annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
2 registrerede ABC ,(1 usynlig), 317 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 16 < 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#37340 - 20/10/2022 16:32 Re: Den bedste religion... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5422
Sted: Vanløse
Hej Arne

Hvad skal jeg bruge min tid på heart

https://www.jw.org/da/bibliotek/blade/wp20080601/Var-Vandfloden-p%C3%A5-Noas-tid-virkelig-global/

Holder det vand...

https://www.jvfakta.dk/443308939

https://www.jvfakta.dk/443351221

Jeg kan ikke gøre meget andet ved tingene end bringe det på banen en gang imellem. Måske det så når op til højeste instans hos Jehovas Vidner. Hvorfor blive ved med sådan noget...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/nej-til-blod-en-hjertesag-jehovas-vidner

Er der tale om selvmord/mord? Mon de har råderet over deres børn? Håber dette kan være med til at løfte samtalen op på et højere plan...

Citat:
Om livets guddommelighed.

Hvorfor man ikke må afbryde Livet i utide.

Vandrer mod Lyset! oplyser, at vi alle har modtaget det evige liv som en gave fra Gud. Menneskelivet er skabt af en guddommelig gnist, vort åndelige Jeg, der er knyttet til det fysiske legeme ved hjælp af et usynligt bånd. Hvert enkelt menneskeliv her på Jorden har en mening. Der er en grund til, at vi er her.

Formålet med reinkarnationen er:

Gennem en alsidig, men langsomt fremadskridende udvikling, at modne menneskeånden, så den i kraft af sin tanke og vilje kan nå fuldt ud i alle livets forhold, at stille sig afvisende overfor Mørkets påvirkning.

Vi er ikke tvunget til dette liv, vi har selv sagt ja til at blive inkarneret netop her, hvor vi er. I det hele taget tvinger Gud intet menneske til at tage imod det evige livs gave. På et tidspunkt vil vi således alle, når vi har nået en vis modenhed, selv skulle afgøre, om vi ønsker at beholde denne gave. Gennem tiderne har mange mennesker når de vendte tilbage til deres opholdssteder i den åndelige verden efter udmattende lidelser og prøvelser her på Jorden - tvivlet på, om de ville formå at fuldføre de mange jordeliv.

Men da har Gud i hvert enkelt tilfælde vist disse modløse mennesker billeder af den fryd og glæde, der venter os alle i fremtiden, når Mørkets magt er helt besejret. Vandrer mod Lyset! meddeler, at der endnu ikke er nogen, der ikke har ønsket at beholde det evige livs gave.

Der er en årsag til, at vi er blevet inkarneret lige her og nu. Forud for hver inkarnation forbereder vi os til det kommende liv.

Det er vores kamp ud af Mørket og frem mod Lyset, som udvikler vort åndelige jeg; langsomt lærer vi at tage ansvar for vort liv, langsomt lærer vi at forstå og erkende betydningen af de muligheder, vi har; langsomt lærer vi at afveje vore ord til hinanden,- at standse op, når vi gribes af vrede og hævnlyst, at arbejde med ikke at være egoistiske ved altid at følge vore egne lyster og begæringer, at bekæmpe den modløshed der kan vise sig, når man erkender sine fejl og mangler; ja, at finde styrke og udholdenhed til at kæmpe videre for at overvinde det slette og nedrige her på Jorden i vore dødelige kroppe.

Første tredjedel af Vandrer mod Lyset! beretter om årsagerne til at vi lever i denne ejendommelige verden. Denne del er ‘Ardors beretning’, en historisk gennemgang, der bærer overskriften

‘Tilgiver Eders Fjender’ - Den går fra de ældste tider til vore dage.

De af Guds love, som bliver gennemgået i Vandrer mod Lyset! hjælper os til at forstå, livets guddommelighed ja, til at forstå hvor helligt livet er for hver og én af os mennesker. Af samme grund må vi ikke afbryde livet i utide ved at myrde og ihjelslå hinanden - vi må ikke begå selvmord eller hjælpe nogen med at gøre det - vi må heller ikke tage livet af et foster. Der findes altid en vej som giver langt mere mening, end det gør at afbryde livet i utide.

I Vandrer mod Lyset! oplyses det, at vi ved selvmord forværrer vor egen situation. For bedre at kunne bære vort jordelivs tunge byrder, opfordres vi således til at bede Gud om hjælp, støtte og styrke.

Og Gud giver os den hjælp, vi har behov for. Vi er aldrig alene.

Alle har vi en skytsånd, dvs. en kærlig ånd, der følger os, hvor vi end er. Skytsånden prøver at give os fornemmelsen af, om det er den rette vej, vi er gået ind på. Advarer os når vi er ved at bruge Mørkets kræfter frem for Lysets. Hjælpen kan også komme som en indre stemning af glæde, tilfredshed og kærlighed. Ja, den kan komme i skikkelse af en indre stemme, en drøm, et "tilfældigt" møde med et menneske, som kan hjælpe os ind den rette vej. Eller hjælpen kan optræde som en pludselig tanke-indskydelse om at læse en bog eller se en film, som så åbner vores øjne for en klarere forståelse, af et svært valg, vi står over for. Ja, mangfoldige måder og meget oftere, end vi er klar over, søger vore vejledere i den åndelige verden at hjælpe os. Vi er aldrig alene.

af Inger Boas

Lad os inspirere alle til et godt liv...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#37341 - 20/10/2022 22:56 Re: Den bedste religion... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Jeg har ikke tillid til hverken Jehovas Vidner eller Vandrer mod Lyset, og hvad jeg skriver til dig om mit religiøse standpunkt ignorerer du totalt.
Så mon ikke konsekvensen må være, at vi stopper vores dialog her?

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#37342 - 21/10/2022 13:12 Re: Den bedste religion... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5422
Sted: Vanløse
Hej Arne

Lad os fortsætte samtalen heart

Citat:
Det, der betyder noget for mig, er:
Det guddommelige - egentlig ikke et godt nok udtryk, men jeg kan ikke finde bedre ord - som det er blevet klart for mig, at vi mennesker ikke har mulighed for at fatte, hvorfor religionerne - set med mine øjne - er håbløst forsimplede, vulgære og uærbødige.
Den værende verden - som vi mennesker har nået en vis, men begrænset, viden om - og selv er en ret så ubetydelig del af - og hvis eksistens er et ufatteligt og vidunderligt mirakel.
At leve mit liv - mens jeg har det - så godt jeg formår - i ydmyg altomfattende kærlighed og omsorg.

Det sidstnævnte er ikke let at leve op til, og jeg vil derfor ikke spilde tid og kræfter på alt muligt andet.

Kan du tage fejl? Hvorfor kalder du os ubetydelige? Hvem tænker over tingene, og kan tage sig af kloden? Jeg er ikke meget for at sætte grænser for vores forståelse blinker Hvad har vi mulighed for...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#37343 - 21/10/2022 22:20 Re: Den bedste religion... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Jeg skrev - og som du også citerede:
Citat:
Det, der betyder noget for mig, er:
Det guddommelige - egentlig ikke et godt nok udtryk, men jeg kan ikke finde bedre ord - som det er blevet klart for mig, at vi mennesker ikke har mulighed for at fatte, hvorfor religionerne - set med mine øjne - er håbløst forsimplede, vulgære og uærbødige.
Den værende verden - som vi mennesker har nået en vis, men begrænset, viden om - og selv er en ret så ubetydelig del af - og hvis eksistens er et ufatteligt og vidunderligt mirakel.
At leve mit liv - mens jeg har det - så godt jeg formår - i ydmyg altomfattende kærlighed og omsorg.

Det sidstnævnte er ikke let at leve op til, og jeg vil derfor ikke spilde tid og kræfter på alt muligt andet.
Og du svarede:
Citat:
Kan du tage fejl? Hvorfor kalder du os ubetydelige? Hvem tænker over tingene, og kan tage sig af kloden? Jeg er ikke meget for at sætte grænser for vores forståelse blinker Hvad har vi mulighed for...
Min replik:
Jeg tror bestemt ikke, at jeg tager fejl, og hvad andre tror, er jo deres sag.
Jeg har tidligere fortalt om en gammel bog, der fortæller om, at det startede med, at vi mennesker troede, at alt andet havde en ånd, ligesom vi selv har, og at dette ender med et ånds-hieraki, hvor den øverste ånd f.eks. kan være kristendommens, islams eller jødedommens Gud.
Det er denne primitivitet sammen med ønskedrømme, der efter min mening skaber religionerne.
Du viser jo tydelige tegn på en ønskedrøm om, at vi mennesker er hævet over naturen/kloden/universet, som jo også religionerne lokker med.
Men hvor meget fylder vi mennesker i universet i såvel omfang som tid?
Nærmest uendelig lidt!
Og hvor meget ved vi mennesker om, hvordan det kan være, at verden eksisterer?
Intet!
Og har vi nogen mulighed for at fatte, hvad vi i mangel på bedre udtryk kalder: det guddommelige?
Nej!
Du har svært ved at "sluge disse kameler" og vil gerne - ligesom religionerne - hæve os mennesker til noget højere.
Det kan du jo så gøre, men som jeg oplever verden, tror jeg, dette er en illusion.
Jeg er ydmygt taknemmelig over på uforklarlig vis, at ane det guddommeliges væren.
Det giver mig mening med mit liv - og dét er for mig det afgørende smiler

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart


Redigeret af Arne Thomsen (21/10/2022 23:17)
Top Svar Citer
#37344 - 22/10/2022 14:02 Re: Den bedste religion... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5422
Sted: Vanløse
Hej Arne

Er vi enige om, at der først skal være et univers, og en beboelig planet, før vi kan tale om mennesker...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-4/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-iv/

Nu har du fået et bud på tingene heart Hvad er vejen frem...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 16 < 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Træværksted brændt ned i Bramming
19/04/2024 08:16
Nyheder fra Religion.dk