annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36430 - 16/07/2022 11:59 Alting har en tid
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Længe siden jeg har postet et indlæg. Ja kunne faktisk ikke huske hvordan man gjorde, men jeg tænkte, at sige tak for alt i den tid jeg har tilgået siden.

I starten var det af stor værdi trods stor modstand ect.

I dag er siden færdig set med mine øjne.

Derfor dette vers fra biblen


Alting har en tid,

for alt, hvad der sker under himlen, er der et tidspunkt.

En tid til at fødes, en tid til at dø.

En tid til at plante, en tid til at rydde.

En tid til at slå ihjel, en tid til at helbrede.

En tid til at rive ned, en tid til at bygge op.

En tid til at græde, en tid til at le.

En tid til at holde klage, en tid til at danse.

En tid til at sprede sten, en tid til at samle sten.

En tid til at omfavne, en tid til ikke at omfavne.

En tid til at opsøge, en tid til at miste.

En tid til at gemme hen, en tid til at kaste bort.

En tid til at rive itu, en tid til at sy sammen.

En tid til at tie, en tid til at tale.

En tid til at elske, en tid til at hade.

En tid til krig, en tid til fred.


https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Pred/3
Top Svar Citer
#36432 - 16/07/2022 12:39 Re: Alting har en tid [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Jeg er enig med dig i skønheden i, hvad du citerer fra det førkristne gamle testamente i Bibelen.

Men jeg mener også, kristendommen indfører den helt dybe kærlighed, som vi f.eks. kan læse om i Johannes Evangeliet.

Det er jo ret nemt at elske, hvor man føler sympati.
Men den dybe kærlighed kan mere end dét.
Er det ikke dét, Johannes fortæller om?

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart


Redigeret af Arne Thomsen (16/07/2022 12:41)
Top Svar Citer
#36437 - 17/07/2022 10:33 Re: Alting har en tid [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
I dag er siden færdig set med mine øjne.

Skriver du Tikka

Sådan føler jeg det også


Jeg har kun BØN BØN BØN BØN BØN BØN BØN

tilbage

Aldrig har jeg BEDT og SØRGET så meget.

Trosfrihed er ikke rask i øjeblikket

Hvis der ikke er FORSTAND eller ÅND (GUD) bagved hvad der skrives så mister jeg ihvertfald interessen og det tror jeg de fleste mennesker gør

Det er ikke GUDS ORD men løgnen - ja et menneske der ikke er SANDHED i der dominerer nu Trosfrihed.

Jeg har været meget uenige med jer debattører her på stedet - men jeg har til trods altid følt der var ÅND som også FORSTAND og SANDHED og SAMVITTIGHED og GUD i jer uanset hvor uenige jeg har været med jer.

I var NORMALE og FORSTANDIGE mennesker uanset hvor uforstandige jeres synspunkter kunne forekomme til tider at være for mig og måske andre.

Jeg føler ikke der er FORSTAND eller ÅND GUD - SANDHED og SAMVITTIGHED længere bagved hvad der skrives - men løgn og bedrag (og ja vanvid (nok skizofreni)) fylder siden, spalterne, mere og mere.

Noget kernesundt normalt kritisk forstandigt menneskeligt er forsvundet.


Skizofreni og religiøsitet er en farlig cocktail - drik. Ja at være alvorligt tankeforstyrret og så at blande dette sammen med religion - så går det da helt galt og religion bliver til løgn og bedrag - af det onde frem for det gode.

Ægte religiøsitet skal jo styrke vores FORSTANDIGHED ÅND - styrke SANDHEDEN (hvor HELLIGÅNDEN jo vel er SANDHEDENS TALSMAND).

Bibelsk betragtes det som at være besat af en ond ånd når et menneske bevæger sig ud i religiøs vanvid - fuldstændig uforståelig tale (uforstandig tale).

Trosfrihed - spalterne her - bliver i øjeblikket fyldt med religiøs vanvid. Det ene indlæg efter det andet kommer til om natten og hen på morgenen. Der er ikke hoved og hale i hvad der skrives.

Ingen mennesker kan reagere på religiøs vanvid uden selv at blive smittet.

Men det er mere end religiøs vanvid det er også den totale disrespekt for Trosfrihed og vi debattører på stedet. Hvilket da også skinner tydeligt igennem - og det endte da også med at vi alle blev sjoflet til - krænket og grænseoverskredet groft mht det seksuelle alle sammen af den infantile udviklings forstyrrede stodder der ikke vil os noget godt men som kun interesserer sig for sig selv.

Manden virker og optræder nedbrydende - vi bliver ikke bygget op til noget godt sammen med ham.


Apropos om Gerth virkelig skal have det sidste ord og få lov til at hærge stedet bliver jeg nu i tvivl.

Ihvertfald har jeg her sagt fra overfor manden (hans seksuelle krænkelser og religiøse vanvids skriverier) og forsøgt at opfordre til en anden vej at gå:

AT VI BEVARER VORES FORSTAND REN og UBESMITTET - at vi viser vi er SERIØSE og at der er noget (Ånd og Forstand og Ordentlighed) bag vores ord når vi skriver.


Aldrig har jeg BEDT så meget - haft et så stort ønske om at GUD, istedet for djævlen og løgnen, må få vores OPMÆRKSOMHED.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36438 - 17/07/2022 12:32 Re: Alting har en tid [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Både du og Tikka synes at mene, at denne hjemmeside er døende pga. indlæg fra Gerth.
Jeg er enig i at der er indlæg fra Gerth, som kan opleves provokerende, og når Gerth "går ver stregen", griber Admin jo ind.
Men jeg er ikke enig i, at enkelte deltageres provokationer på en hjemmeside benævnt Trosfrihed betyder denne hjemmesides undergang.

Det er klart at "bøsserøvsreklamer" er frastødende - i hvert fald hvis de tages seriøst, men for mig er det også klart, at det er frastødende når én deltager kalder andre deltagere for "idiot" og "skizofren".

Dét, der imidlertid - set med mine øjne - giver Trosfrihed.dk den unikke værdi, det er friheden på områder som livsanskuelser og det spirituelle.

Tendenser, der går i retning af den spanske inkvisition her vi nok af, og åndsfrihed har ikke altid gode vilkår.

Her på Trosfrihed.dk bør vi efter min mening glæde os over friheden - og bruge den til at inspirere hinanden - ikke til at nedgøre hinanden.
Og kommer der indlæg, man ikke bryder sig om, kan man jo ignorere dem - til fordel for dem, der inspirerer.
Dertil kommer jo muligheden for gennem dialog at nå frem til bedre forståelse af andres indlæg.

Nøgleordene for mig angående Trosfrihed.dk er inspiration og udvikling.

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36439 - 17/07/2022 12:59 Re: Alting har en tid [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Citat:
Tikka synes at mene, at denne hjemmeside er døende pga. indlæg fra Gerth.

Ved ikke hvor du ser det.

Siden har længe længe kørt "på pumperne" hvor angreb og andre mærkværdigheder bliver postet, for mig at se for at holde siden kørende.

Dog har dette med angreb og fnidder været sidens kendetegn, fra før jeg tilgik siden - læs blot ældre indlæg - og jeg husker, der blev sagt, at det var 90% af hjemmesidens indhold, men det da klart at forholdene her langt fra er blevet bedre.

Citat:
Nøgleordene for mig angående Trosfrihed.dk er inspiration og udvikling.
Trosfrihed er for mig en side hvor man kan blive trosfri
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk