2
registrerede somo, ABC
39
gæster og
187
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#38071 - 20/12/2022 13:27
Re: Hvad er Harmagedon?
[Re: Anonym]
|
bor her
|
Registeret: 09/06/2015
|
|
|
|
Svar
|
|
|
#38081 - 21/12/2022 08:42
[Re: Jørgen Primdahl]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
Jørgen Primdahl:
Har du noget imod at man kopierer tingene. Og kan du modbevise det jeg har skrevet ?, Nej man må gerne tage kopier men man skal referere til hvorfra man har kopieret. Det er ikke noget du har skrevet, men noget du har skrevet af, det er et afskrift andres tanker.
|
Svar
|
|
|
#38083 - 21/12/2022 10:02
|
veteran
|
|
|
Jørgen Primdahl:
For øvrigt så ved jeg ikke af at der står nogen steder at man skal referere til hvorfra man har kopieret. Det er vist noget du selv har fundet på. Nej det er bestemt ikke noget jeg har fundet på. Det lærer vi i skolen og igennem vores opdragelse og dannelse. Hvis du ikke opgiver referencer, men lader hvad du skriver fremstå som dine egne tanker, og det så ved nærmere eftersyn viser sig at være direkte afskrift, har du brudt og misbrugt læserens tillid til dig. Du mister troværdighed. Anonyme griner jo også af dig fordi vedkommende har fundet ud af at du stort set altid skriver af fra Jehovas Vidner tekster. I skolen ville man sige at du ikke udviser tegn på kritisk selvstændig tænkning og forståelse tingene.
|
Svar
|
|
|
#38087 - 21/12/2022 11:08
|
veteran
|
|
|
Jørgen Primdahl:
Du kan jo for en gang skyld bevise at det jeg skriver er usandt, Du skriver ikke noget - du skriver af og når du svarer folk er det igen fra Jehovas Vidner's facitliste - så svarene du gi'r folk er ej heller dine egne svar. Derfor du bliver uinteressant for mig og ja rigtig mange andre. Jeg forbinder debat som en samtale mellem mennesker der er i besiddelse af selvstændig kritisk tænkning. Mennesker der lever og tænker sig om - bruger hovedet til at tænke med og ikke kun til kun at skrive af og kopiere. Vi må gerne tage udgangspunkt i kopier og citater af tekster men vi skal udvise at vi selvstændigt har forstået og fordøjet disse tekster hvilket blandt andet vil sige vi skal kunne demonstrere hvordan det der står i de kopierede tekster ville lyde i moderne nutidigt sprog.
|
Svar
|
|
|
#38089 - 21/12/2022 11:43
|
veteran
|
|
|
Jørgen Primdahl:
Det har ikke noget at gøre med at jeg kupiere , men at du ikke kan gennemskue det. Vil det sige at alt hvad du skriver er "kupieret"? Og at dem af os der ikke forstår at alt hvad du skriver er kupieret de er ikke så smarte. Du hævder at den smarte selvfølgelig har opdaget at alt du skriver er kupieret.
|
Svar
|
|
|
#38092 - 21/12/2022 13:06
|
veteran
|
|
|
▪ Mange har hørt ordet „Harmagedon“ uden at være sikre på hvad det betyder. I engelsktalende lande får det tilsvarende ord „Armageddon“ mange til at tænke på masseødelæggelse i form af atomkrig eller store naturkatastrofer. Nogle har endda talt om et „miljøets Harmagedon“ igangsat af den globale opvarmning. Faktisk stammer ordet fra Bibelen, og det hentyder ikke til nogen af disse ting. Hvad er Harmagedon da ifølge Bibelen? Det var "kupieret" - hvilket du ikke kan løbe fra. Problemet er hvornår du "kupierer" og hvornår du er selvstændig tænkende. Derfor skal vi altid opgive referencer og vise andre at det er citater vi bringer. Tænk om du skulle skrive en stil og du blot "kupierede". Ikke engang børn må dette og bliver de taget i det har de snydt hvis de ikke tydeligt viser at dette og dette er "kupi". Det er børnelærdom. Måske du skulle have dine skolepenge tilbage.
|
Svar
|
|
|
#38094 - 21/12/2022 13:29
[Re: Hanskrist]
|
bor her
|
|
|
Re: Er Jesus Gud? [Re: Hanskrist] Jørgen Primdahl Online content bor her Registeret: 09/06/2015 Indlæg: 565 Det er vel ikke mennesker der skal bestemme hvordan Gud skal tilbedes, det må da være Gud som skabte alt der bestemmer hvad der er den rigtige måde at folk tilbeder ham på. Mon han godkender alle de såkaldte gode Kristne, Muslimer, og alle andre som går i krig og dræber deres medtroende og andre som de er uenige med. Du skrev, Det er ikke De tre store retninger er idag slet ikke så uenige at de ikke med stor fornøjelse nyder hinandens fremmeste teologer som du taler så varmt for, for der er ingen religioner overhovedt der har dræbt flere mennesker i Guds navn, i tidens løb end dem, mon Den almægtige godtager sådanne religioner, det tror jeg ikke.
Du skriver, Det er altsammen korrekt nok (dog bliver Jehovas Vidner vist ikke betragtet som værende en kristen Kirke eller bevægelse - det kommer selvfølgelig an på hvor man trækker grænsen - hvor inkluderende definitionen er. Hvis det er at være Kristen så kan det da også være det samme, du finder aldrig et Jehovas vidne på Slagmarken eller som terorist nogen steder på jorden, vi er nemlig et forenet folk med Bibelske prensipper og ikke som andre der er fuldstændig prensipløse.
Det var ikke Kopieret, men du har stadig ikke svaret på det.
|
|
Svar
|
|
|
#38097 - 21/12/2022 14:22
[Re: Hanskrist]
|
bor her
|
|
|
At du ikke har nogen selvstændig mening om tingene - men mener nøjagtig det samme som Jehovas Vidner's officielle lære.
Ja det er netop min selvstændige mening. Hvorfor vi er enige, det skal jeg såmænd fortælle dig, det er fordi at vi lever efter Biblen og dens prencipper, dem er vi enige om, så kan der være andre ting som ikke har noget med Biblen at gøre, som vi ikke er helt så enige om. At Paulus og peter var uenige om noget havde ikke noget med Biblen at gøre, det var en privat sag mellem dem.
At Præster og andre gejstelige er uenige om alting også det Bibelske, det viser at de er splittede i selv troes spørgsmål, og det har Kirken været i alle årene, lige fra begyndelsen da det store frafald startede, de Præster der ikke var enige med Kejseren og Biskopperne, de blev tvunget til at være det. Den slags findes ikke inden for Jehovas Vidner.
|
|
Svar
|
|
|
#38131 - 23/12/2022 13:02
|
|
Reglerne gælder alle!! Du må ikke kopiere deres tekst til en anden hjemmeside. Du må linke til deres hjemmeside, hvis du vil belyse det, du selv skriver. God jul 
|
|
Svar
|
|
|
#38132 - 23/12/2022 13:49
|
|
Man bliver oplært til at være et Jehovas vidne. Ja selvfølgelig bliver man oplært, ellers kan man jo ikke udtale sig, sådan er det vel alle steder. Ja, så er spørgsmålet, om man siger det man har lært, eller det som man selv tror på. Faktisk er det sådan, at det som indlæres som sandhed, med trussel om udelukkelse hvis man mener noget andet faktisk kan blive til tro, fordi ,,de andre,, tror det samme, men også fordi du kan miste samvær med menigheden, familie og venner, hvis ikke du følger trop. Det helt skøre er når trosforståelsen bliver ændret. Inden den blev ændret, var det sandheden. God jul 
|
|
Svar
|
|
|
#38136 - 23/12/2022 22:12
[Re: Anonym]
|
bor her
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Du: "Faktisk er det sådan, at det som indlæres som sandhed, med trussel om udelukkelse hvis man mener noget andet faktisk kan blive til tro, fordi ,,de andre,, tror det samme, men også fordi du kan miste samvær med menigheden, familie og venner, hvis ikke du følger trop."
Dette genkender jeg stadig ligesom super-helte, frihedskæmpere og frelserskikkelser, som oplever ´alenetid´ med sit selv (sjæl) og især om jeg på den måde med en guddom, hvilket minder om Dommedag - Også handler min pagt sådan faktisk om Det guddommeliges forhold til skabelsen inklusiv mennesker ligesom mig. En outsider frigør således ligesom frelsen, som dermed udvikler til forandring, fordi vi afviger fra folkets normer. Dette kræver dog et stærkt ´jeg´ (sundt ego) ligesom hellig styrke. Jeg er også ganske anderledes end folk omkring mig, hvor de ikke klarer den livskloge og spirituelle intelligens. En hel del af dem er bare medlem af folkekirken uden kendskab til Biblens budskab, hvor de kun trygt sådan er med i et religiøst fællesskab. De får endda hjælp til praktiske ting. De drømmer ikke om at ændre på sig selv og verden inklusiv kulturen. Derfor siger jeg om min rolle: Frygt ikke men tro på det bedste om det kald. Snart møder jeg folket som, jeg er...
Redigeret af Gerth (23/12/2022 22:25)
|
Svar
|
|
|
#38153 - 24/12/2022 18:21
[Re: Gerth]
|
|
Du: "Det helt skøre er når trosforståelsen bliver ændret."
Mener du ikke Trosbekendelsen? Nej. Mig bekendt har de ingen trosbekendelse, men de skal sige ja til 2 spørgsmål før dåb. Har du, på grundlag af Jesu Kristi offer, angret dine synder og indviet dig til Jehova for at gøre hans vilje?
Det andet spørgsmål lyder:
Er du indforstået med ,at du, ved din indvielse og dåb, bekender dig som et af Jehovas vidner, der tjener i forening med den menighedsorganisation Gud leder ved sin ånd? https://www.jvfakta.dk/445819744Trosforståelsen af skriften, er den det styrende råd kommer med, og som medlemmerne skal tro.
|
|
Svar
|
|
|
#38159 - 25/12/2022 15:13
|
|
Jehovas vidner er bibel fundamentalister, og tror biblen er guds ord.
Forståelsen af skriften udlægger det styrende råd som sandhed, fordi de mener at ha den hellig ånd, som guds udvalgte og salvede, og gud bruger derfor dem til at videregive sit ord.
Trosforståelsen kan de dog ændre, så det der før var sandt ikke er det mere, og en ny trosforståelse er så blevet sandhed. Det kaldes at lyset vokser.
Først kan man spørge, hvordan det kan lade sig gøre, når guds ånd leder dem, og dernæst er der jo alle de som er blevet bildt noget forkert ind, som de skulle tro på og forkynde som sandhed og gøre til deres tro.
Så er der spørgsmålet om hvor meget man selv tænker i forhold til trosforståelsen, og det man forkynder, når man før dåb siger ja til det styrende råds ledelse, vel vidende hvad det betyder hvis man ikke gør, men som tidligere skrevet, så kan et sådan miljø sagtens give oplevelsen af det er ens egen tro, som jo ikke får meget modspil, da omgang med verdslig tankegang og tilstedeværelse på sociale medier frarådes, da man derved kan miste troen, og i øvrigt ikke må diskutere, og slet ikke om troen, ej heller med trosfæller ... og så er der jo de mange møder, der forventes man møder op til.
.
|
|
Svar
|
|
|
#38197 - 28/12/2022 14:07
|
|
Ang. dit spørgsmål har profilen HK lagt et link til dit kopi skrift i trådstart, og deri findes vel ,,dit,, ønskede svar https://www.jw.org/da/bibliotek/blade/wp20110901/Hvad-er-Harmagedon/Skulle jeg svare med egne ord, vil det blive noget i retning af følgende: Harmagedon er noget Jehovas vidner forventningsfuldt ser frem til, så de kan få det hele for sig selv under guds riges ledelse, med mulighed for et evigt jordisk liv. .
|
|
Svar
|
|
|
#38199 - 28/12/2022 17:31
|
|
Der er grundlæggende tale om nødvendighed for sin egen skyld. ,,Bordet fanger,, ved dåb, og du skal forkynde for at være et Jehovas vidne for selv at komme i betragtning til et evigt liv i himmel eller på jord, men også for ikke at være skyldig i blodskyld der fratager muligheden for eget evigt liv. … så ... man tillægger ikke eget liv nogen betydning ud over det, at forkynde så man ,,fuldfører løbet,, og derved ikke begår blodskyld Men jeg tillægger ikke mit liv nogen betydning, når bare jeg må fuldføre mit løb og den tjeneste, jeg har fået fra Herren Jesus: at vidne om evangeliet om Guds nåde. Og nu ved jeg, at I ikke mere skal få mig at se, alle I, som jeg kom til og forkyndte Riget for. Derfor bevidner jeg for jer i dag, at jeg er uden skyld i nogens blod. For jeg har ikke fortiet noget, men har forkyndt jer alt, hvad der er Guds vilje. Apostlenes gerninger 20:24-27 https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/ApG/20Det er jo sådan, at dette liv ikke er det virkelige liv. Det kommer først når guds rige hersker i himmel og på jord .
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|