annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 42 < 1 2 3 4 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38690 - 07/02/2023 14:50 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hverken Arne eller Tikka forstod hvad jeg mente da jeg sagde til Arne at han skulle huske at feje for egen dør. Så vi tar den lige igen


Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind. Den gør intet usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag. Paulus 1 Kor 13

Hvortil Arne skriver:

"Det kunne være skønt, om de ord også satte deres præg på indlæggene her i Trosfrihed.dk" citat slut


Dertil siger jeg: "fej for egen dør Arne".

Da du konstant bærer nag og du søger dig selv uafbrudt - du magter ikke at skænke andre opmærksomhed end dig selv.


Derudover har du en lusket skjult ondskabsfuld dagsorden - hvilket ej heller stemmer overens med hvad kærligheden dækker over.


-0-0-0-0-


Noget andet sjovt er at når fanden stiller træskoene så går han i kloster. Vi må sørme sige efter mange års bandbuller og vulgære angreb på Paulus - der har fået skyld for inkvisitionen og korstogene og dogmatisk kristendom så bliver han pludselig omfavnet af en mand der påstod der intet stod om at være i KRISTUS hos Paulus.


Citat:
Arne:

Du bruger ord fra Paulus til at begrunde hans udbredelse af kristendom.
Meget lignende ord kan man finde i ord fra Muhammed.


Fælles for dem er jo, at de opkaster sig til - og lykkes med at være - religiøse ledere, der kun tolererer deres egen tro.

En følge af de to er jo bl.m.a. korstogene og Islamisk Stat. Islam udvikler sig jo ca. 700 senere end kristendommen.

Det ligner - i mine øjne - mere noget diktatorisk menneskeligt end noget langt højere guddommeligt trist


Uden Paulus havde der ikke været de kristnes korstog!
Vil du benægte dét?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38691 - 07/02/2023 16:04 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Det er umuligt for mig at blive uenig med dig her blinker
Og tillige fryder jeg mig over, så tæt Paulus' "spejlet" og "sløret" er på Rumi's "tegnet" og "sløret" smiler

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#38692 - 07/02/2023 16:15 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg ser, at Hanskrist her ikke forholder sig til Paulus, men i stedet alene fokuserer på "at feje for min dør".
Og her har han jo travlt - sådan som han "ser syner" - i sin - synes jeg - noget mærkværdige "paulinske kærlighed" blinker

M.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#38693 - 07/02/2023 16:34 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Det er da præcist det jeg gør


Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild, den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind. Den gør intet usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag. Paulus 1 Kor 13

Hvortil Arne skriver:

"Det kunne være skønt, om de ord også satte deres præg på indlæggene her i Trosfrihed.dk" citat slut

Ja det ville fandeme være skønt hvis Arne fejede for egen dør - prøvede at leve op til hvad Paulus skriver - før fromme ønsker


Ikke at bære nag og ikke at søge sit eget (sig selv hele tiden)


-0-0-0-


Det kniber godt nok gevaldigt for dig at forstå

Som du ej heller kan huske mere hvordan du har udspydet den ene bandbuller efter den næste i retning af Paulus der var skyld i inkvisitionen og dogmatisk kristendom og korstogene

Men nu fanden er blevet gammel og er ved at stille træskoene går han i kloster - går han Paulus imøde med åbne arme - det er til at brække sig over og om kort tid skal vi høre hvordan Arne aldrig har sagt noget negativt om Paulus (ja hvilket allerede har lydt fra manden der ikke husker noget som helst)

Manden er fuldstændig utilregnelig overfor os andre - men når han ikke husker noget længere er han jo slet ikke klar over hvordan hans skriverier igennem årene overhovedet ikke hænger sammen

Manden er jo pga manglende hukommelse lykkelig uvidende om at hans snak overhovedet ikke hænger sammen

Kunne vi spørge manden om i hvilken kontekst og sammenhæng 1 Kor 13 skrives - hvad er det Paulus har været inde på der munder ud i det verdensberømte 1 Kor kapitel 13
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38694 - 07/02/2023 16:46 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist er tålmodig, Hanskrist er mild, han misunder ikke, han praler ikke, bilder sig ikke noget ind. Han gør intet usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag.
Arne blinker
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 42 < 1 2 3 4 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk