annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 419 gæster og 200 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38042 - 18/12/2022 13:02 Hvad er Harmagedon?
Jørgen Primdahl
Uregistreret

▪ Mange har hørt ordet „Harmagedon“ uden at være sikre på hvad det betyder. I engelsktalende lande får det tilsvarende ord „Armageddon“ mange til at tænke på masseødelæggelse i form af atomkrig eller store naturkatastrofer. Nogle har endda talt om et „miljøets Harmagedon“ igangsat af den globale opvarmning. Faktisk stammer ordet fra Bibelen, og det hentyder ikke til nogen af disse ting. Hvad er Harmagedon da ifølge Bibelen?
Top Svar Citer
#38069 - 20/12/2022 12:29 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ved alle hvad Harmagedon er?
Top Svar Citer
#38070 - 20/12/2022 12:46 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Ellers kan du bare medsende link til kopi trådstart ler


God jul engel
Top Svar Citer
#38071 - 20/12/2022 13:27 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hvad er det.
Top Svar Citer
#38072 - 20/12/2022 14:20 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
"Hvad er det" spørger Jørgen Primdahl til anonyme der foreslår Jørgen Primdahl at vise os det Jehovas Vidner link han har skrevet af fra i sin trådstart.


Jørgen Primdahl's kopi eller afskrift er her:

JV - Hvad er Harmagedon
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38080 - 21/12/2022 08:04 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Har du noget imod at man kopierer tingene.
Og kan du modbevise det jeg har skrevet ?,

I øvrigt så kan jeg godt selv svare på folks spørgsmål, jeg skal bare lige forstå dem korekt.
Jeg har ikke brug for din hjælp, Hanskrist. Den vil jeg helst være fri for hvis det kan lade sig gøre.

Alle ved jo hvad du mener om Jehovas Vidner.
I det hele taget om andres meninger.


Redigeret af Jørgen Primdahl (21/12/2022 08:58)
Top Svar Citer
#38081 - 21/12/2022 08:42 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Jørgen Primdahl:

Har du noget imod at man kopierer tingene.
Og kan du modbevise det jeg har skrevet ?,


Nej man må gerne tage kopier men man skal referere til hvorfra man har kopieret.

Det er ikke noget du har skrevet, men noget du har skrevet af, det er et afskrift andres tanker.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38082 - 21/12/2022 09:50 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Alle her ved vist at jeg er et af Jehovas Vidner os derfor bruger de ting vi skriver, det er da vist kun dig der ikke kan finde ud af det.
For øvrigt så ved jeg ikke af at der står nogen steder at man skal referere til hvorfra man har kopieret.
Det er vist noget du selv har fundet på.
Top Svar Citer
#38083 - 21/12/2022 10:02 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Jørgen Primdahl:

For øvrigt så ved jeg ikke af at der står nogen steder at man skal referere til hvorfra man har kopieret.
Det er vist noget du selv har fundet på.



Nej det er bestemt ikke noget jeg har fundet på.

Det lærer vi i skolen og igennem vores opdragelse og dannelse.

Hvis du ikke opgiver referencer, men lader hvad du skriver fremstå som dine egne tanker, og det så ved nærmere eftersyn viser sig at være direkte afskrift, har du brudt og misbrugt læserens tillid til dig.

Du mister troværdighed.

Anonyme griner jo også af dig fordi vedkommende har fundet ud af at du stort set altid skriver af fra Jehovas Vidner tekster.

I skolen ville man sige at du ikke udviser tegn på kritisk selvstændig tænkning og forståelse tingene.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38084 - 21/12/2022 10:14 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Sluder og vrøvl, det er bare dit sædvanlige kvæuleren.
Anonyme er ikke end gang mandfolk nok til at give sig til kende så han har da ikke noget at grine af og du er her jo kun for at fortælle andre hvor klog og smert du er bare fordi at en præst fra folkebladet har fortalt dig hvor stor vid han mener du har.
Top Svar Citer
#38085 - 21/12/2022 10:29 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Du er i din barnlige primitive følelsers vold og det klær dig ikke at du mister besindelsen hele tiden.

VÅGN OP og bliv voksen - lær at stole på dig selv og din egen værdighed og duelighed.

Du er alt alt for uselvstændig og umoden. Men med din kontakt med mig og anonyme fx du får ihvertfald en mulighed for at komme fri af din egen påduttede påtaget uselvstændighed og umodenhed. Det er jo selvforskyldt at du ikke tør tænke selvstændigt og være kritisk tænkende. Du lever i et frit land og alligevel opgiver og afgiver du hele din menneskelige værdighed ved ukritisk at underkaste dig andre menneskers tanker nøjagtig som Somo.

Du forstår slet ikke hvad skoling dannelse og uddannelse er for størrelser.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38086 - 21/12/2022 10:39 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Du kan jo for en gang skyld bevise at det jeg skriver er usandt, men det gør du ikke, du har ikke end gang på de sidste to indlæg jeg skrev i den sidste tråd vi snakkede om, så inden du gør det så er der ds ingen som helst der kan tage dig alvorlig.
det er da dig der er uselvstændig og umoden.
Du vil så gerne at folk klapper dig på skulderen og fortæller dig hvor smart og voksen du er.
Jeg mister ikke besindelsen men jeg svare igen når nogen bagvasker andre.


Redigeret af Jørgen Primdahl (21/12/2022 10:46)
Top Svar Citer
#38087 - 21/12/2022 11:08 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Jørgen Primdahl:

Du kan jo for en gang skyld bevise at det jeg skriver er usandt,



Du skriver ikke noget - du skriver af og når du svarer folk er det igen fra Jehovas Vidner's facitliste - så svarene du gi'r folk er ej heller dine egne svar.

Derfor du bliver uinteressant for mig og ja rigtig mange andre.

Jeg forbinder debat som en samtale mellem mennesker der er i besiddelse af selvstændig kritisk tænkning. Mennesker der lever og tænker sig om - bruger hovedet til at tænke med og ikke kun til kun at skrive af og kopiere.

Vi må gerne tage udgangspunkt i kopier og citater af tekster men vi skal udvise at vi selvstændigt har forstået og fordøjet disse tekster hvilket blandt andet vil sige vi skal kunne demonstrere hvordan det der står i de kopierede tekster ville lyde i moderne nutidigt sprog.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38088 - 21/12/2022 11:23 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Nåå du mener at folk skal mene og tænke som dig, det kan være det samme.
Nej faktum er at du ikke sætter dig ind i tingene, du kan ikke svare på tingene, fordi at du vist ikke er så smart som du selv går rundt og tror.
Det har ikke noget at gøre med at jeg kupiere , men at du ikke kan gennemskue det.
Selv ikke når det er skrevet på almindelig Dansk.


Redigeret af Jørgen Primdahl (21/12/2022 11:28)
Top Svar Citer
#38089 - 21/12/2022 11:43 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Jørgen Primdahl:

Det har ikke noget at gøre med at jeg kupiere , men at du ikke kan gennemskue det.


Vil det sige at alt hvad du skriver er "kupieret"?

Og at dem af os der ikke forstår at alt hvad du skriver er kupieret de er ikke så smarte.

Du hævder at den smarte selvfølgelig har opdaget at alt du skriver er kupieret.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38090 - 21/12/2022 12:17 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det er dig der siger at alt er "kupieret"
Og du har stadig ikke svaret på mine indlæg som slæt ikke var "kupieret" vil det sige at du ikke ved noget om det ?
Top Svar Citer
#38092 - 21/12/2022 13:06 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
▪ Mange har hørt ordet „Harmagedon“ uden at være sikre på hvad det betyder. I engelsktalende lande får det tilsvarende ord „Armageddon“ mange til at tænke på masseødelæggelse i form af atomkrig eller store naturkatastrofer. Nogle har endda talt om et „miljøets Harmagedon“ igangsat af den globale opvarmning. Faktisk stammer ordet fra Bibelen, og det hentyder ikke til nogen af disse ting. Hvad er Harmagedon da ifølge Bibelen?


Det var "kupieret" - hvilket du ikke kan løbe fra.

Problemet er hvornår du "kupierer" og hvornår du er selvstændig tænkende.

Derfor skal vi altid opgive referencer og vise andre at det er citater vi bringer.

Tænk om du skulle skrive en stil og du blot "kupierede". Ikke engang børn må dette og bliver de taget i det har de snydt hvis de ikke tydeligt viser at dette og dette er "kupi".

Det er børnelærdom. Måske du skulle have dine skolepenge tilbage.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38094 - 21/12/2022 13:29 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Re: Er Jesus Gud? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl Online content
bor her Registeret: 09/06/2015
Indlæg: 565
Det er vel ikke mennesker der skal bestemme hvordan Gud skal tilbedes, det må da være Gud som skabte alt der bestemmer hvad der er den rigtige måde at folk tilbeder ham på.
Mon han godkender alle de såkaldte gode Kristne, Muslimer, og alle andre som går i krig og dræber deres medtroende og andre som de er uenige med. Du skrev, Det er ikke De tre store retninger er idag slet ikke så uenige at de ikke med stor fornøjelse nyder hinandens fremmeste teologer som du taler så varmt for, for der er ingen religioner overhovedt der har dræbt flere mennesker i Guds navn, i tidens løb end dem, mon Den almægtige godtager sådanne religioner, det tror jeg ikke.

Du skriver, Det er altsammen korrekt nok (dog bliver Jehovas Vidner vist ikke betragtet som værende en kristen Kirke eller bevægelse - det kommer selvfølgelig an på hvor man trækker grænsen - hvor inkluderende definitionen er.
Hvis det er at være Kristen så kan det da også være det samme, du finder aldrig et Jehovas vidne på Slagmarken eller som terorist nogen steder på jorden, vi er nemlig et forenet folk med Bibelske prensipper og ikke som andre der er fuldstændig prensipløse.

Det var ikke Kopieret, men du har stadig ikke svaret på det.
Top Svar Citer
#38095 - 21/12/2022 13:34 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Jeg går ikke i skole, og jeg regner med at folk der skriver herinde kan finde ud af at det jag skriver er det jeg mener, det er i hvertfald kun dig der ikke har kunnet finde ud af det, for alle andre gør det samme som jeg, nogen i stører græd end jeg gør.
Top Svar Citer
#38096 - 21/12/2022 13:44 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Kære Jørgen Primdahl

Hvis du "kupierer" så skriv det er "kupi" og fortæl hvorfra du har dit kupi, citat.


Er det svært at forstå? Det gør alle andre da.

Hvis du vil tages seriøst og vi skal have tillid til dig skulle du gøre dig den smule ulejlighed.

-0-0-0-

Nå vi skal ikke "tæske mere langhalm" på det.

Vi kan nok også leve med at du ikke oplyser hvornår du "kupierer".

Og ja de fleste af os ved nok at hvad du skriver er nøje i overensstemmelse med Jehovas Vidner's lære tekster.

At du ikke har nogen selvstændig mening om tingene - men mener nøjagtig det samme som Jehovas Vidner's officielle lære.

Meget mystisk iøvrigt at I alle mener det samme. Hvordan kan det gå til? Virker lidt underligt - fx var Paulus og Peter meget uenige om et par spørgsmål og ja alle teologer tilhørende folkekirken er uenige - har forskellige selvstændige meninger om tingene.

Må vi være her - Ny Himmel - bevægelsen er et godt eksempel på den selvstændige forståelse.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38097 - 21/12/2022 14:22 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

At du ikke har nogen selvstændig mening om tingene - men mener nøjagtig det samme som Jehovas Vidner's officielle lære.

Ja det er netop min selvstændige mening.
Hvorfor vi er enige, det skal jeg såmænd fortælle dig, det er fordi at vi lever efter Biblen og dens prencipper, dem er vi enige om, så kan der være andre ting som ikke har noget med Biblen at gøre, som vi ikke er helt så enige om.
At Paulus og peter var uenige om noget havde ikke noget med Biblen at gøre, det var en privat sag mellem dem.

At Præster og andre gejstelige er uenige om alting også det Bibelske, det viser at de er splittede i selv troes spørgsmål, og det har Kirken været i alle årene, lige fra begyndelsen da det store frafald startede, de Præster der ikke var enige med Kejseren og Biskopperne, de blev tvunget til at være det.
Den slags findes ikke inden for Jehovas Vidner.
Top Svar Citer
#38119 - 22/12/2022 12:59 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

ET PS.

I øvrigt burde du måske læse hjemmesidens *anvendelsesvilkår, der som jeg forstår det, fortæller du ikke må kopiere fra hjemmesiden, men gerne må henvise til den med et link.

Det vil sige.

Vil du eksempelvis skrive om Harmagedon, skal du skrive med egne ord, og kan så henvise med et link, hvis du vil vise, hvad Jehovas vidner mener om den sag, men aldrig kopiere teksten.


*anvendelsesvilkår.

https://www.jw.org/da/anvendelsesvilk%C3%A5r/
Top Svar Citer
#38120 - 22/12/2022 13:27 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret

,,Hvorfor vi er enige, det skal jeg såmænd fortælle dig, det er fordi at vi lever efter Biblen og dens prencipper,,,


Det er meget enkelt.

Man bliver oplært til at være et Jehovas vidne.

Bliver man døbt, og efterfølgende ikke følger troslæren som er udlagt af det styrende råd bliver man irettesat og skal rette ind.

Hvis ikke man vil det, ja så kan man ikke være et Jehovas vidne og man udelukkes fra fællesskabet
Top Svar Citer
#38121 - 22/12/2022 13:51 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Fandt lige dette link ang. Jehovas vidners materiale på private hjemmesider

https://www.jw.org/da/bibliotek/blade/vagtt%C3%A5rnet-studie-april-2018/materiale-p%C3%A5-private-hjemmesider/
Top Svar Citer
#38129 - 23/12/2022 12:11 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ja det er fordi som der står at andre kan misbruge det, det er jo meget nemt at lave om på teksten og bruge det til at fremme sin egen agenda.
Men jeg er ikke andre, jeg bruger det i sammenhæng med hvad jeg tror.
Og jeg laver ikke om på teksten, jeg læser først teksten for at se om det er noget jeg selv kan gå ind for.


Redigeret af Jørgen Primdahl (23/12/2022 12:15)
Top Svar Citer
#38130 - 23/12/2022 12:14 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Man bliver oplært til at være et Jehovas vidne.
Ja selvfølgelig bliver man oplært, ellers kan man jo ikke udtale sig, sådan er det vel alle steder.
Top Svar Citer
#38131 - 23/12/2022 13:02 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret


Citat:
Men jeg er ikke andre,

Reglerne gælder alle!!

Du må ikke kopiere deres tekst til en anden hjemmeside.

Du må linke til deres hjemmeside, hvis du vil belyse det, du selv skriver.

God jul engel
Top Svar Citer
#38132 - 23/12/2022 13:49 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Man bliver oplært til at være et Jehovas vidne.
Ja selvfølgelig bliver man oplært, ellers kan man jo ikke udtale sig, sådan er det vel alle steder.


Ja, så er spørgsmålet, om man siger det man har lært, eller det som man selv tror på.

Faktisk er det sådan, at det som indlæres som sandhed, med trussel om udelukkelse hvis man mener noget andet faktisk kan blive til tro, fordi ,,de andre,, tror det samme, men også fordi du kan miste samvær med menigheden, familie og venner, hvis ikke du følger trop.

Det helt skøre er når trosforståelsen bliver ændret.
Inden den blev ændret, var det sandheden.

God jul engel
Top Svar Citer
#38134 - 23/12/2022 16:08 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ja noget skal du jo have at beklage dig over.
Top Svar Citer
#38153 - 24/12/2022 18:21 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret


Citat:
Du: "Det helt skøre er når trosforståelsen bliver ændret."

Mener du ikke Trosbekendelsen?


Nej.

Mig bekendt har de ingen trosbekendelse, men de skal sige ja til 2 spørgsmål før dåb.

Citat:
Har du, på grundlag af Jesu Kristi offer, angret dine synder og indviet dig til Jehova for at gøre hans vilje?

 Det andet spørgsmål lyder:

Er du indforstået med ,at du, ved din indvielse og dåb, bekender dig som et af Jehovas vidner, der tjener i forening med den menighedsorganisation Gud leder ved sin ånd?

https://www.jvfakta.dk/445819744

Trosforståelsen af skriften, er den det styrende råd kommer med, og som medlemmerne skal tro.
Top Svar Citer
#38158 - 25/12/2022 13:57 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det lyder som om at du mener at det er noget negativt, det er det ikke.
Derimod er det altid negativt det der kommer fra jvfakta skriver.


Redigeret af Jørgen Primdahl (25/12/2022 13:58)
Top Svar Citer
#38159 - 25/12/2022 15:13 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret


Jehovas vidner er bibel fundamentalister, og tror biblen er guds ord.

Forståelsen af skriften udlægger det styrende råd som sandhed, fordi de mener at ha den hellig ånd, som guds udvalgte og salvede, og gud bruger derfor dem til at videregive sit ord.

Trosforståelsen kan de dog ændre, så det der før var sandt ikke er det mere, og en ny trosforståelse er så blevet sandhed. Det kaldes at lyset vokser.

Først kan man spørge, hvordan det kan lade sig gøre, når guds ånd leder dem, og dernæst er der jo alle de som er blevet bildt noget forkert ind, som de skulle tro på og forkynde som sandhed og gøre til deres tro.

Så er der spørgsmålet om hvor meget man selv tænker i forhold til trosforståelsen, og det man forkynder, når man før dåb siger ja til det styrende råds ledelse, vel vidende hvad det betyder hvis man ikke gør, men som tidligere skrevet, så kan et sådan miljø sagtens give oplevelsen af det er ens egen tro, som jo ikke får meget modspil, da omgang med verdslig tankegang og tilstedeværelse på sociale medier frarådes, da man derved kan miste troen, og i øvrigt ikke må diskutere, og slet ikke om troen, ej heller med trosfæller ... og så er der jo de mange møder, der forventes man møder op til.

.
Top Svar Citer
#38167 - 26/12/2022 08:29 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ved du overhovedet noget som helst om Jehovas Vidner eller er det noget du bare har hørt ude i byen.
Top Svar Citer
#38172 - 26/12/2022 19:56 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Du kan finde alt jeg skriver om Jehovas vidner på deres hjemmeside og apps, og du kan se hvad der undervises i til møderne mm

Trods Jehovas vidner er et forholdsvis lukket miljø, har de en yderst velfungerende og åben hjemmeside enhver vil misunde, hvor de informere om deres tro mm, og som vidnerne bruger som nyheds kanal, underholdning, og henter deres undervisnings materiale fra, samt hvor det styrende råd kommunikerer med vidnerne verden over.
En meget virkningsfuld måde at styre trossamfundet og styrke fællesskabs følelsen på
Top Svar Citer
#38191 - 27/12/2022 08:44 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Så kan du da hellerikke sige at vi er et forholdsvis lukket miljø.
Det er vi da overhovedet ikke, tværtimod.
Top Svar Citer
#38193 - 27/12/2022 10:39 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret


Jo det kan jeg smiler

Der er forskel på åbenheden på offentlig tilgængelig websider, og Jehovas vidner privat som man ikke hænger ud med som enkelt personer eller gruppe, med mindre man studerer med dem. Siger sig selv, når de ikke må omgås verdslige.
Top Svar Citer
#38194 - 27/12/2022 13:07 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det er der da hellerikke nogen der siger.
Top Svar Citer
#38195 - 27/12/2022 14:17 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Vores hjemmeside er da ofentlig tilgængelig så det er da ikke privat.
Top Svar Citer
#38196 - 27/12/2022 15:52 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Men alting skal jo lyde så fordækt når det drejer sig om Jehovas Vidner.
Men kan du svare på det tråden handler om.


Redigeret af Jørgen Primdahl (27/12/2022 15:53)
Top Svar Citer
#38197 - 28/12/2022 14:07 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Ang. dit spørgsmål har profilen HK lagt et link til dit kopi skrift i trådstart, og deri findes vel ,,dit,, ønskede svar

https://www.jw.org/da/bibliotek/blade/wp20110901/Hvad-er-Harmagedon/

Skulle jeg svare med egne ord, vil det blive noget i retning af følgende:

Harmagedon er noget Jehovas vidner forventningsfuldt ser frem til, så de kan få det hele for sig selv under guds riges ledelse, med mulighed for et evigt jordisk liv.

.
Top Svar Citer
#38198 - 28/12/2022 15:05 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Ja det kan da modbevises, hvorfor tror du at vi forkynder vidt og bredt, tror du at det er fordi at vi vil have det hele for os selv, nej det er fordi at vi gerne vil hjælpe en masse andre til at få det samme håb som vi har.
Vi bruger bestemt ikke vores lige så kostbare tid som i andres for ingen ting, vi ønsker at andre mennesker også skal have evigt liv.
Top Svar Citer
#38199 - 28/12/2022 17:31 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Der er grundlæggende tale om nødvendighed for sin egen skyld.

,,Bordet fanger,, ved dåb, og du skal forkynde for at være et Jehovas vidne for selv at komme i betragtning til et evigt liv i himmel eller på jord, men også for ikke at være skyldig i blodskyld der fratager muligheden for eget evigt liv.

… så ... man tillægger ikke eget liv nogen betydning ud over det, at forkynde så man ,,fuldfører løbet,, og derved ikke begår blodskyld

Citat:
Men jeg tillægger ikke mit liv nogen betydning, når bare jeg må fuldføre mit løb og den tjeneste, jeg har fået fra Herren Jesus: at vidne om evangeliet om Guds nåde. Og nu ved jeg, at I ikke mere skal få mig at se, alle I, som jeg kom til og forkyndte Riget for. Derfor bevidner jeg for jer i dag, at jeg er uden skyld i nogens blod. For jeg har ikke fortiet noget, men har forkyndt jer alt, hvad der er Guds vilje.

Apostlenes gerninger 20:24-27
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/ApG/20

Det er jo sådan, at dette liv ikke er det virkelige liv. Det kommer først når guds rige hersker i himmel og på jord smiler

.
Top Svar Citer
#38200 - 28/12/2022 18:01 Re: Hvad er Harmagedon? [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Du har fuldstændig misforstået tingene, og du blander begreberne sammen.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA's regering sætter forbud mod mentol..
27/04/2024 00:40
WHO maner til besindighed: Fugleinfluenz..
26/04/2024 21:07
USA's militær skal holde øvelse på Bo..
26/04/2024 16:29
Folketinget foretog ulovlig søgning i m..
26/04/2024 16:14
Hovedvej mellem Viborg og Holstebro spæ..
26/04/2024 15:35
Nyheder fra Religion.dk