annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 21 < 1 2 ... 18 19 20 21 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38684 - 07/02/2023 10:22 Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hverdags psykologi - hverdagens FLOW PSYKOLOGI og den Paulinske "i KRISTUS" FLOW SPIRITUALITET - KREATIVITETENS FLOW SPIRITUALITET.


Vores IMMANENTE i verdens værens ENGAGEMENT - ENGAGEMENTETS FLOW eller EKSTATISKE TRANSCENDENTE BEGEJSTRING og ENTUSIASME.

Den vores EKSTATISKE EVNE og SUNDE ROBUSTE LIVSDUELIGE VITALITET til at kunne blive løs og fri af os selv for at kunne lade sig gribe og besætte - blive HELHJERTET ENGAGERET i noget andet (arbejde - en opgave der skal løses) eller nogen anden - børn kæresten eller eleverne vores.

💕⚽🏃🥰😜



Vores medfødte NEO LIMBISKE EMOTIONELLE MOTIVATIONELLE DOPAMINSKE AFFEKTIVE EKSTATISKE EVNER og VITALITET - ja det mest vitale væsen af alle er det væsen der kan blive sig selv fri og løs, frie og løse af sig selv for at lade sig gribe af eller besætte af noget andet eller nogen anden - opsluge af noget andet (arbejde og opgaveløsning) eller nogen anden (næsten børnene kæresten eleverne) HELHJERTET ENGAGERE i noget andet eller nogen anden.


HENRYKKELSEN - EKSTASEN - at blive sig selv løs og fri - løs og fri af sig selv for en stund - for en stund at glemme sig selv - en selvforglemmelsens stund - at være ude af sig selv for at noget andet ⚽ eller NATUREN eller MUSIK (eller nogen anden (kæresten fx (børnene eller børnebørnene))) kan fylde os - gribe os og berige os og begejstre os (beÅNDE os) - HENRYKKE og FORRYKKE OS - bringe os i EKSTASE - i en slags VANVID - guddommelig vanvid.

"Vanvid [er] skønnere end fornuft ifølge de gamles vidnesbyrd, eftersom vanviddet kommer fra guderne, mens fornuften er menneskeværk" siger Platon.

⚽🏃

HENRYKKELSENS og EKSTASENS og GLÆDENS MESTER er PAULUS - den VITALE FLOW SPIRITUALITET er takket være PAULUS blevet kristendommens DNA eller ESSENS og musik og sang er HENRYKKELSENS og EKSTASENS - denne JUBEL og KRAFT's rette udtryk:

Paulus: Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.

Paulus: lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren.

At vi tør GLÆDES - at vi tør EKSTASEN - GLÆDEN JUBELEN og VANVIDDET - at vi tør EKSTASEN FORRYKKELSEN HENRYKKELSEN - at vi ikke er bange for at blive os selv løs og fri - løse og frie af os selv - for en stund glemme os selv - og i en HENRYKKELSENS EKSTASE og VANVID lade os GRIBE og BESÆTTE af noget ⚽ og nogen ❤️💕 kæresten fx - JA DETTE MÅ VI TAKKE PAULUS FOR - at vores SPIRITUALITET og KIRKELIV eller GUDSTJENESTE LIV - er så livskraftig og livsduelig og VITAL.

At vi tør GLÆDES - at vi tør EKSTASEN - VANVIDDET - at vi tør HENRYKKELSEN - at vi ikke er bange for at blive os selv løs og fri - løse og frie af os selv - for en stund glemme os selv - og i en HENRYKKELSENS EKSTASE og VANVID lade os GRIBE og BESÆTTE af noget andet ⚽ eller naturen - musik - arbejde - studier og nogen anden ❤️💕 kæresten - børnene - venner - de udstødte fx, ja hvad er dette lig med?

At vi lever helhjertet - kreativ engageret. Og graver vores talenter op fra jorden - fra det ubevidste - realiserer vores evner og talenter - potentialer.


Det mest vitale væsen af alle er det væsen der kan blive sig selv fri og løs, fri og løs af sig selv for at lade sig gribe af noget andet (lade sig OPSLUGE og ENGAGERE) ⚽ (fodbold - arbejde - eller forskning = studier - naturen - musik) eller nogen anden 💕❤️ kæresten eller vennerne eller børnene eller de unge og smukke = fremtiden.

Depression er iøvrigt ikke at kunne blive sig selv løs og fri i en EKSTASENS - GLÆDENS: HENRYKKELSE og FORRYKKELSE = VANVID - GUDDOMMELIG VANVID. Også derfor jeg påstår PAULUS er den vigtigste psykiater nogensinde der har eksisteret.



Hans-Kristian Hindkjær mener du virkelig at du spot on har fanget hvad det vil sige at KIRKE i verden - være KIRKE i verden, hvad det er der kendetegner det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET?? Den Paulinske FLOW SPIRITUALITET - KREATIVITETENS FLOW SPIRITUALITET.

JA!

Der godt nok nogle teologer på borgen, universiteterne, der får sig et chok og bliver væltet omkuld, ikke?

JO!

Sådan er det altid når nye tværvidenskabelige erkendelser og forståelser skal kæmpe sig vej frem til anerkendelse. Det er chokerende da det strider imod de gældende paradigmer - men om det nye må anerkendes afgøres af hvor enkelt og smukt det er men ikke mindst hvor mange nye brikker der falder på plads i det puzzlespil det er at forstå hvordan tingene hænger sammen.

💕⚽🏃🥰😜



At vi tør GLÆDES - at vi tør EKSTASEN - VANVIDDET - at vi tør HENRYKKELSEN - at vi ikke er bange for at blive os selv løs og fri - løse og frie af os selv - for en stund glemme os selv - og i en HENRYKKELSENS EKSTASE og VANVID lade os GRIBE og BESÆTTE af noget andet ⚽ eller naturen - musik - arbejde - studier og nogen anden ❤️💕 kæresten - børnene - venner - de udstødte fx, ja hvad er dette lig med?

Jo det er lig med at kunne ELSKE igen lig med AT LEVE

Jeg elsker derfor er jeg

Jeg er i HENRYKKELSENS ENGAGEMENT fordybelse og selvforglemmende grebethed og opslugthed derfor er jeg - derfor lever jeg (nærværende mig selv mit kald min opgave min mission men fraværende NU'et der ikke ænses)

Dette er EVANGELIET og KERYGMAET - fanfare kerygmaet - hvordan det poetisk råbes ud i verden finder vi hos Paulus og Hans-Kristian Hindkjær.

Det er det nye ind i verden:

Begivenheden KRISTUS, den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der betyder KIRKE.

Fyldt med en HENRYKKELSENS EKSTASE der betyder HEALING og er lig med FORLØSNING, forløsning fra sygdom depression og synd (dårlige vaner) forløsningen fra os selv - dette i en HENRYKKELSENS EKSTASE at kunne blive frie og løse af os for at noget andet (arbejde og opgaveløsning) eller nogen anden børnene kæresten venner eleverne eller klienterne kan gribe os opsluge os engagere os.


-0-0-0-

SELVFORGLEMMELSENS FORDYBELSE OPSLUGTHED og ENGAGEMENT.

Der bunder i vores EKSTATISKE EVNER og VITALITET til at kunne blive løse og frie af os selv - ekstatisk at kunne være ude af sig selv for at noget andet kan være inde - for at noget andet eller nogen anden kan gribe os besætte os og opsluge os. Noget andet er et arbejde et projekt en opgaveløsning et studie. Nogen anden er børn kæresten venner eleverne eller klienten vores kunder - dem vi skal hjælpe.


-0-0-0-

-0-0-0-

-0-0-0-

Hvad er lix tallet for det her indlæg?

Lix tal - beregner

Dit lixtal er 68


>54 - over 54: Meget svær

Din tekst er meget svær at læse, fordi den har et meget højt lixtal. Hvis ikke den er forbeholdt lovtekster eller akademisk faglitteratur, bør du arbejde på at få lixtallet ned. Det gør du ved at skrive kortere sætninger, mindske antal lange ord samt bruge overskrifter og punkttegn.

-0-0-0-

Om tekster og lixtallet

>54 - over 54: Meget svær tekst

45-54: Svær tekst

35-44: Middelsvær tekst

25-34: Let tekst

<25: Meget let tekst


Lavt lix tal giver læsbare tekster
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38700 - 08/02/2023 11:06 Re: Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Paulus's FLOW SPIRITUALITET

GUD HELLIGÅNDENS EKSTATISKE I KRISTUS ENTUSIASME FLOW SPIRITUALITET - KREATIVITETENS ENGAGEMENT SPIRITUALITET


Er så absolut et ganske usædvanligt indlæg der burde vække stor opsigt

Men ingen reagerer - det er at kaste perler for svin

Det indlæg ville kunne vinde en nobel pris i teologi og ny Paulus forståelse



Du skal ikke skrive så fantastiske indlæg HansKrist her på Trosfrihed - dine tanker hører til i den akademiske verden


Det er poetisk i lige så høj grad som det er videnskabeligt klogt og vis.

Det er chokerende nytænkning - da det er et opgør med det asketiske kristne fromhedsliv

Du burde finpudse og blueprinte dine tanker gennem måske 7 indlæg om din Paulus og kristendoms forståelse

Paulus's FLOW SPIRITUALITET kunne være 1 af de 7 essays

Din forståelse TRO TROEN i en Ny Testamentlig paulinsk sammenhæng et andet kapitel eller essays

Paulus som GNOSTIKER og Jung kunne være et tredje essays


GUD HELLIGÅNDENs NY VÆREN og VIRKELIGHED - hendes mange FRUGTER og GAVER og GNOSIS om GUDS VISDOM KRISTUS og DOXA (vores HIMMELSKE HERLIGHEDS LEGEME) et fjerde essays

havde jeg tiden nu kunne jeg komme på flere essays som jeg har forstanden og forståelsen og den spirituelle erfaring til at kunne skrive

Nå jeg må løbe
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38705 - 08/02/2023 22:55 Re: Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Løb nu ikke for langt væk ler blinker halvfuld Hvem kan følge med dig? Hvorfor var de efter Jesus...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Jeg skal nok finde sandheden...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#38713 - 09/02/2023 09:14 Re: Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Gerth du skriver:

Hans Antikrist.


-0-0-0-0-

Hvis der er noget jeg ikke er så er det Antikrist

Min TRO er KRISTUS TRO - min spiritualitet er "i KRISTUS" SPIRITUALITET eller SPIRIT CHRISTOLOGY.

Jeg hævder at kristendommen er grundlagt på Begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de kristne menigheder fællesskaber og samfund og KIRKEN.

At vi har GUD HELLIGÅNDEN i KRISTUS - i inkarnationen betyder et mere messiansk stabilt solidt konsolideret forhold til GUD HELLIGÅNDEN - der nu er mindre flygtigt. Ja i KRISTUS har vi hele Guddomsfylden i kød og blod og derfor også HELLIGÅNDEN som vores legeme udgør templet for.

HansKrist er den eneste der har en klar og tydelig SPIRIT KRISTOLOGI - og KRISTOLOGISK ANTROPOLOGI.

Så betegnelsen 'Hans Antikrist' er så misvisende som noget kan være.

Folk er selvfølgelig ofte misundelig på min dybe forståelse kristendommen (Arne fx og især ateisterne) og andre bliver chokeret og føler sig provokeret, som Bibelfundamentalisterne og de kirke dogmatiske teologer.


-0-0-0-

-0-0-0-

-0-0-0-


Citat:
Gerth:

Hans Antikrist er også velkommen til original hyldest skriveri af ´lov´ sang i OPLYSTHED om ikke Gud og Kristus men istedet Det guddommelige og Frelserskikkelsen.



"om ikke Gud og Kristus men istedet Det guddommelige og Frelserskikkelsen"

I Kristus - i inkarnationen Guds Kærlighed KRISTUS - det GUDS NÅDES KRAFTVÆRK VI ER I KRISTUS qua GUD HELLIGÅNDENS VIDUNDERLIGE FORUNDERLIGE GERNINGER MED OS - har vi vores frelse og frelser.

Så du får mig ikke til at skrive et "original hyldest skriveri af ´lov´ sang" om det guddommelige og Frelserskikkelsen hvor GUD og KRISTUS eller Begivenheden KRISTUS er udelukket.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38718 - 09/02/2023 10:13 Re: Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Nå, men kald mig bare autistisk skizofren og værre, men pludseligt mærker jeg altså bare mere end nogensinde før en trang til åndeligt arbejde!



Det forstår jeg godt - åndeligt arbejde hjælper dig - gør noget godt for dig.

Og du vil også gerne skrive om forholdet - hvilket jo er tydeligt for enhver.

Du skal have udarbejdet en måde seriøst at kunne være beskæftiget med åndeligt arbejde uden at du kommer til at kede dig - fordi jeg tror det er når du begynder at kede dig at du begynder at drikke lidt for meget og du begynder at være optaget af sex udenom kærlighed og mening.

Du skal have mere styr på dig selv og dine psykiske vanskeligheder udfordringer. Du skal være på vagt overfor hvor det er det går galt for dig. Så måske du skal have lidt hjælp.

Så du/vi og dine kontakt personer - og din psykiater hvis du har en sådan - vi skal have udarbejdet en handlingsplan for dig - hvordan du kan arbejde med det åndelige uden at du pludselig begynder at kede dig og slår dig på flasken og bliver besat af sex udenom kærlighed og dybere mening.

Udfordringen og opgaven med åndeligt arbejde skal virkelig være et ubetinget anliggende af ultimativ betydning for dig. Ja du skal mene det - endda så meget at du er parat til at prioritere dette som noget af det vigtigste af alt i dit liv - ihvertfald så meget at du tør sætte en målrettet kurs mod hvordan du seriøst kan udvikle dig hen imod et menneske der har god styr på at arbejde med de åndelige spørgsmål.


-0-0-0-

Du har allerede vist dine kommunale kontakt personer igennem dit "Cafe Oplysthed Projekt" at åndeligt arbejde står dit hjerte nær og interessere dit hoved - din forstand.

Men du har også afsløret personlige vanskeligheder - at du har nogle psykiske udfordringer - der gør at du falder i et sort hul med for meget alkohol og nok for lidt søvn og alt for stor optagethed af dyrisk sex - sex uden mening og uden kærlighed og forelskelse.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 21 < 1 2 ... 18 19 20 21 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk