annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11098793
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2112339
Et andet syn 1821829
Jesu ord 1398037
Den Evige Filosofi 1194995
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 43 gæster og 45 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38743 - 11/02/2023 09:41 Re: Folketinget/kirken/gud og krig [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hvad i gør imod enhver af dårligdom, så er i ikke med mig om Guds ansigt!
#38744 - 11/02/2023 12:26 Re: Folketinget/kirken/gud og krig [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Flere kaldte mig for helgen, men jeg er ikke kristen. Den katolske kirke leder efter kommende helgener, men idag er dem ligesom jeg, som ikke er dets religion men bare medmennesker!

Redigeret af Gerth (11/02/2023 12:29)
#38745 - 11/02/2023 12:47 Re: Folketinget/kirken/gud og krig [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Hele mit liv handler om åndeligt arbejdte.
99 procent forbedring sker fra min lammelse, som lægen ikke kan forklare..
Det guddommelige viser sådan, at jeg bestemmer ikke alt selvom, ´vi´ er et.
#38820 - 24/02/2023 11:28 Re: Folketinget/kirken/gud og krig [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Tikka:

Jeg er nok pacifist, dog forsvarer jeg mig hvis jeg føler mig truet på livet, men dette er ikke min krig – det er vel magthavernes krig.

Rusland der angriber Ukraine og det ukrainske folk for at indlemme og undertvinge landet et stor Rusland der bygger på diktatur og løgn og censur.

Den krig er ikke Tikka's krig - hun ønsker ikke overhovedet at støtte det ukrainske folk og Ukraine i den krig der er påført dem for at tage demokrati og friheden fra dem.

Men det er ihvertfald min krig. Og jeg har allerede støttet (og mig der ellers aldrig støtter noget).

Har lige set gudstjenesten Tikka omtaler og som hun også er modstander af.

Hvad er Tikka ikke modstander af???

Kristendommen - folkekirken - demokrati i Europa.

Enhedslisten kommer mig i hu. Ihvertfald hvis jeg skal forstå Tikka så hjælper det at tænke på Enhedslisten - så er der mange brikker der falder på plads. Endda den yderste rabiate venstrefløj af Enhedslisten.

-0-0-0-

Indtryk fra gudstjenesten

Ikke et øje var tørt. Ej heller hos undertegnede.

Der var mest kød på den ukrainske ortodokse feltpræst og den ukrainske ambassadør's tale.

-0-0-0-

Før invasionen for et år siden havde Rusland og prorussiske styrker besat 42000 kvadratkilometer Ukrainske landområder.
#38821 - 24/02/2023 17:51 Re: Folketinget/kirken/gud og krig [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Tilføjelse:

Se hva´ jeg kan, se hvad jeg ka´ - Jeg har en tissemand! tommelop

Idag om helbredelsen af min lammelse virker det hele igen! smiler
P.s. Sundhedsstyrelsen anbefaler højst ti gentande om ugen, så jeg i en uge snart har cirka dette forbrug af alkohol men måske også lidt mere eller mindre. En dag måske meget mindre. Af den grund jeg laver mere ´gymnastik´ igen på grund af et øget overskud til det og andet.
Sex ved jeg ikke endnu, men behov for kropskontakt mærker jeg i ny og næ, men jeg kender ingen, som ligesom i 1970érne sidder med en ´pædagogisk´ guitar, hvor man holder hinanden i hånden til kram-nus-kæl sammen. Ingen hud mod hud heller. Jeg vier gerne hele mit liv til et kald, men...
Jeg har set, hvordan de slemmeste fyre lod som om, at de ville et parforhold med de altså for galt stressende psykisk syg men få sexet unge kvinder, som frodigt havde stort faste bryster-vådt fyldige læber-lækker røv dejlig inklusiv ansigtet, hvilke faldt for deres psykopati-egoismen-ondskabsfulde forførende charme (dyriske imponer´lege) og sådan er jeg ikke.

Åhhh Dommedag, tak. Dog åndeligt jeg ikke handler om dom imod mennesker.
Følgende er dog småting sammenlignet med min prøvelse: Homo Sapiens menneskets lort sker stadig, fordi i cykelkælderen laver p.t. hver dag nogen hærværk, tyveri og svineri især ved min og naboens cykel ligesom en falsk cykelsmed. Og jeg har desværre lyst til at spraymale på alle de cykler, som vedkommende skiller ad, fordi derfor er der ikke nok plads til vi andres omkring cykelstativerne, hvilket jeg alligevel ikke gør. Al den uretfærdighed. Uhh himmelsk belønning - ja ja jovist. selvtilfreds Dermed umenneskeligt en person skubber ligesom et overgreb min cykel længere væk fra hans. Også udenfor på fodgængerstien med nok plads nær butikken kan en ældre kvinde ikke styre hendes hund med snoren, der kan gøres kortere, men så pludseligt rører den mit ene ben med sine store øjne mod mig - Forhåbentligt har den ikke bendelormeæg og andet ligesom bakterie klamt skidt måske rester af lort, ad.

I min modne alder om udseendet og uden den slags erfaring virker bare ikke let om både fri sex og kræsen. Jeg burde jo egentligt ifølge profilernes ligeglade reaktion her vedrørende mit åndelige arbejde istedet kun hor, druk, æde og for selvisk passivt iblandt folket men aktivt dyrke kun mit eget liv uden fællesskabet, men jeg vender idag tilbage til livet, hvor Frelseren således kommer igen. yeah
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >

Seneste indlæg
Evig vækst
af Gerth
31/05/2023 23:25
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
Så er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
skadelige urenheder
af Gerth
26/05/2023 16:41
Nyheder fra DR
Mette Frederiksen inden topmøde: Vil ta..
01/06/2023 11:39
Nyt tiltag skal sikre beviser for druggi..
01/06/2023 11:01
Nu får danske eliteatleter en whistlebl..
01/06/2023 10:51
Kræftens Bekæmpelse: Advarsel på ciga..
01/06/2023 10:26
Analytiker om halvårsregnskab: 'SAS er ..
01/06/2023 10:16
Nyheder fra Religion.dk