annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 12433992
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2225030
Et andet syn 1898779
Jesu ord 1462082
Den Evige Filosofi 1266539
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 219 gæster og 115 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 25 af 25 < 1 2 ... 23 24 25
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38717 - 09/02/2023 10:05 Re: Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Øv, Hvor selvfølgeligt sex, usund livstil og alkohol virker ikke det vigtigste! pifter

Men Hans K synes du åndeligt, at jeg istedet for fri sex bør fortsætte helt uden fysisk kropskontakt med folk?

Redigeret af Gerth (09/02/2023 10:10)
#38718 - 09/02/2023 10:13 Re: Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Nå, men kald mig bare autistisk skizofren og værre, men pludseligt mærker jeg altså bare mere end nogensinde før en trang til åndeligt arbejde!

Det forstår jeg godt - åndeligt arbejde hjælper dig - gør noget godt for dig.

Og du vil også gerne skrive om forholdet - hvilket jo er tydeligt for enhver.

Du skal have udarbejdet en måde seriøst at kunne være beskæftiget med åndeligt arbejde uden at du kommer til at kede dig - fordi jeg tror det er når du begynder at kede dig at du begynder at drikke lidt for meget og du begynder at være optaget af sex udenom kærlighed og mening.

Du skal have mere styr på dig selv og dine psykiske vanskeligheder udfordringer. Du skal være på vagt overfor hvor det er det går galt for dig. Så måske du skal have lidt hjælp.

Så du/vi og dine kontakt personer - og din psykiater hvis du har en sådan - vi skal have udarbejdet en handlingsplan for dig - hvordan du kan arbejde med det åndelige uden at du pludselig begynder at kede dig og slår dig på flasken og bliver besat af sex udenom kærlighed og dybere mening.

Udfordringen og opgaven med åndeligt arbejde skal virkelig være et ubetinget anliggende af ultimativ betydning for dig. Ja du skal mene det - endda så meget at du er parat til at prioritere dette som noget af det vigtigste af alt i dit liv - ihvertfald så meget at du tør sætte en målrettet kurs mod hvordan du seriøst kan udvikle dig hen imod et menneske der har god styr på at arbejde med de åndelige spørgsmål.

-0-0-0-

Du har allerede vist dine kommunale kontakt personer igennem dit "Cafe Oplysthed Projekt" at åndeligt arbejde står dit hjerte nær og interessere dit hoved - din forstand.

Men du har også afsløret personlige vanskeligheder - at du har nogle psykiske udfordringer - der gør at du falder i et sort hul med for meget alkohol og nok for lidt søvn og alt for stor optagethed af dyrisk sex - sex uden mening og uden kærlighed og forelskelse.
#38719 - 09/02/2023 10:30 Re: Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
Jeg er jo ikke kristen, så...

Du lyder ligesom ´clarks´ inspirerende vejledning: "Udfordringen og opgaven med åndeligt arbejde skal virkelig være et ubetinget anliggende af ultimativ betydning for dig. Ja du skal mene det - endda så meget at du er parat til at prioritere dette som noget af det vigtigste af alt i dit liv - ihvertfald så meget at du tør sætte en målrettet kurs mod hvordan du seriøst kan udvikle dig hen imod et menneske der har god styr på at arbejde med de åndelige spørgsmål." Desværre en medfølgende p.t. ´kamp´ - Selvopofrelsen?

Der er noget medmenneskeligt ved dine ord fortid og nutid ved jeg, men fremtiden? ja, Hvem gider kram, kæl, nus, og berøring med mig, men måske dette også kræver min åndeligt åbenhed... Men, de kan måske ikke li min uerfarenhed om dette ?

Redigeret af Gerth (09/02/2023 10:42)
#38720 - 09/02/2023 10:48 Re: Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Læs mit forrige indlæg igen - i slutningen er der blevet tilføjet noget du bør læse - de sidste to afsnit drejer det sig om.

-0-0-0-

Citat:
Gerth:

Jeg er jo ikke kristen

Nu taler du nøjagtig lige så skråsikkert dumt som Tikka og Arne gør i jeres store usikkerhed og egoistiske selvhævdelse - hvor I vil udarbejde jeres egne tanker og ideer om Gud og det guddommelige i stedet for i KRISTUS at tage imod at Gud nu er kommet os nær som VIRKELIGHED .

I tre, dig Gerth og Arne og Tikka, må lære at forstå at det ikke er jeres tanker om Gud og det guddommelige det drejer sig om - hvor I sætter Gud og det guddommelige på plads - den plads I mener det skal have og kun må have (Arne har smidt Gud væk og ud af menneskets liv og Tikka siger der i Bibelen slet ikke bliver talt om den virkelige Gud da den Gud jøderne og de kristne har er HJERNESPIND og Gud derfor kun findes i New Age Buddhismen - at mennesket kan bevidstheds udvikle og frelse sig selv udenom INKARNATIONS BEGIVENHEDEN GUDS KÆRLIGHED KRISTUS - GUD HELLIGÅNDENS VIDUNDERLIGE FORUNDERLIGE GERNINGER MED OS.

Vigtigt at forstå er at vi skal have Gud med ombord i vores liv - så vi i et dynamisk kreativt SPIRITUELT samarbejde med GUD i KRISTUS udvikler os.

Jeres forlegenhed overfor kristendommen der er Gud som virkelighed i vores liv må I alle tre se om I kan vokse fra.

Citat:
Gerth:

Der er noget medmenneskeligt ved dine ord fortid og nutid ved jeg, men fremtiden? ja, Hvem gider kram, kæl, nus, og berøring med mig, men måske dette også kræver min åndeligt åbenhed... Men, de kan måske ikke li min uerfarenhed om dette ?

Du skal ikke blive så DESPERAT omkring det spørgsmål med at du opfatter og føler dig selv seksuelt uerfaren og du tror dette er jordens undergang for dig.

Få nu en rolig afslappet holdning til det spørgsmål i dit liv. Her skal du ikke forecere noget frem.

Du vil igennem at du tager åndeligt arbejde seriøst op i dit liv få den selvrespekt og det selvværd der er nødvendigt for at du kan blive forelsket og møde kærligheden i et andet menneske, hvor også jeres kærlighed på et tidspunkt i forelskelses processen får et seksuelt udtryk.

Det skal helst ske naturligt ellers må du henvende dig på Sexologisk Klinik på Odense Sygehus og bede om terapi fordi du gerne vil have hjælp til at komme videre i livet - hjælp til at komme over din seksuelle jomfruelighed - uerfarenhed.
#38721 - 09/02/2023 11:53 Re: Paulus's FLOW SPIRITUALITET [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
veteran
Jeg håber, at civilisationens kultur videreudvikles med ikke ligesom film abernes´-dæmon-satan-mutant planet men istedet Gudemennesket...
P.t. ingen officielt tør teste mig.

Redigeret af Gerth (09/02/2023 11:55)
Side 25 af 25 < 1 2 ... 23 24 25

Seneste indlæg
Studiekredsen...
af Hanskrist
03/12/2023 20:04
Den store reformation...
af ABC
02/12/2023 17:03
HansKrist's chat med AI CHAT
af Hanskrist
02/12/2023 15:09
Videregivelse af hemmeligheder
af ABC
01/12/2023 18:30
Skal folkekirken fornyes...
af ABC
30/11/2023 21:18
Nyheder fra DR
Filippinsk politi undersøger mindst to ..
04/12/2023 06:02
Vejdirektoratet: Kør hjemmefra i god ti..
04/12/2023 04:53
11 vandrere fundet døde efter vulkanudb..
04/12/2023 04:31
Venezuela stemmer ja til at annektere de..
04/12/2023 04:15
Kina beskylder amerikansk krigsskib for ..
04/12/2023 03:42
Nyheder fra Religion.dk