annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 13 1 2 3 ... 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38168 - 26/12/2022 13:11 KRISTUS virker mægtig i os.
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg lever ikke mere selv, men Kristus lever i mig


Jeg gider kun tale om det som KRISTUS har udvirket i mit liv siger Paulus.

KRISTI mægtige virkekraft

Ved I det ikke eller har I ikke hørt det KRISTUS virker mægtig i jer

I KRISTUS har vi hele Guddomsfylden i kød og blod

I KRISTUS er vores legeme et Tempel for Gud Helligånden

Jeg er en søn, ikke en slave i mit Guds forhold. Fordi jeg er en søn, sendte Gud sin søns ånd - KRISTI ÅND - i mit hjerte, så jeg kan sige, ABBA, Fader. Rom 8

Jeg hører Kristus til, og jeg har korsfæstet kødet med sine følelser og lyster. Jeg lever i Ånden, jeg vandrer i Ånden, og han lever i mig og går i mig. Gal

Dette betyder ikke at vi ikke erfarer følelser og lyster i kødet længere men at disse nu er underordnet både KÆRLIGHEDEN - GUDS KÆRLIGHED og ÅNDEN - GUD HELLIGÅNDEN. Sex fører nu fx ikke længere sit løsslupne perverse selvstændige liv men er et udtryk for KÆRLIGHED og MENING altså ÅND - hvad der er giver mening og sammenhæng i mit liv på den lange bane.

-0-0-0-

For at erfare KRISTI MÆGTIGE VIRKEKRAFT - DE NYE SKABNINGER VI ER i KRISTUS - skal vi jo først gennemgå vores dåb og omvendelse - blive iklædt KRISTUS og at KRISTUS vinder SKIKKELSE i os

Hvilket sker gennem at vi afdør fra vores det gamle menneske - lægger det vores gamle menneske i graven vi har fået nok af, der er kørt træt og nu har brug for NYE KRÆFTER og mere at leve i overensstemmelse med Livets Ånds Lovmæssigheder i KRISTUS.


-0-0-0-


Iklæd jer KRISTUS

og begynd at erfare de NYE SKABNINGER I er i KRISTUS

og nyde gavn af - profitere af at KRISTUS VIRKER MÆGTIG i jer



Det er ikke farligt, det er ikke anstrengende, I mister ikke jer selv (1)* jeres spontanitet og naturlighed afslappethed - humor og ironi. Ja igen det er ikke en ANSTRENGENDE KRÆVENDE ØVELSE der gør os udmattede.



(1)*:

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.



100 ting du er i KRISTUS
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38169 - 26/12/2022 14:27 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hele mit liv har jeg været klar over at jeg ikke var 1 men 2

Der var mig og så en anden

Som barn kunne jeg opholde mig alene i naturen mange timer uden at føle mig ensom fordi jeg jo var mig selv og ham der altid var med mig - fulgte mig - fulgte med mig - hvorend jeg bevægede mig rundt

Denne forståelse at eksistere og have samliv med en anden har fulgt mig hele livet

hvilket jeg også kan forstå ud fra den Paulinske KRISTUS SPIRITUALITET

og forstå ud fra Berdyaev's KRISTOLOGISKE ANTROPOLOGI

hvor der er mig og mig i KRISTUS

hvor der er mig i min naturlige normale fornuftige tilstand og "mig i KRISTUS" (mig i EKSTATISK FORNUFT) mig i den min EKSTATISKE FLOW tilstand hvor jeg er ude af mig selv - blevet løs og fri af mig selv for at give plads til at KRISTUS kan få mit HJERTE - mit CENTER COR HJERTET.

KRISTUS kan vi ikke rumme i hovedet - kun med HJERTET kan vi rumme KRISTUS og hele Guddomsfylden

Jeg kan rumme alt i mit HJERTE - både KOSMOS og det KOSMISKE MENNESKE KRISTUS


Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.



-0-0-0-

Arne har aldrig oplevet ÅBENBARINGER - de EKSTATISKE religiøse spirituelle GENNEMBRUDS ERFARINGER - hvor vi i vores EKSTASE - ude af os selv - bliver BESAT af STORE ENERGIER og KRÆFTER - med tilhørende nye ERKENDELSER GNOSIS

Neurovidenskab og psykiatri og den medicinske videnskab arbejder på at kunne gennemskue hvilke stoffer og kemi der gemmer sig bag disse erfaringer som mennesker længes efter og som føles som en stor befrielse fx fra smerter og tristhed såvel som det fylder os med FRYD og JUBEL og KÆRLIGHED og FRED


Morfin er kendt og kokain og amfetamin og ecstasy og psykedeliske stoffer.

Men det er åndsvagt at skulle være afhængig af at indtage disse stoffer kunstigt når vores INDRE SPIRITUELLE LIMBISKE APOTEK selv kan udløse på en naturlig måde hvilken befrielse og lykkerus der er forbundet med indtagelsen af disse stoffer

Den naturlige vej er den eneste rigtige vej at gå fordi vi her bliver klogere på os selv hvilket man ikke gør når man får det i kunstig pille form - dette er pattebarns agtigt at skulle leve i passiv afhængighed og misbrug

Når vi selv på naturlig vis når frem til disse EKSTATISKE FLOW TILSTANDE er det igennem vores fysiske kropslige biologiske sanselige i verdens værens KOSMISKE TOTALITET TAO ZEN tilstedeværelse DASEIN eksistens

Mens et sygt og svækket menneske i sengen eller en narkoman og misbruger ikke opnår disse tilstande gennem sin fysiske kropslige biologiske sanselige i verdens værens KOSMISKE TOTALITET TAO ZEN tilstedeværelse DASEIN eksistens --- fordi vedkommende ikke agerer og handler aktivt SKABENDE i verden - men passivt fodrer sig selv - indtager stofferne uden nogen form for YDELSE og AKTIV ENGAGEMENT i sit liv og eksistens


-0-0-0-


Men forsvinder de religiøse spirituelle ÅBENBARINGER de EKSTATISKE FLOW TILSTANDE så vil mennesker søge FORLØSNING i alkohol stoffer og medicin og psykofarmaka - og sex og shopping og status symboler og pengemagt og overdreven underholdning og forlystelser
og charter rejser
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38174 - 26/12/2022 20:15 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du forstår ikke begrebet KRISTUS - KRISTUS VIRKELIGHEDEN - hvem KRISTUS er i vores liv og nej det har ikke noget at gøre med Jesus men med vores samliv med Gud - hvordan dette er og fungerer

Tydeligt at du bliver usikker og forlegen når du nærmer dig KRISTUS - det forstår jeg godt fordi her afsløres al din falskhed

Derfor KRISTUS gør dig usikker og forlegen - dig der altid taler så sikkert om alt du bliver pludselig usikker og forlegen når KRISTUS bliver nævnt

KRISTUS er hvad du i den grad mangler i dit liv


-0-0-0-

Du har ikke hjerte og hoved med i sex

Du er blot ABE agtigt barnligt og skør

Du kender ikke den KÆRLIGHED der har et seksuelt udtryk

Du farer bare løs på sex og lyst uden at der overhovedet er tale om KÆRLIGHED - den KÆRLIGHED du ikke kender og længes efter men aldrig får med din ABE agtige adfærd selv om du er over 40 år gammel
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38176 - 26/12/2022 21:12 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

og du spiller dum, fordi urinstinkter forsvinder ikke helt



Det har jeg jo netop ej heller skrevet

Du forstår tilsyneladende ikke hvad jeg skriver

Et menneske der kender kærligheden og er et højt udviklet åndeligt væsen der kender Gud ville aldrig som i ALDRIG kunne leve med at sex løsriver sig fra KÆRLIGHED og GUD

KÆRLIGHEDEN har et seksuelt udtryk - men vi mennesker kan ikke fare løs på os selv og hinanden som i onani og løssluppen sex uden tab af SELVRESPEKT KÆRLIGHED og MENING og ÅND = GUD

At dele KÆRLIGHED og GUD - erfare en sjælelig og åndelig spirituel samhørighed med et andet menneske udtrykker sig fra tid til anden i forbindelse den seksuelle akt


Du gør det stik modsatte og mister SELVRESPEKT og den DYBERE MENING med dit liv - som du mister GUD HELLIGÅNDEN og kommer længere og længere væk fra KÆRLIGHEDEN i dit hjerte.

Du gør det seksuelle til noget perverst når du ikke har KÆRLIGHEDEN og DIG SELV som et HØJT UDVIKLET ÅNDELIGT VÆSEN med i den seksuelle akt

For dig er det seksuelle blot en vare

Du sjofler og perverterer noget der kunne være så smukt og styrke dig og kærligheden i din sjæl og dit hjerte brystkasse og styrke dig i hovedet hjernen din forstand - frembringer de største guddommelige åndelige oplevelser.

Men for dig/jer er det blot kortvarig lyst og liderlighed gennem mekanisk manipulation

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38181 - 26/12/2022 22:07 Re: KRISTUS virker mægtig i os. [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Så, du om sex er tilhænger af tvangsægteskab istedet for onani, fri sex og cølibat?



Nej nu må du lære at forstå og læse hvad der bliver skrevet

Kærlighed og forelskelse er det stik modsatte af tvangsægteskab.


Citat:
Gerth:

Jeg har aldrig mødt en sexet nok kvinde, som er mig ligesindet om intelligens og tro.


Alt tyder på at du er homoseksuel - så dit evindelige snak om kvinder synes jeg ikke giver nogen mening

Endnu har jeg til gode at kunne spore den mindste tiltrækning af kvinder hos dig.

Hvilket jeg har fundet bemærkelsesværdigt at kvinder slet ikke interesserer dig - men da du så begyndte at skrive om mænd og homoseksualitet var du tydeligvis tiltrukket og der er nok forklaringen på at kvinder ikke tiltrækker og interesser dig

Din intelligens og tro er ikke på et særligt højt plan - hvis det var ville du kunne skrive skønne læseværdige indlæg folk ville kunne forstå.

Fordi du tror din intelligens og tro er på et højt plan skyldes at du er fuldstændig ukritisk overfor dine primærproces associationer og tænkning.


Jeg stryger dig ikke med hårene - fordi jeg ønsker for dig at du vågner op og får et realistisk forhold til dig selv og det samfund du befinder dig i

Mit store problem er at jeg ikke aner hvor syg rask og udfordret du er

Du fortæller om tårnhøj intelligens og at du aldrig er syg - men bagved fornemmer jeg at du til trods slet ikke kan klare dig selv men bor på et bosted. Så der er noget der ikke stemmer.

Jeg har spurgt dig om et arbejde ville betyde at du blev psykotisk - jeg spørger for at finde ud af hvor du er

Og igen med din tårnhøje intelligens hvad så med et studie hvor du beviser i dine skriftlige eksamens opgaver du afleverer at du har så tårnhøj intelligens

Du er over 40 år gammel men det kan jeg overhovedet ikke mærke - tværtimod fornemmer jeg et barn eller et yngre menneske.

Nå mit store problem er hvor syg rask og udfordret du er. Hvor svært du har det med dig selv og det hele. Før man kan hjælpe dig skal man vide hvor sårbar og skrøbelig du er og kende dine ressourcer og interesser og drømme og ønsker.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 13 1 2 3 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk