annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 510 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 42 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34798 - 12/02/2022 15:18 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.
Tak for din orientering om, at Somos citater stammer fra islaminfo.dk
De er åbenbart en videnbase om islam, der - som de anfører:
Citat:
islaminfo.dk er sponseret af
Foreningen Dansk Kultur www.danskkultur.dk - foreningen til værn om Grundloven af 1953, dansk kultur, ytringsfrihed og demokrati.
Foreningen tager afstand fra yderliggående bevægelser og ismer, som islamisme, nazisme og kommunisme og er ikke partipolitisk.
Og dommedagsprofetier er jo ikke noget nyt.
Almindelig kendt er vist denne.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#34799 - 12/02/2022 15:56 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Anonym]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1462
Hvad kan jeg gøre for dig, kristne indrømmer selv, at Det Gamle Testamente er fyldt med vold, massakrer, krige og andre ulykker. Vi finder i det endda kannibalisme og stening af børn. Blandt dem, der har læst Bibelen, er der mange, der genkender denne vold i det gamle testamente, men nogle siger, at det er JESUS, kærlighedens Sande Gud og ikke Det gamle Testamentes Gud, der er meget vred og meget slem. Vi kunne lukke øjnene og hjælpe dem med tavshed ved at foregive at have forstået noget,

For dem er JESUS ​​kun den evige Gud i Det Gamle Testamente, før han valgte at komme til jorden i menneskeligt kød. Ja min ven, det gamle testamentes Gud eller det nye (JESUS) er den samme evige Gud ifølge de samme kristne doktriner. Hvad vil du have os til at gøre efter det?


eksempler på vold i Det Nye Testamente


27 Men fører disse mine Fjender hid, som ikke vilde, at jeg skulde være Konge over dem, og hugger dem ned for mine Øjne!"



Lad os for eksempel tage Matthæusevangeliet kapitel 14 vers 41-42: "Menneskesønnen skal sende sine engle, og fra hans rige skal de tage alt det væk, som fører til frafald, og alle dem, der begår lovbrud, og kaste dem i ovnen med ild."

Eller Lukasevangeliet kapitel 12 vers 51:
"Mener I, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden? Nej, siger jeg, ikke fred, men splid."

Johannes' Åbenbaring kapitel 2 vers 22-23:
"Nu kaster jeg hende på sygelejet, og dem, der horer med hende, styrter jeg ud i stor trængsel, hvis de ikke omvender sig fra hendes gerninger, og hendes børn slår jeg ihjel. Så skal alle menighederne forstå, at jeg er den, der ransager nyrer og hjerter, og jeg vil give enhver af jer efter jeres gerninger."







Hvorfor være så overrasket, i det nye testamente er det ikke den onde Gud i det gamle testamente selv, der optræder i JESUS person ved inkarnationen.. Det gamle testamente ville derfor være JESUS værk før hans legemliggørelse. Du må vælge, min kære ven, enten at adskille JESUS ​​fra enhver vederstyggelighed i det gamle testamente eller at involvere ham og få ham til at påtage sig det fulde ansvar. Ellers vil enhver dialog i denne retning,som du er vant til, forblive fuldstændig forudindtaget af ondskab. At fortælle os hver gang, når alt er godt i Bibelen "det er JESUS", og når det er dårligt, det er de andre bibelske profeters Gud, som JESUS ​​netop er inkarnationen af, det er virkelig et dobbeltsprog.







Vi kan tydeligt se volden uden at skulle kommentere dem...
Top Svar Citer
#34800 - 12/02/2022 16:11 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
To forhold vil jeg påpege:


1):

En tekst jeg ikke kan leve med, følger her:

Dommedag kommer når.....



1. The Muslim conquest of Jerusalem.
Allahs sendebud (saw) sagde: "Dommedagen vil ikke komme før muslimerne kæmper imod jøderne. Muslimerne vil slå dem ihjel i en sådan grad at jøderne vil gemme sig bag træer og sten, og så vil træer og sten sige: Oh muslim, oh Allahs slave, der er en jøde bag mig, kom og slå ham ihjel, med undtagelse af Garkadtræerne, som er jødernes træer.


2. "Han (Jesus) vil komme ned fra Himlen
… Derpå vil han dræbe alle svin og smadre alle kors, ødelægge alle synagoger og kirker og dræbe alle kristne, som ikke tror… Han vil ikke lade en eneste af skriftfolket (de kristne) tilbage, således at der opstår en enhedsreligion, hvilket er islam.

Jesus vil dræbe antikristen ved porten til Ludd (Lod i nutidens Israel, stedet for en lufthavn og en stor israelsk militærbase).



En sådan tekst kan ingen mennesker leve med og skal ingen mennesker leve med - da det intet har med Gud at gøre - det er en ondskabsfuld ateistisk tekst der viser hvor langt mennesker kan bevæge sig væk fra Gud (hvor ugudelige mennesker kan blive) når det er Bibelen eller Koranen eller andre menneske frembragte tekster man roder sig ind i og giver, tilskriver, guddommelig autoritet.

2):

Jeg er ikke bibelfundamentalist hverken som Tikka fremstiller kristendommen eller som Jehovas Vidner fremstiller kristendommen eller andre bibelfundamentalistiske kristne sekter.

Gud skal tilbedes i Ånd og Sandhed og hvor Ånden er der er også Friheden.

Alle mennesker kender Gud men ikke fra Bibelen men fra deres eget liv med de gudserfaringer og åndelige erfaringer vi har. Sådan hævder Paulus og ja Jesus det er i den udstrækning vi kender til ham og hvad han har grundlagt af mennesker der følger i hans spor.

Vi skulle takke Gud og Guds Ånd - ikke Bibelen.

Bibelen peger ikke på sig selv - men peger bort fra sig selv - her et eksempel:



I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.




Det der er vigtigt at forstå at vi to ikke kan drøfte det religiøse spirituelle Somo (som jeg ej heller kan med Tikka og Jehovas Vidner og andre bibelfundamentalister) - da vi opfatter tingene forskelligt - da det for jer er noget mentalt knyttet til jeres hellige tekster som I skal ukritisk tro hvert ord som værende Guds Ord. Men sådan opfatter hverken Paulus eller Jesus tingene her henvises vi ikke til en bog men vores eksistens og liv og hvordan vi her møder og har vores Gudserfaringer og Åndelige erfaringer. Gud er den levende Gud der har med levende mennesker at gøre og Gud behøver ingen hellig tekstbog - i så fald var Gud ikke Gud men hjernespind og fantasi foster opstået gennem en overtroisk ukritisk læsning fx Bibelen eller Koranen eller andre tekster. Dette medfører kun noget mentalt = hjernespind og en psykotisk fordobling virkeligheden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34801 - 12/02/2022 16:55 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne

Kom Somo med en opfordring til nedslagtning af jøderne? Det tænkte jeg, at det var, og skulle (som HansKrist) have reageret med det samme...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34802 - 12/02/2022 18:27 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Nej, Somo kom ikke med "en opfordring til nedslagtning af jøderne".
Somo citerede blot en muslimsk dommedagsprofeti om, hvad Kristus vil gøre - til den tid.
Og skulle vi hidse os op over dét, er der - som Somo fremhævede - også meget i Bibelen at tage med i ophidselsen.
Og hvis du vil kende min "dommedagsprofeti", så er den, at vi mennesker udrydder os selv med vores stadigt voksende grådighed.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 42 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skotlands regeringschef træder tilbage
29/04/2024 13:21
Andreas Mogensen er tilbage på dansk jo..
29/04/2024 12:39
Færdselsuheld spærrer spor og skaber k..
29/04/2024 12:39
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Nyheder fra Religion.dk