annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 179 gæster og 22 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#38350 - 10/01/2023 02:25 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Hvordan opfatter du det fuldkomne Kristi genkomst


= når KRISTUS er blevet alt i alle


SÃ¥ er vi fremme ved Guds Riget

Alle i KRISTUS tager allerede nu del deri - Guds Rige er allerede inde i os og endda til tider iblandt os
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38361 - 11/01/2023 18:34 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg har skrevet, at jeg ikke forstår dig, men om andre gør, har jeg jo ingen muligheder for at vide noget om - og mener jeg heller ikke nogen sinde at have skrevet,
Skulle du kunne finde en sådan udtalelse fra mig noget steds, da vis mig den, og jeg vil tilbagekalde den, men vis mig den først - dog måske kan jeg på et tidspunkt have skrevet, at ingen på Trosfrihed.dk p.t. synes at forstå dig, hvilket vel også har været korrekt.


Jeg har fundet masser af steder endda for nylig.

Men når jeg fortæller dig om min livlige debat på Trosfrihed og også private korrespondance med Kræn-p og ALH (Anne) og lidt Disciple og Fl Vang og ja hvad Kristeligt Dagblads Internet redaktør fortalte mig --- hvorfor tager du så ikke disse ord til dig?

Min samvittighed ville straks reagerer og sige, ja det husker jeg godt hvor livlig en debat I havde med hinanden og når du siger du også havde privat korrespondance med dem så gi'r det jo sig selv I har noget væsentligt at samtale om. Så HansKrist retfærdigvis skal siges at der bestemt er nogen der forstår dig.


Hvor mange er vi på Trosfrihed og hvor mange af de få vi er, tør lige som blande sig og komme mig til forsvar, Thomas har gjort og Jan ABC nu her og Gerth lidt.

Så når du efterlyser en reaktion og der ingen kommer tror jeg intet vi kan uddrage konkludere deraf.

Jeg har da skrevet med flere professorer og teologer og filosoffer og de ville næppe kommunikere med mig hvis de følte hvad jeg skrev ingen mening gav eller var uforståeligt snak.

Jeg ved hvad jeg skriver gi'r god mening ihvertfald hos folk der står fagligt stærkt.


-0-0-0-0-

-0-0-0-0-

-0-0-0-0-


Prøv lige at læse de to citater (stor skrift) af Richard Rohr og Rudolf Otto - og overvej lige at hvad de skriver jo præcist er hvad HansKrist også har præsenteret os for gennem årene her på Trosfrihed.

Jeg er jo i rystende grad på linje med dem.

Vidste faktisk ikke før i forgårs at Richard Rohr var fuldstændig på linje med min egen Paulus forståelse.



Richard Rohr:

Paulus er en provokation for enhver kirkekristendom og samtidig dens chance for en troværdig spiritualitet i nuet. Det mener Richard Rohr. Han befrier Paulus fra de fordrejede billeder: apostlen fremstår hverken som en forfalskning af Jesu budskab, eller hvert af hans ord er hugget i sten. For den amerikanske mystikekspert og bestsellerforfatter tog Paulus budskabet om Jesus op på en revolutionær måde: Det handler om en religion, der ikke handler om moral og lov, men om den mystiske oplevelse af kærlighed

Rudolf Otto om Luther:

Troen er endvidere den 'mægtige skabende ting' i os og den stærkeste affekt, nærmest beslægtet med den græske 'begejstring' Den overtager endda alle de funktioner, som alle 'entusiaster' fra Paulus og fremefter har tillagt 'Ånden'; for det er 'tro', der forvandler os indadtil og bringer os frem på ny.


-0-0-0-

-0-0-0-

Når man påtænker hvor nærmest overdreven imødekommende du er overfor alle andre virker det meget påfaldende hvor negativ en agenda du har overfor mig - såvel som du konstant bevidst ignorerer de svar jeg samvittighedsfuldt har givet dig på dine spørgsmål.

Dette virker meget meget underligt og ja udspekuleret ondskabsfuld.

Ingen mennesker ville først igen og igen stille manden et spørgsmål og så bagefter at have modtaget svaret overhovedet ikke forholde sig til noget som helst af svaret.

Anne ALH og Fl Vang og Kræn-p de gennemgik minutiøst hvert eneste argumentation og afsnit. Gav ris og ros og kommenterede videre på det.

Du gør nøjagtig som Simon og Bjørn - du nægter at forholde dig tekstnært. Altså til hvad jeg skriver. Og det er jo såre simpelt, man tager et kopi og fortæller hvordan man har opfattet det skrevne og så gir man ris og ros.

Og da ihvertfald hvis det er svar på et af dine spørgsmål, så skal du selvfølgelig være der ellers giver det overhovedet ingen mening at du spørger.

Nå jeg overlever nok - nu har jeg overlevet din meget tydelige negative særbehandling mig (set i forhold til hvordan du behandler alle andre debattører) i 20 år, så jeg klarer det nok også ud i al fremtid.

Det der er morsomt er når du møder mine tanker hos andre så er det ikke svulstige intetsigende tomme ord. Det har jeg ofte moret mig over.



NÅ MEN UNDER ALLE OMSTÆNDIGHEDER SKAL JEG OG VI ALLESAMMEN VIDERE
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38386 - 12/01/2023 06:34 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Du om Kristi genkomst: "når KRISTUS er blevet alt i alle...Så er vi fremme ved Guds Riget."

Ifølge min opfattelse af Biblen forlyder det anderledes, at Gud selv bliver til alt i mennesket -


NÃ¥r KRISTUS er blevet alt i alle er Gud blevet alt i alle.

1 Kor 15,28 står der: "for at Gud kan være alt i alle". I Kolossenser brevet 3,11 står der "men KRISTUS kan være alt i alle".


Men Gudsriget aktualiseres realiseres virkeliggøres igennem KRISTUS, at vi iklæder os KRISTUS, at KRISTUS bliver alt i alle (for så er GUD alt i alle). Dette er selve kristendommen i en nøddeskal og derfor Jesus er KRISTUS for os.

Men vi er alle sammen "KRISTUS MENNESKER" (os der har iklædt os KRISTUS og derfor er i KRISTUS og KRISTUS er i os) som de NYE SKABNINGER vi er i KRISTUS.

Som Adam og Eva er det/de første menneske til en hel "slægt" er JESUS KRISTUS det første ÅNDELIGE HIMMELSKE menneske til en hel ny "slægt" på jorden.


Citat:
»Det første menneske, Adam, blev en levende sjæl,« den sidste Adam blev en ånd, der gør levende. Men det åndelige legeme er ikke det første, det er det sjælelige, dernæst kommer det åndelige. Det første menneske var af jord, jordisk, det andet menneske er fra himlen. Som det jordiske menneske var, sådan er også de jordiske, og som det himmelske menneske er, sådan skal også de himmelske blive. Og ligesom vi har båret det jordiske menneskes billede, skal vi også bære det himmelske menneskes billede.



I KRISTUS er vi Nye Skabninger

I KRISTUS bærer vi det himmelske menneskes billede - som vi formes i overensstemmelse med.

vort borgerskab er i himlene; derfra venter vi også Herren Jesus Kristus som frelser. Han skal forvandle vort fornedrede legeme og give det skikkelse som hans herliggjorte legeme med den kraft, hvormed han kan underlægge sig alt.

I KRISTUS bliver vi forvandlet - vores fornedrede legeme bliver forvandlet og får SKIKKELSE som KRISTI HERLIGGJORTE LEGEME med den KRAFT fra Gud hvormed han kan underlægge sig alt.

I KRISTUS er vi iklædt GUDS KRAFTFULDE HIMMELSKE SKØNNE HERLIGHEDS LEGEME i al sin STRÅLEGLANS lig den brændende tornebusk dragt eller klædning. Vi er LYSETS BØRN eller børn af LYSET. Vi er ikke måne mennesker længere men SOL MENNESKER eller STJERNE MENNESKER.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38389 - 12/01/2023 11:08 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Nej behov er helt naturlige

Jesus bliver vred han græder og han tørster


Den faste akse, som den kristne tanke drejer om, er forestillingen om en uopløselig forbindelse mellem sjæl og legeme. "Sjæl" og "legeme" eller "stof" i ordenes moderne betydning opfattes ikke som modsætninger. "Sjælen", forstået i den moderne SPIRITUALITETs sammensatte betydning, det vil sige som betegnende på een gang tanken, psyken og selve livsprincippet, er i den konkrete existens støbt sammen med legemet.
Når dette hele trækker i modsat retning af menneskets kald til overnaturligt liv, kalder kristendommen denne tyngde for kødet og betegner herved såvel sjælens som sansernes nedadsøgende tilbøjelighed; stræber den eksistentielle helhed derimod mod Gud, så samarbejder legeme og sjæl på Åndens herredømme, på Guds Rige, ikke på et åndeligt luftkastel.
Emmanuel Mounier "Personalismen" side 18.



Mennesket er ikke blot et naturvæsen - det er et menneskeligt naturvæsen. Så der er en menneskelig måde at forvalte og tilfredsstille vores naturlige behov på. Hvilket ses tydeligst i kærlighedslivet - hvor den menneskelige måde at få opfyldt vores seksuelle behov på går over forelskelse og kærlige følelser og oprigtig empati og interesse i det andet menneske - at lære dette menneske at kende igennem at man også lærer sig selv dybere at kende nemlig igennem at vi ÅBNER os overfor vores elskede partner.

Det ses også tydeligt når vi spiser og drikker får opfyldt vores sult og tørst. Dette foregår meget menneskeligt kulturelt sublimt. Det er en del af opdragelsen og ens dannelse at være med ved spisebordet og lære nogle gode skikke. Alt dette betyder ikke at det afslappede og naturlige forsvinder nej tværtimod.

-0-0-0-0-

Der finder ingen OPGIVELSE SIG SELV sted i kristendommen - nej i kristendommen modtager mennesket Gud og så begynder ellers samarbejdet de to imellem. Som vi ser Jesus skildret også - konstant i dette intense intime personlige kreative dynamiske communions forhold og kommunikations forhold til GUD sin himmelske far.

Det er den samme kreative dynamiske relation Jung fandt. Vores kommunikation ARKEÅNDEN GUD og hvordan han kunne iagttage igennem drømmene at ARKEÅNDEN GUD elsker os eller vil os HELBREDELSE og HEALING.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38411 - 13/01/2023 23:02 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5420
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Hvad laver vi her på jorden...

https://krishna.com/who-are-we-how-did-we-get-here-and-why

Har du et andet bud...

https://jesusnet.dk/en/svar/hvad-er-livets-mening/

Hmmm...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 00:00
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
17/04/2024 19:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 13:26
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Mænds barselsorlov er steget siden øre..
18/04/2024 08:42
Tidligere minister Knud Enggaard er død
18/04/2024 08:24
Sol og småbyger dagen igennem - men i a..
18/04/2024 08:03
Hovedstadens Beredskab vil være til ste..
18/04/2024 07:36
Stor politiaktion i gang flere steder pÃ..
18/04/2024 07:35
Nyheder fra Religion.dk