1
registreret Arne Thomsen
22
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#38584 - 26/01/2023 23:31
Re: Hvis et menneske mister TROEN
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hanskrist. Kristendommens synder, såsom korstog, den spanske inkvisition, 30-års krigen o.m.a. ville ikke have været der, hvis der ikke var en kristendom. Og der ville ikke være en kristendom, hvis der ikke havde været en Paulus. At forsøge at pådutte mig, at jeg dermed pålægger Paulus ansvaret for kristendommens synder gennem tiderne, synes jeg, er en syg tankegang. Ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg og kærlighed er den i hvert fald ikke præget af Og dialog med dig er for mig tydeligvis spild af tid
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#38586 - 27/01/2023 15:56
|
veteran
|
|
|
|
|
Svar
|
|
|
#38588 - 27/01/2023 17:30
|
veteran
|
|
|
Hanskrist. Du skrev om bl.a. mig i denne tråd #38581 - 26/01/2023 21:32:
Mange er af den opfattelse at det er Paulus (fx vores egen Arne med flere tidligere debattører) der står bag Kirkens Trosbekendelser dogmatisme og bibelfundamentalisme også måske - men der findes ikke skyggen af sådan noget hos Paulus - ja han afviser det endda sort på hvidt.
Og jeg svarede:
Løgn - i hvert fald for mit vedkommende - igen! Og at det fortsat er løgn, hvad du her skriver om mig, forsøger du at snakke dig fra.
At du dermed gør dig selv til grin, er du åbenbart ikke opmærksom på. Dette skrevet til dig i et forsøg på at hjælpe dig til fornuft. Men jeg gætter, at du fortsat "digter videre"
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|