annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38090 - 21/12/2022 12:17 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det er dig der siger at alt er "kupieret"
Og du har stadig ikke svaret på mine indlæg som slæt ikke var "kupieret" vil det sige at du ikke ved noget om det ?
Top Svar Citer
#38092 - 21/12/2022 13:06 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
▪ Mange har hørt ordet „Harmagedon“ uden at være sikre på hvad det betyder. I engelsktalende lande får det tilsvarende ord „Armageddon“ mange til at tænke på masseødelæggelse i form af atomkrig eller store naturkatastrofer. Nogle har endda talt om et „miljøets Harmagedon“ igangsat af den globale opvarmning. Faktisk stammer ordet fra Bibelen, og det hentyder ikke til nogen af disse ting. Hvad er Harmagedon da ifølge Bibelen?


Det var "kupieret" - hvilket du ikke kan løbe fra.

Problemet er hvornår du "kupierer" og hvornår du er selvstændig tænkende.

Derfor skal vi altid opgive referencer og vise andre at det er citater vi bringer.

Tænk om du skulle skrive en stil og du blot "kupierede". Ikke engang børn må dette og bliver de taget i det har de snydt hvis de ikke tydeligt viser at dette og dette er "kupi".

Det er børnelærdom. Måske du skulle have dine skolepenge tilbage.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38094 - 21/12/2022 13:29 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Re: Er Jesus Gud? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl Online content
bor her Registeret: 09/06/2015
Indlæg: 565
Det er vel ikke mennesker der skal bestemme hvordan Gud skal tilbedes, det må da være Gud som skabte alt der bestemmer hvad der er den rigtige måde at folk tilbeder ham på.
Mon han godkender alle de såkaldte gode Kristne, Muslimer, og alle andre som går i krig og dræber deres medtroende og andre som de er uenige med. Du skrev, Det er ikke De tre store retninger er idag slet ikke så uenige at de ikke med stor fornøjelse nyder hinandens fremmeste teologer som du taler så varmt for, for der er ingen religioner overhovedt der har dræbt flere mennesker i Guds navn, i tidens løb end dem, mon Den almægtige godtager sådanne religioner, det tror jeg ikke.

Du skriver, Det er altsammen korrekt nok (dog bliver Jehovas Vidner vist ikke betragtet som værende en kristen Kirke eller bevægelse - det kommer selvfølgelig an på hvor man trækker grænsen - hvor inkluderende definitionen er.
Hvis det er at være Kristen så kan det da også være det samme, du finder aldrig et Jehovas vidne på Slagmarken eller som terorist nogen steder på jorden, vi er nemlig et forenet folk med Bibelske prensipper og ikke som andre der er fuldstændig prensipløse.

Det var ikke Kopieret, men du har stadig ikke svaret på det.
Top Svar Citer
#38095 - 21/12/2022 13:34 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Jeg går ikke i skole, og jeg regner med at folk der skriver herinde kan finde ud af at det jag skriver er det jeg mener, det er i hvertfald kun dig der ikke har kunnet finde ud af det, for alle andre gør det samme som jeg, nogen i stører græd end jeg gør.
Top Svar Citer
#38096 - 21/12/2022 13:44 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Kære Jørgen Primdahl

Hvis du "kupierer" så skriv det er "kupi" og fortæl hvorfra du har dit kupi, citat.


Er det svært at forstå? Det gør alle andre da.

Hvis du vil tages seriøst og vi skal have tillid til dig skulle du gøre dig den smule ulejlighed.

-0-0-0-

Nå vi skal ikke "tæske mere langhalm" på det.

Vi kan nok også leve med at du ikke oplyser hvornår du "kupierer".

Og ja de fleste af os ved nok at hvad du skriver er nøje i overensstemmelse med Jehovas Vidner's lære tekster.

At du ikke har nogen selvstændig mening om tingene - men mener nøjagtig det samme som Jehovas Vidner's officielle lære.

Meget mystisk iøvrigt at I alle mener det samme. Hvordan kan det gå til? Virker lidt underligt - fx var Paulus og Peter meget uenige om et par spørgsmål og ja alle teologer tilhørende folkekirken er uenige - har forskellige selvstændige meninger om tingene.

Må vi være her - Ny Himmel - bevægelsen er et godt eksempel på den selvstændige forståelse.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk