annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
0 registrerede 294 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35793 - 15/05/2022 12:12 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Hold da op du er i dårligt humør Jørgen

Også lidt overraskende at opleve dig uforskammet og ubehøvlet

Hvad siger de ældste i JV til dit personlige overfald på min person?

Vil du venligst påpege hvad jeg har gjort forkert i den her tråd. Hvorfor angriber du mig pludselig? Hvad er det jeg skriver der gør dig så aggressiv og barnlig?

Troede ikke JV offentligt må optræde som du gør her - hvor du kommer med et fuldstændigt ubegrundet personlig angreb - uden du overhovedet har påpeget hvad det er jeg skriver der får dig op i det røde felt - hvor du går på kompromis med JV's etiske standarder for opførsel i det offentlige rum.

Normalt debatterer vi hinandens indlæg - hvad hin anden skriver.

Du bliver nok snart ekskluderet af JV - ihvertfald nægter jeg at tro JV kan leve med at deres medlemmer optræder i det offentlige rum som du gør. Hvis alle Jehovas Vidner begyndte at opføre sig i det offentlige rum som du gør her i den her tråd, ville jeres organisation hurtigt gå i opløsning. Du kan umuligt være et forbillede for andre JV -er.

Er det også den måde du angriber folk når du sammen med en anden Jehovas Vidner banker på folks dør. Eller er det bare sådan en Internet dårlig opførsel du har tillagt dig selv?

Mennesker - Ukraine - må ikke forsvare sig selv men Gud må udslette alle de mennesker på jorden der ikke er enige med Jehovas Vidner skriver du sort på hvidt. Hvor smart synes du det synspunkt er og tror du virkelig på at Gud er sådan en primitiv barnlig supermands krigerisk Gud??

Der er kun dig og Tikka der tænker så afsindigt barnligt om tingene og det fordi I begge er bibelfundamentalister - læser Bibelen uden åndelig ledelse og forståelse - begge forstår I tingene bogstaveligt - selv der hvor Paulus råber jer i hovedet at I skal bruge jeres forstand og forstå tingene i dets rette åndelige betydning.

Og at der hvor Ånden er der er der også altid Frihed og Ånden gør levende og bogstaven døder os i øverste etage.


-0-0-0-0-
-0-0-0-0-

Jørgen Primdahl - Jehovas Vidner svarer mig som følger:

Hvor er det godt at du er så dygtig Hanskrist.
Du er sådan omtrent lige så dygtig som Gerth.

Tåbelighederne overlader jeg til jer to.
I bestiller ikke andet end at Blamerer jer.



Fordi jeg kommer med følgende indlæg af Lene Rachel Andersen:

Citat:
Ser flere, som ikke kan skelne mellem militær opbygning og militarisme, så hermed lidt folkeoplysning:

Militarisme: en politisk ideologi, der sætter militær magt over de demokratiske institutioner og øvrige værdier i samfundet:

Militær opbygning eller oprustning: kan være militaristisk eller ikke-militaristisk; den nuværende militære oprustning i Vesten som følge af Ruslands invasion i Ukraine er ikke-militaristisk, den er til beskyttelse af vores demokrati og frihed. Tragisk, at denne militære opbygning er nødvendig, men Rusland er tiltagende militaristisk, og det er desværre dem, med den største kanon og den største vilje til at bruge den, der bestemmer niveauet for militær oprustning.


Hvad er det her ovenfor af Lene Rachel Andersen der støder dig Jørgen Primdahl og gør dig barnlig ubehøvlet og aggressiv kommende ud af det blå????


-0-0-0-

Jeg tror da når Jehovas Vidners Gud kommer og udsletter alle andre mennesker på jorden end Jehovas Vidne at du der også ryger med som en af de ugudelige der ikke har fulgt Jehovas Vidners rette lære om offentlig optræden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35803 - 16/05/2022 08:22 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hvis der er nogen der er barnlig ubehøvlet og aggressiv så er det da dig, og det kan da godt være at jeg ryger med men det er da ikke fordi at jeg siger dig imod.
Men det er jo ikke det indlæget på, men du kommer jo bare med de sædvanlige Dumsmarte bemærkninger.


Redigeret af Jørgen Primdahl (16/05/2022 08:25)
Top Svar Citer
#35804 - 16/05/2022 09:31 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Mit relevante indlæg var at skelne mellem den krig Putin's Rusland fører og den krig Ukraine er blevet påtvunget hvor de forsvarer sig selv imod udslettelse fra landkortet og den del af befolkningen der overlever mister demokrati og kommer under Ruslands diktatur.

Du skelner overhovedet ikke som Arne ej heller gør mellem den krig Putin's Rusland fører og den Ukraine imod deres vilje er blevet påtvunget.

Jeg fandt følgende relevant:


Citat:
Lene Rachel Andersen:

Ser flere, som ikke kan skelne mellem militær opbygning og militarisme, så hermed lidt folkeoplysning:

Militarisme: en politisk ideologi, der sætter militær magt over de demokratiske institutioner og øvrige værdier i samfundet:

Militær opbygning eller oprustning: kan være militaristisk eller ikke-militaristisk; den nuværende militære oprustning i Vesten som følge af Ruslands invasion i Ukraine er ikke-militaristisk, den er til beskyttelse af vores demokrati og frihed. Tragisk, at denne militære opbygning er nødvendig, men Rusland er tiltagende militaristisk, og det er desværre dem, med den største kanon og den største vilje til at bruge den, der bestemmer niveauet for militær oprustning.



Dette indslag, indlæg, ovenfor medførte følgende reaktion:


Citat:
Jørgen Primdahl Jehovas Vidner:

du kommer jo bare med de sædvanlige Dumsmarte bemærkninger

Hvor er det godt at du er så dygtig Hanskrist.
Du er sådan omtrent lige så dygtig som Gerth.

Tåbelighederne overlader jeg til jer to.
I bestiller ikke andet end at Blamerer jer.


Normalt er det ikke den måde vi debatterer, vi plejer at være rygende uenige og svare på hinandens indlæg.

Men det er måske Jørgen Primdahl Jehovas Vidner's nye stil.

Kan du give os en kontakt til din organisation, for jeg ville da gerne drøfte hvilken politik eller etisk kodeks I har officielt udadtil mht optræden.



Citat:
Jørgen Primdahl:

Hvis der er nogen der er barnlig ubehøvlet og aggressiv så er det da dig, og det kan da godt være at jeg ryger med men det er da ikke fordi at jeg siger dig imod.


Jeg vil gerne vide hvor det barnlige ubehøvlede og aggressive var i mit indlæg?

Det er yderst relevant at skelne mellem Putin Rusland's invasion og aggressive angrebskrig og Ukraine's påtvungne forsvarskrig imod udslettelse fra landkortet - at få deres demokratiske rettigheder ophævet og komme under Ruslands diktatur, at blive udsat for folkedrab og tortur fordi Rusland definerer vilkårligt hvornår folk er nazister og derfor skal fjernes, henrettes.

Normalt svarer vi hinanden og viser hvor vi er uenige og her kan bølgerne gå højt - men du angriber ud af det blå blot mig som person, hvor du ikke sparer på gloserne.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35805 - 16/05/2022 09:53 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det er da virkelig den made du bedst kender, det er sådan du altid debaterer på, så det er da ikke noget nyt for dig.
Men jeg syntes da at du skal lade være med at svare på mine indlæg så er du fri for at, så er du fri for den nye stil som du kalder det.
Top Svar Citer
#35806 - 16/05/2022 10:24 Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Du forsætter - dine personlige angreb og vil åbenbart ikke drøfte hvad du selv har søsat af et emne.

Vi er på en debat portal og du risikerer at der bliver debat, at folk svarer din Jehovas Vidners særlige bibelfundamentalistiske udgave af kristendommen. Nøjagtig som Tikka ej heller vil kunne komme igennem med hendes særlige bibelfundamentalistiske udgave af kristendommen uden debat.

Overalt i Danmark og ja hele verden møder jeres særlige bibelfundamentalistiske udgave af kristendommen ivrig debat modstand.

At jeg intet, INTET, giver for Jehovas Vidners og Tikka's særlige bibelfundamentalistiske udgave af kristendommen er en kendt sag - ja hele jeres måde at drøfte religion på og forstå religion på er simpelthen for barnligt og meningsløst her 2022 hvor vi langt om længe er kommet meget videre i teksten og forståelsen religion også den kristne religion - det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

I må kæmpe jeres forgæves "kamp" for bibelfundamentalistisk OVERTROISKHED uden nogen som helst åndelig forståelse med inde over.

Og jeg forsætter min "kamp" sammen med Paulus om at der hvor Ånden er der er også altid Friheden og at vi skal forstå det Åndelige på dets rette præmisser. Overalt igen igen fremhæver Paulus dette i sine breve og det kan jeg ikke sidde overhørig. Det er min "kamp" at dette ikke må gå tabt - "den Paulinske i KRISTUS SPIRITUALITET".

Tikka's og Jørgen Primdahl Jehovas Vidners særlige bibelfundamentalistiske udgave af kristendommen er kendt - men det kristne trosliv og dets tilhørende SPIRITUALITET der findes i urkristendommen og hos Paulus er meget mindre kendt. Og dette er en katastrofe da det vil have appel til moderne tænkende mennesker med et moderne videnskabeligt verdensbillede som Kræn-p sagde om mit kristne ståsted.


-0-0-0-0-0-

Du gør det godt HansKrist - der er ingen der har formået at ridse tingene så skarpt op og ikke udvande spørgsmålet om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - specielt den paulinske i KRISTUS SPIRITUALITET - hvor du trækker på især Paul Tillich.

Din forståelse religion og ikke mindst det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - især den paulinske i KRISTUS SPIRITUALITET er fænomenal. Og de ringe i vandet du dermed har sat igang gør at din forståelse Paulus og religion - fx det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET bliver mere og mere udbredt hos folk med høj intelligens og moralsk integritet (der ikke lider af menneskefrygt).

Din vej HansKrist har været at skærpe opmærksomheden på religion, det religiøse spirituelle, på det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET og på Paulus's i KRISTUS SPIRITUALITET. At øge vores forståelse disse forhold. Hvorimod Arne's vej har været at udvande forståelsen og fjerne konturerne af det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET og bevæge sig ud i at religion slet ikke kan defineres og forstås.

Ikke så mærkeligt at Arne ikke bryder sig om dig HansKrist da I er hinandens modsætninger i valg af bidrag til at løse vor tids forhold til religion.


BRAVO HansKrist - du har gjort det igen!

Blameret dig som fremtrædende blandt Apostlene.

Du har også været i KRISTUS før nogen af vi andre.

Nu spekulerer vi på om du skal få lov til at blive far til os i KRISTUS - om det er dig, dit KRISTUS VIDNESBYRD, der skal gå hen og blive katalysator for at vi iklæder os KRISTUS - lader KRISTUS vinde skikkelse i os.

Ved I det ikke eller har I ikke hørt om det at KRISTUS VIRKER MÆGTIG i JER.


Der hvor KRISTUS er der hvor Herren er der hvor Ånden er der er også altid Friheden.

Lad jer ikke narre af nogen

Til den frihed har Kristus befriet os. Stå derfor fast, og lad jer ikke atter tvinge under trælleåg!


Længe leve Ukraine



der er så meget på spil for hende Europa - ja hele vesten og dermed den frie verden i øjeblikket.


om hende Europa - vi er børn af den frie kvinde Europa:

»Jag denne trælkvinde og hendes søn bort, for trælkvindens søn skal ikke arve sammen med den frie kvindes søn.« Så er vi ikke børn af trælkvinden, brødre, men af den frie kvinde.

vi er børn af Europa den frie kvinde og det ønsker Ukraine også

frihedsgudinden
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Nyheder fra Religion.dk