Alting har en tid

Indsendt af: Tikka

Alting har en tid - 16/07/2022 11:59


Længe siden jeg har postet et indlæg. Ja kunne faktisk ikke huske hvordan man gjorde, men jeg tænkte, at sige tak for alt i den tid jeg har tilgået siden.

I starten var det af stor værdi trods stor modstand ect.

I dag er siden færdig set med mine øjne.

Derfor dette vers fra biblen


Alting har en tid,

for alt, hvad der sker under himlen, er der et tidspunkt.

En tid til at fødes, en tid til at dø.

En tid til at plante, en tid til at rydde.

En tid til at slå ihjel, en tid til at helbrede.

En tid til at rive ned, en tid til at bygge op.

En tid til at græde, en tid til at le.

En tid til at holde klage, en tid til at danse.

En tid til at sprede sten, en tid til at samle sten.

En tid til at omfavne, en tid til ikke at omfavne.

En tid til at opsøge, en tid til at miste.

En tid til at gemme hen, en tid til at kaste bort.

En tid til at rive itu, en tid til at sy sammen.

En tid til at tie, en tid til at tale.

En tid til at elske, en tid til at hade.

En tid til krig, en tid til fred.


https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Pred/3
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Alting har en tid - 16/07/2022 12:39

Hej Tikka.

Jeg er enig med dig i skønheden i, hvad du citerer fra det førkristne gamle testamente i Bibelen.

Men jeg mener også, kristendommen indfører den helt dybe kærlighed, som vi f.eks. kan læse om i Johannes Evangeliet.

Det er jo ret nemt at elske, hvor man føler sympati.
Men den dybe kærlighed kan mere end dét.
Er det ikke dét, Johannes fortæller om?

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Indsendt af: Hanskrist

Re: Alting har en tid - 17/07/2022 10:33

I dag er siden færdig set med mine øjne.

Skriver du Tikka

Sådan føler jeg det også


Jeg har kun BØN BØN BØN BØN BØN BØN BØN

tilbage

Aldrig har jeg BEDT og SØRGET så meget.

Trosfrihed er ikke rask i øjeblikket

Hvis der ikke er FORSTAND eller ÅND (GUD) bagved hvad der skrives så mister jeg ihvertfald interessen og det tror jeg de fleste mennesker gør

Det er ikke GUDS ORD men løgnen - ja et menneske der ikke er SANDHED i der dominerer nu Trosfrihed.

Jeg har været meget uenige med jer debattører her på stedet - men jeg har til trods altid følt der var ÅND som også FORSTAND og SANDHED og SAMVITTIGHED og GUD i jer uanset hvor uenige jeg har været med jer.

I var NORMALE og FORSTANDIGE mennesker uanset hvor uforstandige jeres synspunkter kunne forekomme til tider at være for mig og måske andre.

Jeg føler ikke der er FORSTAND eller ÅND GUD - SANDHED og SAMVITTIGHED længere bagved hvad der skrives - men løgn og bedrag (og ja vanvid (nok skizofreni)) fylder siden, spalterne, mere og mere.

Noget kernesundt normalt kritisk forstandigt menneskeligt er forsvundet.


Skizofreni og religiøsitet er en farlig cocktail - drik. Ja at være alvorligt tankeforstyrret og så at blande dette sammen med religion - så går det da helt galt og religion bliver til løgn og bedrag - af det onde frem for det gode.

Ægte religiøsitet skal jo styrke vores FORSTANDIGHED ÅND - styrke SANDHEDEN (hvor HELLIGÅNDEN jo vel er SANDHEDENS TALSMAND).

Bibelsk betragtes det som at være besat af en ond ånd når et menneske bevæger sig ud i religiøs vanvid - fuldstændig uforståelig tale (uforstandig tale).

Trosfrihed - spalterne her - bliver i øjeblikket fyldt med religiøs vanvid. Det ene indlæg efter det andet kommer til om natten og hen på morgenen. Der er ikke hoved og hale i hvad der skrives.

Ingen mennesker kan reagere på religiøs vanvid uden selv at blive smittet.

Men det er mere end religiøs vanvid det er også den totale disrespekt for Trosfrihed og vi debattører på stedet. Hvilket da også skinner tydeligt igennem - og det endte da også med at vi alle blev sjoflet til - krænket og grænseoverskredet groft mht det seksuelle alle sammen af den infantile udviklings forstyrrede stodder der ikke vil os noget godt men som kun interesserer sig for sig selv.

Manden virker og optræder nedbrydende - vi bliver ikke bygget op til noget godt sammen med ham.


Apropos om Gerth virkelig skal have det sidste ord og få lov til at hærge stedet bliver jeg nu i tvivl.

Ihvertfald har jeg her sagt fra overfor manden (hans seksuelle krænkelser og religiøse vanvids skriverier) og forsøgt at opfordre til en anden vej at gå:

AT VI BEVARER VORES FORSTAND REN og UBESMITTET - at vi viser vi er SERIØSE og at der er noget (Ånd og Forstand og Ordentlighed) bag vores ord når vi skriver.


Aldrig har jeg BEDT så meget - haft et så stort ønske om at GUD, istedet for djævlen og løgnen, må få vores OPMÆRKSOMHED.
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Alting har en tid - 17/07/2022 12:32

Hanskrist.
Både du og Tikka synes at mene, at denne hjemmeside er døende pga. indlæg fra Gerth.
Jeg er enig i at der er indlæg fra Gerth, som kan opleves provokerende, og når Gerth "går ver stregen", griber Admin jo ind.
Men jeg er ikke enig i, at enkelte deltageres provokationer på en hjemmeside benævnt Trosfrihed betyder denne hjemmesides undergang.

Det er klart at "bøsserøvsreklamer" er frastødende - i hvert fald hvis de tages seriøst, men for mig er det også klart, at det er frastødende når én deltager kalder andre deltagere for "idiot" og "skizofren".

Dét, der imidlertid - set med mine øjne - giver Trosfrihed.dk den unikke værdi, det er friheden på områder som livsanskuelser og det spirituelle.

Tendenser, der går i retning af den spanske inkvisition her vi nok af, og åndsfrihed har ikke altid gode vilkår.

Her på Trosfrihed.dk bør vi efter min mening glæde os over friheden - og bruge den til at inspirere hinanden - ikke til at nedgøre hinanden.
Og kommer der indlæg, man ikke bryder sig om, kan man jo ignorere dem - til fordel for dem, der inspirerer.
Dertil kommer jo muligheden for gennem dialog at nå frem til bedre forståelse af andres indlæg.

Nøgleordene for mig angående Trosfrihed.dk er inspiration og udvikling.

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Indsendt af: Tikka

Re: Alting har en tid - 17/07/2022 12:59

Citat:
Tikka synes at mene, at denne hjemmeside er døende pga. indlæg fra Gerth.

Ved ikke hvor du ser det.

Siden har længe længe kørt "på pumperne" hvor angreb og andre mærkværdigheder bliver postet, for mig at se for at holde siden kørende.

Dog har dette med angreb og fnidder været sidens kendetegn, fra før jeg tilgik siden - læs blot ældre indlæg - og jeg husker, der blev sagt, at det var 90% af hjemmesidens indhold, men det da klart at forholdene her langt fra er blevet bedre.

Citat:
Nøgleordene for mig angående Trosfrihed.dk er inspiration og udvikling.
Trosfrihed er for mig en side hvor man kan blive trosfri
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Alting har en tid - 17/07/2022 15:01

Hej Tikka.
Du skriver:
Citat:
Trosfrihed er for mig en side hvor man kan blive trosfri
Mener du dermed: Fri fra at tro eller fri til at tro?

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Indsendt af: Hanskrist

Re: Alting har en tid - 17/07/2022 17:30

Almindelige symptomer på skizofreni er:

hallucinationer.

vrangforestillinger.

tankeforstyrrelser, tankemylder og forstyrret sprog.

uro og problemer med at sove.

depression og angst.

problemer med at sortere i sanseindtryk og fx sortere baggrundsstøj fra.

indadvendthed og forandringer i følelseslivet.

-0-0-0-0-

Tankevækkende

Og endnu mere tankevækkende når disse symptomer kobles sammen med religiøsitet - så får vi den her skræmmende cocktail


Problemstillingen er omtalt i bibelen flere steder - Paulus forholder sig til problemstillingen religiøs uforståelig vanvids tale.

Det virker nedbrydelig - det nedbryder mere end det bygger op. Menigheden lider under disse indslag der fuldstændig vil kunne opløse menigheden.

Paulus var en mild mand - meget overbæren og barmhjertig og omsorgsfuld overfor det han kalder for svag tro. Hvis man fx ikke var særligt grundfæstet i Sandhedens Ånd - i Kristus og man blev forført og vildledt af det dæmoniske - onde ånder.


-0-0-0-

Jeg mener vi har et kollektivt moralsk ansvar overfor Gerth's debat adfærd.

Rent menneskeligt bør vi sige fra også for Gerth's egen skyld - det vil aldrig tjene Gerth at han ikke lærer at der er grænser for hvordan man kan opføre sig blandt andre mennesker. Og det er vores moralske kollektive ansvar.

Vi kan ikke tillade passivt at se på og lade det forblive upåtalt.


Indlæg efter indlæg der ingen mening giver - og som ville dumpe selv i folkeskolens 9 og 10 afgangsprøve bliver vi overdænget med. Samtidig med at manden taler ned til os andre og fremstiller sig selv som den store åbenbaring.

Dette har stået på nu i et par år og det tager til i styrke og stadig giver det ingen mening som der ej heller er kommet opbyggelige konstruktive samtaler op at stå mellem os og ham.

Men stadig opfører han sig som om det er os der har et problem og ikke ham.


-0-0-0-0-

Det nemmeste ville være at lukke øjnene - se imellem fingrene med at spalterne her på Trosfrihed fyldes mere og mere med mandens på den ene side 1): infantile seksuelle krænkelser af andre mennesker og ham selv (han gør jo sig selv til grin) og 2): religiøs usammenhængende volapyk der overhovedet ingen god mening giver - men som bare vokser og vokser - fuldstændig tager magten fra ham.

Nogen må have modet til at gribe ind.


-0-0-0-0-

Vores moderne samfund lider under et forfærdeligt kollektivt moralsk svigt.

Vi må ikke gribe ind overfor nogen længere - og ingen tør påtale noget længere - ja et forfærdeligt kollektivt moralsk ansvars svigt er blevet normen.
Indsendt af: Hanskrist

Re: Alting har en tid - 17/07/2022 18:39

Citat:
Simon:

Gu' vè om denne evigt omtalte café ikke snarere burde hedde Café Beelzebub - man får fra denne "poet" tit indtrykket af, at den lige så ofte omtalte "satan" ligger og roder i underbevidstheden som en driftsimpuls der bare afventer udfoldelse..;)


Profetisk pletskud om hvordan det nok ville gå manden.

Samme tanke har jeg også selv haft.

Det er jo også jungiansk psykologi for begyndere at det en dag før eller siden vil vise sig at alt det lort det lykkes en at få projiceret ud i andre nok faktisk bor og hører hjemme i en selv.
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Alting har en tid - 17/07/2022 19:45

Hanskrist, du mener dig berettiget til at stille en psykiatrisk diagnose på en deltager her på Trosfrihed.dk.
Det er du ikke - allerede af den grund at du ikke har den faglige kompetence dertil.

Du skriver:
Citat:
Jeg mener vi har et kollektivt moralsk ansvar overfor Gerth's debat adfærd.

Rent menneskeligt bør vi sige fra også for Gerth's egen skyld - det vil aldrig tjene Gerth at han ikke lærer at der er grænser for hvordan man kan opføre sig blandt andre mennesker. Og det er vores moralske kollektive ansvar.

Vi kan ikke tillade passivt at se på og lade det forblive upåtalt.
Min kommentar:
Der eksisterer ikke noget "kollektivt moralsk ansvar" hvormed debatdeltagere kan fordømme en anden deltager.
Den eneste, der har et ansvar for, hvad debatdeltagere tillades at skrive, er Admin.

Det tror jeg, du skal glæde dig over, for hvis der eksisterede et sådant kollektivt ansvar, ville du selv i høj grad være i farezonen pga. af dine hyppige udtalelser om, at debatdeltagere er "idioter" - og nu også "skizofrene".

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Indsendt af: Hanskrist

Re: Alting har en tid - 17/07/2022 21:16

Citat:
Arne:

Der eksisterer ikke noget "kollektivt moralsk ansvar" hvormed debatdeltagere kan fordømme en anden deltager.
Den eneste, der har et ansvar for, hvad debatdeltagere tillades at skrive, er Admin.


Jeg er lodret uenig med dig.

Jeg mener som Paulus at man ikke skal slæbe folk for retten men at folk indbyrdes skal kunne snakke om tingene og finde ud af en løsning.

Paulus undrede sig over at folk i meninghederne slæbte hinanden for retten - han opfordrede til at de fandt ud af tingene indbyrdes uden disse drastiske tiltag som at føre retssager imod hinanden.

Også i skolegården (ja overalt) mener jeg at vi har et kollektivt moralsk ansvar når vi står overfor destruktiv meningsløs adfærd.


Hvis folk turde blande sig og leve op til deres kollektive moralske ansvar var der mange forfærdelige ulykker der kunne undgås, lige fra drab og vanvids bilisme og bilkørsel i påvirket tilstand til ødelæggende normløs og disrespektfuld skammelig krænkende opførsel som vores Gerth der som et barn leder efter at vi viser ham hvor grænserne går - men ingen føler længere et moralsk ansvar og vi moderne mennesker svigter.

Du Arne svigter Gerth (og han hader dig for at du slisker for ham) - men jeg nægter at svigte ham og derfor fortæller jeg ham hvad der i al fremtid ville kunne gavne ham at forstå.
Indsendt af: Hanskrist

Re: Alting har en tid - 18/07/2022 00:09

Du forsætter med at have travlt med andre mennesker - men andre mennesker kan modsat dig finde ud af deres liv og de gider iøvrigt ikke høre på dit tågesnak dertil er de alt for kompetente dygtige til modsat dig at kunne finde ud af at klare sig selv i verden - en verden som de forstår sig på og står i en levende samspil og udveksling med.

Det er blandt andet disse dygtige mennesker der er skyld i at der kommer penge ind på din konto hver måned uden at du har rørt en finger - foretaget dig noget som helst.

Men altså disse kompetenter dygtige mennesker som verden dog stadig er fyldt med for største delens vedkommende dem behøver du ikke have så travlt med de klarer sig bedre end du tilsyneladende nogensinde vil komme til at klare dig.

Ufatteligt at du overhovedet ikke bekymrer dig om dig selv og dine manglende kompetencer?

Så et godt råd herfra - begynd at bliv bekymret for din egen forfatning og tilstand og manglende dygtighed og drop at have så travlt med andre mennesker - for de klarer sig modsat dig rigtig godt - så ingen grund til bekymring her du.

Kort og godt er det dig der har brug for hjælp og ikke dig der formår at hjælpe andre som du dog har bildt dig selv ind er din rolle

Men jeg kan sige dig at folk på det bestemteste vil have sig frabedt din hjælp



-0-0-0-0-


Der venter dig et stort arbejde forude før du er på omgangshøjde med andre mennesker - følgende punkter har du at arbejde med:


Almindelige symptomer på skizofreni er:

hallucinationer.

vrangforestillinger.

tankeforstyrrelser, tankemylder og forstyrret sprog.

uro og problemer med at sove.

depression og angst.

problemer med at sortere i sanseindtryk og fx sortere baggrundsstøj fra.

indadvendthed og forandringer i følelseslivet.


-0-0-0-


Vrangforestillinger er du i den grad hårdt ramt af (dine tanker om dig selv er skudt fuldstændig ved siden af)

tankeforstyrrelser, tankemylder og forstyrret sprog. er udtalte hos dig - enhver kan bare prøve at læse dine skriverier - dit sprog er i ekstrem grad forstyrret


uro og problemer med at sove. har du ihvertfald da de fleste af dine indlæg kommer om natten og tidlig morgen hvor du slet ikke har været i seng endnu

problemer med at sortere i sanseindtryk og fx sortere baggrundsstøj fra. dette har du selv fortalt om hvor hårdt du er plaget af


indadvendthed og forandringer i følelseslivet. dette forhold er rigtig rigtig slemt hos dig - dit følelsesliv er så abnormt umenneskeligt fordrejet


-0-0-0-0-


Citat:
Gerth:

Du nævnte i et her forrige indlæg, at Det´ smitter enhver...Psykisk syge er ikke onde ligesom psykopaten,


Nej psykisk syge er ikke nødvendigvis onde - har ikke nødvendigvis en slet og ond dagsorden som du har

Du har nogle psykiske udfordringer men derudover har du en normløs og disrespektfuld destruktiv ond adfærd og så er du fyldt med løgn (vrangforestillinger)

Du aner intet om Helligånden - men alligevel forsætter du dit evindelige ævle bævle snak om Helligånden som du ikke aner noget som helst om hvad dækker over


Var der Helligånd i dig ville du være en anden person og ihvertfald have en anden opførsel
Indsendt af: Hanskrist

Re: Alting har en tid - 18/07/2022 00:50

Citat:
Gerth:

Senere undrede psykiatrien sig over min ifølge den pludseligt helbredelse, men egentlig misforstod de bare mine spirituelle indvielser. Ved min pagts omkring fyrre dage lovede jeg som et lys farvel til al psykopati, ondskab og egoismen og sygdom.



Ved min pagts omkring fyrre dage lovede jeg som et lys farvel til al psykopati, ondskab og egoismen og sygdom.

Du har på ingen måder sagt farvel til al psykopati, ondskab og egoisme og sygdom

Blot har du projiceret det ud i andre - dog det bor i dig selv - nemlig tog du fejl og troede det var verden og andre mennesker der er noget galt med - men nej det er dig selv der er noget alvorligt galt med

Hvilket vi på Trosfrihed har måttet sande på den hårde måde
Indsendt af: Hanskrist

Re: Alting har en tid - 19/07/2022 08:50

Citat:
Gerth: En samtaleperson beskrev mig og alt som, at det hele smelter sammen.


Ja det er en nedsmeltning - sammenbrud hvor du ikke magter at stå i en forstandig relation til omverdenen virkeligheden.

Hvis alting forsætter med at smelte sammen for dig (hvilket jeg er bange for) vil du blive en belastning for samfundet og aldrig komme til at bidrage med et og andet nyttigt gavnligt.

Hvis det var Helligånden du erfarede ville alting ikke smelte sammen.

Helligånden sikrer og beskytter os imod at alting smelter sammen. Helligånden er nemlig fyldt med STRUKTUR = FORSTANDIGHED ÅND.

Når Helligånden er på spil er der intet der kollapser eller smelter sammen i øverste etage. Menneskets FORSTANDIGHED ÅND ikke blot bevares det bliver endda styrket.