annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 42 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38749 - 11/02/2023 17:27 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
Fej for egen dør mand - om nogen så har du haft utallige grove infame ondskabsfulde angreb og insinueret nogle uhyrligheder om mig og min person utallige gange.
Mit svar:
Den påstand genkender jeg ikke.
Hvad er det for "angreb" på og "uhyrligheder" om dig og din person, du mener, jeg har begået?

Arne.

Top Svar Citer
#38751 - 12/02/2023 12:46 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg venter spændt på dit svar.
Der er jo masser af tilfælde, hvor du har angrebet mig som menneske, og hvor jeg har følt mig fristet til at svare igen, men jeg mener ikke nogen sinde at have ladet mig synke ned på sådan et personfnidder-niveau.
Arne.
Top Svar Citer
#38758 - 13/02/2023 11:28 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Der er jo masser af tilfælde, hvor du har angrebet mig som menneske, og hvor jeg har følt mig fristet til at svare igen, men jeg mener ikke nogen sinde at have ladet mig synke ned på sådan et personfnidder-niveau



Jo du har insinueret forfærdelige ting om mig.

Vores problemer opstår når du pludselig nægter at læse mine svar med argumentation, på spørgsmål du har stillet mig.

Jeg ønsker ikke nødvendigvis du skal være enig med mig - men at du forholder dig til min argumentation og mit svar.

Jeg skal vide om du har læst og forstået hvad jeg har skrevet.


Hvad gør du? Jo gang på gang skriver du blot det er svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver. Dette har du gjort stort set hver eneste gang. Og det er jo ikke debat værdig at du slet ikke forholder dig til min argumentation og svar på dine spørgsmål.


Vi har en teologi studerende der er oppe i eksamen i Paulus.

Den studerende siger:

Det er svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver.

Læreren og censor kan selvfølgelig overhovedet ikke belønne et sådant svar og hjælpes den studerende ikke på vej er han dumpet med et brag.

Læreren der gerne vil have sin studerende til at bestå, at du siger Paulus Breve er "svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver" må du argumentere for, kunne føre en argumentation for - da Paulus Breve er de skrifter der har haft den største appel til mennesker igennem 2000 år og som er det religiøse grundlag for vores moderne vestlige kultur - ingen har formet os moderne mennesker som Paulus har. Og når du siger det er svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver - ja så skal du virkelig op af stolen og kunne føre en argumentation herfor.



Ellers er du dumpet med et brag. Og kan du ikke føre en rimelig argumentation må du trække din påstand tilbage.


Nøjagtig sådan har du opført dig overfor mig i 20 år - du har aldrig bearbejdet = læst mine tekster - vist mig at du har læst min argumentation - blot siger du mine svar på dine spørgsmål er

Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver.

Al balladen mellem os to skyldes alene dette forhold.

Hvorfor du er bange for mine svar og min argumentation aner jeg ikke - men det skyldes vel at du ikke magter at gå ombord i og forholde dig tænkende til mine svar og argumentation, for havde du magtet det havde du vel gjort det. Men så må du vise mig hvor det er for svært for dig at følge min argumentation og så tar vi den derfra.

Iøvrigt aner jeg ej heller overhovedet om du har læst mine svar og argumentation - du behandler nemlig aldrig det principielle væsentligste substantielle i mine svar.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38759 - 13/02/2023 12:42 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du svarer mig på mit spørgsmål:
Citat:
Hvad er det for "angreb" på og "uhyrligheder" om dig og din person, du mener, jeg har begået?
dette:
Citat:
Jo du har insinueret forfærdelige ting om mig.
men du nævner ikke en eneste insinution af dig som menneske!

Derimod er du utilfreds med, at jeg ærligt fortæller, hvad jeg oplever, når jeg læser, hvad du skriver om din tro.
Men jeg vil ikke - og skal ikke - lyve blot for at behage dig.

Og hvad dialog angår, er det min gode ret at opgive fortsættelse i situationer, hvor jeg finder den håbløs.

Jeg har aldrig karakteriseret dig som menneske - uanset hvor meget du - udokumenteret - påstår det.
Dette i modsætning til dig, der bl.m.a. kalder mig ondskabsfuld og idiot blinker

Arne.
Top Svar Citer
#38760 - 13/02/2023 13:08 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Derimod er du utilfreds med, at jeg ærligt fortæller, hvad jeg oplever, når jeg læser, hvad du skriver om din tro.
Men jeg vil ikke - og skal ikke - lyve blot for at behage dig.


Vi er jo ikke pattebørn der bare sige hvad du skriver er:

"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver".

Ikke engang på HF niveau er afsluttende folkeskole niveau ville du kunne bestå en eksamen hvis du sagde sådan.

Allerede i første klasse begynder vi at lære at sådan kan man ikke svare og så begå sig i verden.

At du som voksen mand godkender med din egen samvittighed at du falder ned på små børns niveau er jo skræmmende.

Hvad vil du på en debat side hvis du stadig gylper og ikke er renlig som pattebørn.

Du kan ikke som voksen mand indenfor normal området i forstand intelligens skrive:

"Svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver".

At du selv godkender dette som værdig måde at debattere på viser at du simpelthen er barnlig.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 42 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk