annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15889555
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399871
Et andet syn 2004414
Åndelig Føde 1606886
Jesu ord 1534795
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 571 gæster og 69 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 35 af 36 < 1 2 ... 33 34 35 36 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35542 - 19/04/2022 13:57 Re: EN TANKE [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Ja men det står jo nettop at lyset bliver stærkere,
Aha, så lyset - den hellige ånd kan man få i forskellige grader tommelop


Citat:
det var jo også det Jesus sagde til sine deciple, at de ikke ville kunne forstå det hele på en gang og derfor ville forståelsen komme lidt efter lidt, men det kan du måske ikke forstå.

He he – de fik jo også først ånden efter hans opstandelse ifølge biblen, ikke sandt?

Og den hellige ånds virke har vel i øvrigt ikke noget med menneskets forståelse at gøre – eller hvad?

Det jo guds ånd!


Nå, men jeg tænkte, at er de som tegner jehovas vidners tro salvet med hellig ånd, så må lyset = den hellige ånd, vel oplyse dem om hvad der er sandt – eller hvad?

Citat:
Og du bruger måske ikke kopier somme tider, i så fald er du da den eneste.

Du bør linke til dit kopi, hvis der altså må citeres fra hjemmesiden

Citat:
Du er nettop en af dem der ikke vil forstå, og det bliver jo din sag.

Nej ... men, forstod jeg, behøvede jeg jo ikke at spørge smiler i øvrigt er det vel alle tiders for en forkynder tommelop

Nå - men det var det med, om der er forskel på sandhed og Sandheden?

Jehovas vidner forstår jeg har Sandheden, men når deres troslære ikke altid er sand tænkte jeg, om der var forskel på disse to ord?
En tanke der kommer er jo også, om den nye forståelse så er sand hjælp
Top Svar Citer
#35547 - 20/04/2022 11:51 Re: EN TANKE [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Jeg nævner ikke den hellige ånd, det er forståelsen der er tale om.
Top Svar Citer
#35548 - 20/04/2022 13:49 Re: EN TANKE [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Citat:
Aha, så lyset - den hellige ånd kan man få i forskellige grader

Jeg nævner ikke den hellige ånd, det er forståelsen der er tale om,


Dit kopi skriv fortæller at det åndeligt lys kommer fra gud
https://www.jw.org/da/bibliotek/b%C3%B8ger/2016-%C3%A5rbog/h%C3%B8jdepunkter/jehovas-vidner-l%C3%A6resp%C3%B8rgsm%C3%A5l-klarere/

altså er lyset lig med den hellige ånd, som gives gradvist og i de mængder gud doserer, til de salvede vidner der udlægger skriften, så der kan gøre disciple, ikke sandt?

Men man kan jo undre sig, gud ikke giver det lys der skal til, for at hans tjenere kan videregive hans ord sandt, når et vidne for den sande gud har fået påbud om forkyndelse hans ord som sandhed.

Nå, men ingen klarhed over de 2 ord Sandheden og sandhed andet end, at Jehovas vidner der mener at há Sandheden ikke har den, da den ændres når guds lys blander sig i trosforståelsen
Top Svar Citer
#35549 - 20/04/2022 14:51 Re: EN TANKE [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
det her er virkelig morsom

to bibelfundamentalister, Tikka og Jørgen Primdahl, er kommet op at skændes om hvilken menneskelig bogstavelig læsning af Bibelen der er den rigtige



bedre eksempel findes der ikke på at bibelfundamentalisme er menneskeværk:

skrevet med blæk eller på tavler af sten:

Citat:
I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.


tro har aldrig været på bibelen men Gud - og for kristendommens vedkommende Gud i Kristus, Gud i og med og ved Begivenheden Kristus den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.


men skuffende at hverken Tikka, Jørgen Primdahl, Arne, Jan ABC, Gerth eller Thomas har reageret på det link jeg gav til:

Bibelen Leth fortalt - Galaterbrevet

men det er det samme som altid, her på trosfrihed må vi ikke gøre fremskridt, og mig der troede en debat netop ville føre til afklaring og større og større forståelse tingene, det vi drøfter med hinanden -- men nej nej - folk bliver blot mere og mere forstokkede - (hvis vi ser bort fra Thomas har jeg ikke observeret nogen der øger deres forståelse hvad vi drøfter med hinanden).


-0-0-0-0-0-

The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself.
A SPIRITUAL REALITY IN ITSELF.


Every day, by its impact on people inside an outside the Church, the Bible proves that it is the Divine Spirit's most important medium in the western tradition.

But it is not the only medium, nor is everything in it always such a medium. In many of its parts it is always a potential medium, but it only becomes an actual medium to the degree that it grasps the spirit of men.

No word is the Word of God unless it is the Word of God for someone; nor is it unless it is a medium whereby the Divine Spirit enters the spirit of someone.
The Bible does not contain words of God (or as Calvin has said, divine "oracles"), but it can and in a unique way has become the "Word of God".
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35551 - 20/04/2022 20:24 Re: EN TANKE [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Det er noget være sluder du kommer med Hanskrist.
Top Svar Citer
annonce
Side 35 af 36 < 1 2 ... 33 34 35 36 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
15/05/2024 07:30
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Seks måneder efter valget er Holland 'm..
15/05/2024 09:42
Novo Nordisk udvider igen i Kalundborg
15/05/2024 09:32
Udflytterbørnehaver i København i risi..
15/05/2024 09:30
Patienter får 33 millioner kroner efter..
15/05/2024 09:09
24 skolebestyrelser i Odense afviser at ..
15/05/2024 09:05
Nyheder fra Religion.dk