kristne, jøder, hedninger, afgudsdyrkere eller ateister. Mange af dem, der fulgte ham, var mennesker, der var kendt for deres sunde dom, visdom, refleksion og fremsyn. Disse mennesker med visdom fulgte den ædle profet, efter at de havde været vidne til hans sandhed og mirakler. De blev hverken tvunget til at følge ham eller tilbøjelig til islam for verdslige interesser. Faktisk fulgte mange af disse mennesker ham, da islam var svag - da der var et par muslimer, og da der var alvorlig forfølgelse mod dem. De gjorde det ikke på jagt efter materielle interesser eller sociale fordele. Tværtimod blev mange af dem udsat for de alvorlige former for skade og forfølgelse som et resultat af at følge denne profet. På trods af al skade og forfølgelse nægtede disse nye muslimer at give afkald på islam. De udholdt tappert pine og håbede på en stor belønning fra Allah.



En kristen udfordrer muslimer til at se profetier til vores mester Muhammad, så svaret kom til ham

https://www.youtube.com/watch?v=1HfurAzuj-A





Profeten Muhammeds biografi ﷺ | Del 1

https://www.youtube.com/watch?v=ehjvEkfMgSg

Profeten Muhammeds biografi ﷺ | Del 2

https://www.youtube.com/watch?v=lsDiTgEh-4c

Profeten Muhammeds biografi ﷺ | Del 3

https://www.youtube.com/watch?v=fPXj1azu2as
Top Svar Citer
#41033 - 12/09/2023 12:20 Re: skadelige urenheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad blev Jesus sendt ned på jorden for...

https://da.wikipedia.org/wiki/Vandrer_mod_Lyset

Hvorfor var de efter ham...

https://vandrermodlyset.dk/49-jesu-ydmyghed/

Vi læser talen...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Hvornår vågner muslimerne op...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-27/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxvii/

Hvem lagde de i graven...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-28/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxviii/

Har du en plan...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-35/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxxiv-xxxv/

Jeg håber, at disse videoer, vil blive vist i fjernsynet, så vi kan få sat gang i samtalerne, og luget ud i ukrudtet...












Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
annonce
Side 43 af 53 < 1 2 ... 41 42 43 44 45 ... 52 53 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Hanskrist
28/05/2024 23:49
Adskille stat og kirke?
af Arne Thomsen
28/05/2024 23:43
Vigtige præciseringer
af somo
24/05/2024 20:08
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
Amnesty: Vi ser det højeste antal henre..
29/05/2024 06:03
Mette Frederiksen: Danske våben må ger..
29/05/2024 04:44
Tyrefægtning bliver forbudt i Colombia
29/05/2024 02:42
FN: En million mennesker er flygtet fra ..
29/05/2024 00:47
Grønland har søgt om optagelse i ameri..
28/05/2024 22:47
Nyheder fra Religion.dk