annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15682432
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381824
Et andet syn 1991490
Åndelig Føde 1524000
Jesu ord 1523295
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 186 gæster og 176 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 17 < 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#37858 - 05/12/2022 19:02 Re: Den skinnende sol på verden [Re: Hanskrist]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1460
Den ædle Koran korrigerede troen på treenighed og troen på, at Jesus (fred være med ham) er "Gud"

Vi beundrer og ærer den ædle profet Muhammed (fred være med ham) som den sidste Guds sendebud sendt til hele menneskeheden, mens du og katolikkerne tilbeder en ædel Guds sendebud (det betyder: Jesus, fred være med ham) som "Gud selv" "

Vi tror, at Allah - himlens og jordens skaber - alene har ret til at bestemme, hvad der er lovligt og hvad der

Guds profeter og sendebud informerer deres folk om Guds befalinger og forbud

Med hensyn til at give denne ret til skabelsen, så er dette at tage dem som Herrer ved siden af Gud i den islamiske forståelse.

Dette betyder, at efter vores opfattelse er kristne skyldige i at erklære en Guds sendebud som "Gud selv" og i at tage deres præster/lærde som herrer ved siden af Gud:



Gud er alvidende og almægtig

{ They have taken their scholars and monks as lords besides Allāh, and [also] the Messiah, the son of Mary. And they were not commanded except to worship one God; there is no deity except Him. Exalted is He above whatever they associate with Him. }



P1 Perfection of God in Islam Vs the Bible! Shamsi and Visitor Speakers Corner

https://www.youtube.com/watch?v=RYVUjA0syCQ
P2 Perfection Of God In Islam vs The Bible! Shamsi and Visitor Speakers Corner
https://www.youtube.com/watch?v=0hDVGEBPtaw

مناظرة بين لورانس كراوس وحمزة تزورتزيس - الإسلام ضد الإلحاد

https://www.youtube.com/watch?v=SCOF0KraLiY
Top Svar Citer
#37862 - 05/12/2022 21:24 Re: Den skinnende sol på verden [Re: somo]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Citat:
Somo:

Den ædle Koran korrigerede troen på treenighed og troen på, at Jesus (fred være med ham) er "Gud"

Vi beundrer og ærer den ædle profet Muhammed (fred være med ham) som den sidste Guds sendebud sendt til hele menneskeheden, mens du og katolikkerne tilbeder en ædel Guds sendebud (det betyder: Jesus, fred være med ham) som "Gud selv" "


NEJ nu vrøvler du Somo.



Citat:
it is not the spirit of the man Jesus of Nazareth that makes him jeg Christ, but that it is the Spiritual-Presence, God in him, that possesses and drives his individual spirit. This insight stands guard against a Jesus-theology which makes the man Jesus the object of Christian faith. This can be done in seemingly orthodox terms, as in Pietism, or in humanist terms, as in theological liberalism. Both distort or disregard the Christian message that it is Jesus as the Christ in whom the New Being has appeared. And they contradict Paul's Spirit-Christology, which emphasizes that "the Lord is the Spirit" and that we do not "know" him according to his historical existence (flesh) longer, but only as the Spirit who is alive and present. This saves Christianity from the danger of a heteronomous subjection to an individual. The Christ is Spirit and not law. Paul Tillich.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#37871 - 06/12/2022 13:38 Re: Den skinnende sol på verden [Re: Hanskrist]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1460
Enhver læresætning i den treenige kristendom er baseret på Paulus' lære, selvom Jesus aldrig sagde, at han var Gud, partner med Gud eller endda Guds søn. Ingen steder underviste Jesus i doktrinerne om treenigheden, korsfæstelsen, opstandelsen og forsoningen. Alle disse grundsætninger kom fra Paulus, Paulus' lære modsiger faktisk Jesu lære, meget på samme måde som Det Nye Testamente fortæller os om Paulus' konflikt med Jakob, Peter og Barnabas.




Jesus – En profet og budbringer

”Han (Jesus) sagde: ‘Sandelig, jeg er Allahs tjener. Han har givet mig Bogen (Evangeliet) og gjort mig til en profet.’” Koranen 19:30
Isa, som profeten Jesus hedder i Koranen, har en hel speciel betydning i Islam. I Islam kendes han som en profet, der har båret Allahs budskab ud og som har formidlet det samme guddommelige budskab ud til menneskeheden på samme vis, som de profeter, der kom før ham, viderebragte til menneskeheden.

Muslimer anser Jesus på samme måde, som de anser alle Guds profeter. Profeterne er hver især højt respekteret, anerkendt og elsket. At tvivle på Jesus eller nogen anden profet eller budbringer i Islam, uanset hvem det måtte være; Abraham, Moses, Muhammed eller andre (fred være med dem), betyder, at man bevæger sig uden for Islams fold. Det hører altså ikke med i den islamiske trosoverbevisning at være i tvivl om profeternes budskab og heller ikke Jesus’ profetskab.

Jødedommen betragter ikke Jesus (fred være med ham) som værende Messias. I Kristendommen, hvor han er tilbedt som Gud eller betegnes som ”Guds Søn,” står han i skarp kontrast til den jødiske overbevisning om hans egentlige rolle i menneskets historie. Islam har et standpunkt, som står imellem de to, hvor Jesus anerkendes for at være den ærefulde profet og budbringer af Gud, som han er, på samme tid, hvor troen også bekræfter, at Jesus er Messias. Men Jesus er for muslimer hverken Gud eller del af en treenighed. I Islam er profeter ikke tilbedt. Tilbedelse er en handling som helliges Gud alene, Skaberen af mennesket og alle profeterne. Intet menneske er tilbedt i Islam.

Hvordan betragter Islam den kristne overbevisning om, at Jesus er Gud?
I Kristendommen er Jesus kendt for at være selve Gud eller for at være Guds søn. Hvis disse overbevisninger skulle betragtes ud fra deres understøttende referencer, så vil man finde, at de er i modstrid med Det Gamle Testamente, Koranen og talrige passager i det Nye Testamente.

Mange vers i Koranen angiver klart, at Jesus ikke er Gud. Jesus er heller ikke Guds søn, da det ikke passer sig Guds Majestæt at have børn. Hævdes, at Gud har en søn, ville det indebære, at man tillægger Gudmenneskelige egenskaber og begrænsninger, mens Gud er langt fra at have sådanne ufuldkommenheder. I Koranen beskrives Jesus’ rolle og status meget tydeligt:

”Sandelig fornægtede de, der sagde: ‘Allah, Han er al-Masih (Messias), Maryams (Marias) søn.’ Men al-Masih (Messias) havde sagt: ‘O, Israels børn, tilbed Allah, min Herre og jeres Herre.’ Sandelig, den, der sætter partnere ved siden af Allah, (for) ham har Allah forbudt al-Jannah (Paradiset), og hans tilholdssted er Ilden. Og for Zalimin (de uretfærdige) er der ingen hjælpere.” Koranen 5:72
”Det (passer sig) ikke for Allah at tage Sig en søn. Lovprist være Han. Når Han beslutter en sag, siger Han blot til den: ‘Bliv til,’ og den bliver til.” Koranen 19:35


Tanken om, at en gud – der angiveligt skulle være et svagt hjælpeløst barn; én der ikke kunne overleve uden mad, drikke eller søvn – skulle være den samme Almægtige Gud som beskrevet i Det Gamle Testamente, er uacceptabelt, når man har forståelse for Guds Unikke Guddommelighed.

”O, I Bogens folk, overdriv ikke i jeres religion, og sig kun sandheden om Allah. Sandelig, al-Masih Isa (Messias, Jesus), Maryams (Marias) søn, er kun Allahs sendebud og Hans ord, (som) Han leverede til Maryam (Maria) og en ånd fra Ham. Så tro på Allah og Hans sendebud, og sig ikke ‘Tre.’ Afhold jer derfra, det vil være bedst for jer. Sandelig, Allah er kun Én Gud. Højt hævet er Han over at have en søn. Alt i Himlene og på Jorden tilhører Ham. Og Allah er tilstrækkelig som Værge.” Koranen 4:171


Gud er ikke sammenlignelig med mennesket på nogen måde. Det gælder endvidere også for påstanden om, at Jesus er en del af en treenighed, hvorom Gud nævner i Koranen:
”Sandelig har de, der sagde: ‘Allah er den tredje af tre,’ fornægtet (sandheden). Men der er ingen gud undtagen den Ene Gud. Og hvis de ikke afstår fra det, de siger, vil en smertefuld straf sandelig ramme fornægterne blandt dem.” Koranen 5:73






I Koranen står nøje beskrevet, hvordan englen Gabriel blev sendt til Maria i form af en mand med et glædeligt budskab om et barn, der var ved at blive født på mirakuløs vist uden en far:
”Så satte hun et forhæng op for (at isolere sig fra) dem. Derpå sendte Vi Vor ånd (Gabriel) til hende, som viste sig for hende som et fuldkomment menneske. Hun sagde: `Jeg søger tilflugt hos Den Nådige imod dig – (nærm mig ikke) hvis du er gudfrygtig!´ Han sagde: `Jeg er kun din Herres udsending, der skal give dig (nyheden om) en retskaffen søn.´ Hun sagde: `Hvordan skulle jeg få en søn, når intet menneske har rørt mig, og jeg ikke har været usømmelig?´ Han sagde: `Således (skal det være). Din Herre siger: Det er let for Mig. Og Vi vil gøre ham til et tegn for menneskene og en barmhjertighed fra Os. Det er en afgjort sag.´” Koranen 19:17-21





Derfor er profeten Jesus et menneske skabt af Gud uden en far


Gud siger:
”Sandelig, Isas (Jesus’) eksempel hos Allah er som eksemplet med Adam. Han skabte ham af jord, hvorefter Han sagde til ham: `Bliv til,´ og han blev til. Sandheden er fra din Herre, så vær ikke en af tvivlerne.” 3:59-60


Jesus ifølge Islam


https://www.youtube.com/watch?v=hjCSMT8jCzc
Top Svar Citer
#37876 - 06/12/2022 17:29 Re: Den skinnende sol på verden [Re: somo]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5437
Sted: Vanløse
Kære Somo

Hvem kan du overbevise...

https://www.youtube.com/watch?v=r1lNj7KXcfA

https://www.youtube.com/watch?v=Wnfl6ZuZgrg

Lad os fordrive mørket på jorden...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#37877 - 06/12/2022 18:02 Re: Den skinnende sol på verden [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1460
Jesu fødsel

Historien om Maria og Jesu fødsel er beskrevet i Koranen i kapitlet ved navnet “Maria”:

“Og nævn i bogen Maria, da hun trak sig tilbage fra familien til et sted mod øst. Hun afskærmede sig fra dem. Så sendte Vi til hende Vores engel, og han åbenbarede sig for hende i en mandeskikkelse.
Hun sagde: ‘(Kom ikke nær) jeg søger tilflugt mod dig hos (Allah) den Mest Barmhjertige, hvis du frygter Allah!’
Han sagde: ‘Jeg er kun en budbringer fra din Gud og er kommet for at meddele dig om en gave, som er en hellig søn.’
Hun sagde: ‘Hvordan skal jeg have en søn, når ingen mand har rørt mig og jeg ikke er ukysk?’
Han sagde: ‘Sådan vil det ske. Din Gud har sagt, at det er nemt for Mig; og Vi ønsker at statuere ham som et tegn til menneskene og som en barmhjertighed fra Os. Det er en allerede afgjort sag.’

Da hendes graviditet begyndte, trak hun sig tilbage til et ensomt sted. Og fødselsveerne drev hende til en palmelund.
Hun skreg af smerte: ‘Bare jeg dog var død inden dette! Bare jeg dog var glemt og forgået!’
Men en stemme sagde til hende: ‘Sørg ikke! For din Gud har forberedt et sted for dig her. Og ryst palmerne mod dig, og friske dadler vil falde til dig. Og spis og drik og vær ikke bekymret. Hvis en person nærmer sig, så sig: Jeg faster for (Allah) den Barmhjertige, så i dag vil jeg ikke tale med noget menneske.’

Endelig bragte hun barnet til sit folk, bærende ham i sine arme.
De sagde: ‘Hør Maria! Du bringer noget forunderligt! Hør Arons søster, din far var ikke en ond mand, og din mor var ikke ukysk!’
Men hun pegede blot på barnet.
De sagde: ‘Hvordan skal vi tale til et barn i vuggen?’

Han (barnet) sagde: ‘I sandhed er jeg Allahs tjener. Han har åbenbaret for mig og udnævnt mig til profet.
Og Han har velsignet mig, hvor end jeg går, og har beordret mig til at bede og give almisse, så længe jeg lever.
Han har skænket mig kærlighed til min mor, og ikke ligegyldighed eller en ulykke for hende.
Så fred være med mig den dag jeg blev født, den dag jeg dør, og den dag jeg skal genopstå igen.’

Sådan var Jesus, Marias søn, det er den sande beretning, hvorom de uvidende skændes.
Det er ikke passende for Allah, at Han skulle få Sig en søn. Ophøjet være Han! Når han beslutter en sag, siger Han blot ‘bliv’ og det er.”

– Koranen 19:16- 35

Koranens fremstilling af Jesus forkaster utvetydigt begrebet om ‘treenighed’, Jesu ‘guddommelighed’ eller at han skulle være den ‘guddommelige søn’. I islam anses Jesus som en af Allahs store profeter. Koranen gør det klart, at Jesu undfangelse uden en far ikke gør Jesus til Guds søn, og nævner i denne henseende Adam (fred være med ham), som blev skabt af Allah uden en far og en mor.



Som andre profeter udførte Jesus også mirakler. For eksempel gav han liv til de døde og helbredte de blinde og spedalske. Men han gjorde det altid klart, at det hele var fra Allah. Ifølge Koranen blev han sendt til Israels børn; han bekræftede Torahens gyldighed, som var blevet åbenbaret til Moses, og rensede ud i de påskrifter og forbud, som præsterne selv havde fjernet eller tilføjet i troen.




Det jødiske præsteskab afviste imidlertid hans forkyndelser. De konspirerede imod hans liv, og efter deres egen beretning korsfæstede og dræbte de ham. Men Koranen gendriver denne opfattelse og siger, at de hverken dræbte eller korsfæstede ham, men at “det så sådan ud for dem”. Der er et vers i Koranen, som antyder, at Jesus kommer tilbage, og at alle kristne og jøder, sammen med muslimerne, vil tro på ham inden han dør efter sin genkomst. Dette støttes også af profeten


Muhammads udtalelser.



Kristus blev ikke korsfæstet

Dit skriftsted, som du tror på, siger, at disciplene (tilhængere af Messias) ikke så korsfæstelsen; snarere den dag flygtede de og skjulte sig for deres fjender, så hvordan kunne de være øjenvidner til noget, de ikke så?



https://www.islam.dk/jesus-i-islam/

Was Jesus (pbuh) really Crucified? by Dr Zakir Naik


https://www.youtube.com/watch?v=QGzS9sfC8P0
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 17 < 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
24/04/2024 13:35
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
To anholdt og mistænkt for drab på to ..
24/04/2024 14:32
Dansk Erhverv om nye pantregler i EU: De..
24/04/2024 14:14
Terrorsigtede skal blive i deres celler ..
24/04/2024 14:13
27-årig mand varetægtsfængslet for ov..
24/04/2024 13:34
Skattestyrelsen: Hvem ejer disse 13,6 mi..
24/04/2024 13:18
Nyheder fra Religion.dk