annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 10658040
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2079303
Et andet syn 1794520
Jesu ord 1378586
Den Evige Filosofi 1172710
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 180 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#38423 - 15/01/2023 13:06 Re: IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

At imidlertid nok alle religioner ser os mennesker som det vigtigste i den værende verden, dette univers, det siger mig, at de er menneskers smålige og selvcentrerende forestillinger, og at de mangler både ydmyghed og kærlighed til alts mirakuløse væren.

Nej GUD bliver dybt skuffet over vi mennesker dersom vi mennesker ikke sætter pris på skaberværket - alt liv.

"Gud fortryder ligefrem at han har skabt mennesket" hører vi i syndefalds myten.

-0-0-0-0-

Men stadig hvis du går til en bygmester og bestiller ham til at bygge et hus så forventer du vel at dette er hvad han koncentrerer sig om og at han har sin største viden og dygtighed og forstand henledt på disse opgaver.

Du går vel ikke ud til din bygmester og siger:

Du smålige og selvcentrerede Bygmester der mangler ydmyghed og kærlighed til alts mirakuløse væren. Jeg gider dig ikke mere - Føj forsvind herfra - du der kun har koncentration og fokus og øje og forstand og tanke på at bygge huse.

Når man går til kristendommen er det på nøjagtig samme måde - det er afgrænset til det forunderlige vidunderlige kærlige kreative dynamiske samspil der er mellem Gud og mennesket.

Og har du ikke brug for det forhold den relation i dit liv jamen så har du måske slet ikke brug for kristendommen.

Kristne mennesker kan være lige så optaget af naturen og alt liv og astrofysiske forhold som du er.

Det er jo ikke fordi om man er kristen så er man udelukket fra at være beskæftiget med livets forunderlige mirakel og mangfoldighed og skønhed og betydning og værdi i sig selv.
#38424 - 15/01/2023 16:49 Re: IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Ja, en sådan Gud, som du beskriver Hanskrist, kan man jo tro på - hvis man kan.

For mig er dét, jeg tror på - og ikke kan finde bedre ord for end "det guddommelige" - noget ufatteligt stort og helt udefinerbart, som inspirerer mig til ydmyghed - og kærlighed til miraklet: Verdens Væren.
Den del af verden, vi kender lidt til, dette univers, er ved at brænde ud, siger forskere - og at solen gør det, det ved vi jo.

Og forskelle i tro går jeg ind for at respektere smiler

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#38428 - 15/01/2023 22:04 Re: IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Kære Arne

Hvor begynder en guddommelig bog henne ler blinker halvfuld Hvem henvender den sig til...

Your friend forever

Jan
#38430 - 15/01/2023 22:45 Re: IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "For mig er dét, jeg tror på - og ikke kan finde bedre ord for end "det guddommelige" - noget ufatteligt stort og helt udefinerbart, som inspirerer mig til ydmyghed - og kærlighed til miraklet: Verdens Væren.
Den del af verden, vi kender lidt til, dette univers, er ved at brænde ud, siger forskere - og at solen gør det, det ved vi jo."

Siger du, at universet er døende ligesom det modsatte af Big Bang knaldet (årrh)? Jeg håber, at verden er i brand inklusiv min dumme ung hashrygende nabo, som stressende råber-skriger-griner højlydt i mange timer hver dag og aften til computerspil med andre, hvor han gerne rensende enten ryger ned eller op. Jeg har tidligere klaget til boligforeningen vedrørende hans om natten støjende festlig hærværk, hvor de stillede en stjålen cykel i trappeopgangen og om mit dørhåndtag. Han laver også andre generende beskidt rodet ting der. Her sidder jeg i det mindste istedet for dette stille og roligt til med høretelefoner musik ved jeres kamp imod hinanden. blinker
Selv mine tanker, følelser og handlinger skabes - I nuet ligesom evigheden sker det midlertidige, men måske jeg personligt glemmer dette liv, som jeg alligevel ikke savner i den åndelig Himlens rige derefter på grund af prøvelsens ekstreme modgang og fortsat endnu lort fra den dæmoniske Homo Sapiens mishandling imod mig tilmed uden fysisk sex-omsorg og kærlighed fra mennesker (belønning). Jeg udholder endda også her en profils grimt forkerte ord, hvilke jeg kun skimmer tavst. Det guddommelige er alvidende, som derfor husker min sjæls erfaring og skabelsen, så alt igen ikke gentages forevigt ligesom et konstant mønster, deja vu eller loop på grund af glemselen. Kun det gode er muligt på en anden måde i den kun åndeligt Himlens rige (ren ´nydelses´dimension med kun godt). Nå, men tilfredsstillelse af mit egos behov hvilket forsvindet igen, så virker dermed dette heller ikke som det vigtigste uden en guddoms vilje...
Sindet fatter ikke alt ligesom den menneskelige begrænsning. Jeg forstår din ikke væren tankeleg, men vedrørende det netop her førnævnte virker ifølge min opfattelse faktisk sådan både evigt åndelig liv og Det guddommelige overvældende om eksempelvis ingen begyndelse og ende - Ikke tid og rum i virkeligheden om en´ guddoms bevidsthed (ånd) som eksistens (tidløst uendelig).

Redigeret af Gerth (15/01/2023 23:10)
#38434 - 15/01/2023 23:18 Re: IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Jeg vil skrive en guddommelig bog og tjene nogle penge og tage dig med på en jordomrejse ler blinker halvfuld

Your friend forever

Jan
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >

Seneste indlæg
Tro, håb og kærlighed
af ABC
21/03/2023 17:14
Guddommelige bøger...
af ABC
20/03/2023 17:55
hjertes og sjæls lykke i ramadanen
af somo
20/03/2023 13:23
Den skinnende sol på verden
af somo
20/03/2023 13:13
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
20/03/2023 10:37
Nyheder fra DR
Den Internationale Valutafond og Ukraine..
21/03/2023 23:51
Mindst 9 personer er døde efter jordskÃ..
21/03/2023 23:07
Grækenlands premierminister: Der bliver..
21/03/2023 22:49
Uganda indfører strammere lovgivning mo..
21/03/2023 22:25
Over 530 dræbt i Haiti siden nytår
21/03/2023 21:27
Nyheder fra Religion.dk