annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15828286
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395166
Et andet syn 2000524
Åndelig Føde 1582197
Jesu ord 1531790
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 187 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 45 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35965 - 04/06/2022 14:12 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3684
Sted: Nørresundby
nej det står klart at du ikke læser hvad jeg skriver

vores ego'self struktur eller egoet er en fjende for dig og ham du er faldet på røven for --- hvorfor? fordi det meste af den buddhistiske tradition mindfulness og new age trækker på betragter egoet (vores ego'self struktur) som en fjende og ja i sidste ende en illusion (og vi mennesker skal gøre alt for at svække og opløse vores ego'self struktur der fx er skyld i alle lidelserne)

Citat:
Arne:

Selvet skal ikke svækkes - men der er noget værdifuldt i det selv-løse - og som du jo her viser, at du ikke kender.



"og som du jo her viser, at du ikke kender"


ha ha lol - nu gør du dig selv til grin mand

dette at kunne blive løs og fri af sig selv - en selvforglemmelsens kreativ ekstase - som når vi motiveret og interesseret magter at forlade os selv fx hver morgen for at gå på arbejde --- alt det har jeg som den eneste skrevet om i årevis

Freud kaldte det evnen til at kunne arbejde og elske.

altså ikke bare kender jeg forholdet, jeg kender forholdet så godt at jeg har formået at skrive herom som den eneste i mange mange mange år,,, (har drøftet det intenst med Kræn-p hvor Kræn-p udbrød, igen har HansKrist skrevet et "brandsat" godt indlæg (forskellen på Kræn-p var at han modsat dig Arne læste mine indlæg og havde forstand på den tradition new age og mindfulness trækker på).

du kan gengive hvad du har læst, men endnu forstår du det ikke så godt at du kan drøfte det med mig på en interessant og værdig måde, jeg får jo intet modspil fordi 1): du læser ikke hvad jeg skriver og 2): du har ikke nogen udviklet selvstændig forståelse af hvad vi drøfter, derfor du synes ham den amatør du har fundet nærmest har lavet en akademisk doktor afhandling - men det er simpelthen blot banaliteter hvor der overhovedet ikke bliver udvist en dyb og grundig forståelse hvad det er vi drøfter,

dette at kunne blive løs og fri af sig selv - fx i en selvforglemmelsens kreativ ekstase har jeg jo skrevet om i årevis Arne - har jeg jo tematiseret over på videnskabelig vis i årevis -

som når de spontane suveræne livsytringer sætter os fri af vores moralske overjegs formaninger og bud om næstekærlighed


problemet er at du ikke læser hvad jeg skriver - for havde du læst hvad jeg har skrevet herom, både nu her i den her tråd og i alle de år vi har været her, ville du ikke være faldet på røven for alle de banaliteter du nu hæver op til at være nærmest en doktor afhandling,


-0-0-0-0-

PS:

"og som du jo her viser, at du ikke kender" Arne

nøjagtig som dengang du påstod at jeg aldrig havde skrevet om de spontane suveræne livsytringer og det så viste sig at jeg var den eneste der havde skrevet derom

det siger sig selv at når du nægter at læse hvad jeg skriver kan du jo ej heller udtale dig om hvad jeg har forstand på, er bekendt med
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35966 - 04/06/2022 16:22 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7230
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Alene dét, at du bruger det tvetydige ord ekstase, afslører jo din uvidenhed om selvløshed som et supplerende alternativ til det styrkede selv.
Men fortsæt du bare med din selvsikre og selvrosende indstilling, som du åbenbart har behov for at fremvise - hvor det behov så kommer fra.
Jeg stopper denne dialog her blinker

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35967 - 04/06/2022 16:44 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3684
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne: Jeg stopper denne dialog her



dialog


nej Arne - det kræver at du læser hvad jeg skriver - det har du aldrig gjort -
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35968 - 04/06/2022 19:52 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7230
Sted: Sydsjælland
Hanskrist (som du kalder dig) det ser ud for mig (og tager jeg mon fejl?), som om du har et stort ikke tilfredsstillet behov for opmærksomhed - samt beundring.

Det har jeg ikke ærligt mulighed for at yde dig.

Jeg har jo ikke forstand på den slags, men jeg ønsker for dig, at du vil lykkes med at blive mere tilfreds - hvis dét er situationen.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35969 - 05/06/2022 07:20 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3684
Sted: Nørresundby
Ihvertfald ikke beundring (mit pral er humor og retorik fra min side - behov for beundring siger mig ikke noget). Og opmærksomhed - nej det er mere at vi gider læse hinandens indlæg - ihvertfald hvis vi svarer hinanden.

Mit problem er min utålmodighed. Og du sætter min tålmodighed på prøve - en prøve jeg ikke består.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 45 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Tikka
09/05/2024 21:29
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Radikale: Danske instruktører skal træ..
09/05/2024 22:11
Korrespondent i Israel: 'Det er alt samm..
09/05/2024 21:50
Propalæstinensiske demonstranter samler..
09/05/2024 21:18
Zelenskyj fyrer vagt-chef efter attentat..
09/05/2024 20:22
Israelsk embedsmand: Våbenhvile-forhand..
09/05/2024 18:38
Nyheder fra Religion.dk